۱۲۳۸۱۹
۵ نظر
۵۰۱۶
۵ نظر
۵۰۱۶
پ

عکس: چای‌فروشان هند

در هند، مانند کشورهای دیگر از جمله ایران، چای تنها یک نوشیدنی معمولی نیست، بلکه جزیی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره مردم است.

عکس: چای‌فروشان هند

برترین ها: در هند، مانند کشورهای دیگر از جمله ایران، چای تنها یک نوشیدنی معمولی نیست، بلکه جزیی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره مردم است. در این مجموعه، "زَک مارکس" و "رشام گلاتلی، نگاهی به اهمیت چای و فروشندگان آن انداخته اند که در زبان محلی به آنها "چای والا" می گویند. در هند سالانه ۸۳۷ هزار تن چای مصرف می شود. در دو طرف خیابان ها فروشندگان چای یا همان چای والاها را می بینیم که به مردم چای می دهند. هندی ها چای را با ادویه جات، شکر و شیر می نوشند.

عکس: چای‌فروشان هند

سانتوش یکی از فروشندگان چای در مومبای (بمبئی) است. بسیاری از مغازه هایی که او سال های قبل به آنها چای می فروخت، اکنون به دفاتر شرکت ها تبدیل شده اند که سانتوش نمی تواند وارد آنها شود. هر چند، کارگرانی که به ساختمان سازی در آن منطقه مشغولند، به مشتریان او تبدیل شده اند. آنها چای سانتوش را که با شیر غلیظ و زنجفیل تازه تهیه می کند، به چای کیسه ای اداره ها ترجیح می دهند.

عکس: چای‌فروشان هند

گفته می شود که زنجفیل، که در شمال هند به چای می زنند، فواید بسیاری دارد و از جمله بدن را در زمستان گرم نگه می دارد. این گیاه صدها سال در هند مصرف می شده است و وقتی بریتانیایی در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم سبب محبوبیت چای در هند شدند، هندی ها زنجفیل را نیز به آن افزودند.

عکس: چای‌فروشان هند

شوبهان باروا در یکی از مناطق خوب کلکته دکه چای فروشی دارد. او به طور معمول تا ساعت ۱۰ شب باز است ولی در طول جشن سالانه هندوها، تا ساعت پنج صبح چای، تخم مرغ و نان تست فرانسوی به مشتریان می فروشد.

عکس: چای‌فروشان هند

سال گذشته در مراسم هندوها که در رودخانه انجام می شود، یک مرد جوان غرق شد. آن شب هم دکه های چای فروشی به مردم عزادار چای می فروختند.

عکس: چای‌فروشان هند

در قدیم، چای را در ظرف های سفالی می نوشیدند. این ظروف هنوز هم در کلکته طرفدار دارد.

عکس: چای‌فروشان هند

روکمانی اهل ایالت تامیل نادو در جنوب هند است که کارش در تمام عمر، جمع آوری برگ های چای در مزرعه بوده است. او هر روز برای گروهی از زنان دیگر که در همان مزرعه کار می کنند، چای دم می کند.

عکس: چای‌فروشان هند

گانش یکی دیگر از فروشندگان چای است که در ایستگاه راه آهنی در ایالت بهار کار می کند. سفر با قطار در هند، همیشه صدای "چای، چایِ" چای فروشان را در ایستگاه ها تداعی می کند که با یک کتری بزرگ در دست حرکت می کنند.

عکس: چای‌فروشان هند

دکه های چای فروشی معمولا یک تجارت خانوادگی است که نسل به نسل منتقل می شود. صاحب این چای فروشی در شهر واراناسی، از مقدس ترین شهرهای هند، آن را از پدرش به ارث برده است.

عکس: چای‌فروشان هند

در کنار رودخانه گنگ در شهر واراناسی، محل سوزاندن اجساد مردگان قرار دارد و در کنار آن این چای فروشی است. پدر "لالو"، صاحب دکه، ۴۰ سال پیش آن را باز کرده است. کسانی که برای عزاداری مردگانشان به اینجا می آیند، مکانی برای نشستن و نوشیدن چای دارند. عکس ها از "زک مارکس" و "رشام گلاتلی".

عکس: چای‌فروشان هند
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چقدر کثیف...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از همه جای دنیا تمیز تره، چون آزادی و دموکراسی هست. جهان آینده ناچار برای ادامه حیات باید خودش رو به فرهنگ هند نزدیک کنه ( حالا صرف نظر از خرافات و کثیفی و ...) در واقع من معتقدم که همه مردم دنیا و به خصوص ایرانی ها باید حد اقل یک بار هند رو از نزدیک ببینند.

      • بدون نام

        بهترین جا واسه انتقال بیماری هایی مثل هپاتیت ب و....

    • جمشید 09353539930

      حالم از هرچی چایی بهم خورد.

    • لیلا

      وییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج