۱۲۴۹۱۳
۳ نظر
۵۰۳۱
۳ نظر
۵۰۳۱
پ

پیش‌بینی قیمت خودرو در سال ۱۴۰۴!

در سند اهداف و سیاست‌های توسعه صنعت خودرو، متوسط قیمت یک دستگاه خودروی تولید داخل در ۱۱ سال دیگر (۱۴۰۴)، پیش‌بینی شده است.

خبرگزاری ایسنا: در سند اهداف و سیاست‌های توسعه صنعت خودرو، متوسط قیمت یک دستگاه خودروی تولید داخل در ۱۱ سال دیگر (۱۴۰۴)، پیش‌بینی شده است.

سند اهداف و سیاست‌های توسعه صنعت خودرو در افق ایران ۱۴۰۴، چند سال پیش در وزارت صنعت، معدن و تجارت تدوین و در آن جایگاه صنعت خودرو در سال ۱۴۰۴ ترسیم شده است.

در یکی از بندهای این سند، متوسط قیمت یک دستگاه خودروی تولید داخل در سال ۱۴۰۴ معادل ۱۵ هزار دلار برآورد شده است که با توجه به نرخ حدودا ۳۰۰۰ تومانی دلار در حال حاضر، معادل ۴۵ میلیون تومان است.

البته بدیهی است که قیمت دلار در سال‌های آتی افزایش خواهد یافت بنابراین با فرض افزایش سالانه ۲۰ درصدی نرخ دلار و بر مبنای دلار حدودا ۳۰۰۰ تومانی فعلی، نرخ دلار در سال ۱۴۰۴ حدود ۹۶۰۰ تومان خواهد بود که با توجه به پیش‌بینی متوسط قیمت حدودا ۱۵ هزار دلاری قیمت خودرو در سال ۱۴۰۴، قیمت خودروهای داخلی در این سال به طور میانگین ۱۴۴ میلیون تومان خواهد بود.

در آن صورت می‌توان گفت که با توجه به میانگین قیمت ۳۰ میلیون تومانی خودروهای داخلی در حال حاضر، قیمت ۱۴۴ میلیون تومان برای خودروی تولیدی در حدودا ۱۱ سال دیگر قیمت بسیار مناسبی است!

البته نمی‌توان میزان افزایش نرخ دلار در ۱۱ سال‌ آینده را پیش‌بینی کرد بنابراین در نهایت باید دید با توجه به پیش‌بینی متوسط قیمت ۱۵ هزار دلاری برای خودروهای داخلی در سال ۱۴۰۴ و با توجه به نرخ ارز در آن زمان، متوسط قیمت خودروهای تولید داخل در این سال چه خواهد بود.

طبق دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت سند اهداف و سیاست‌های توسعه صنعت خودرو در افق ایران ۱۴۰۴، ظرف هفته آینده به خودروسازان ابلاغ می‌شود تا خودروسازان بتوانند برنامه‌های اجرایی از جمله قیمت فروش محصولات خود را بر طبق اهداف این سند تنظیم کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فکرش رو بکن پراید میشه با وضعیت تورم 90 میلیون تومان

    • مغز متفکر

      با این چیزا میخوان بگن ما تا سال 1404 خواهیم
      بود و خودرو تولید خواهیم کرد. مردم اگه همین الان
      یه همتی کنن و از این گاری فروش ها خرید نکنن به امید خدا اینا به سال 1394 نرسیده جمع و جور میکنن میرن و چشم اندازه شون میخوره
      توسرشون!!!
      اینا میخوان با این کارشون مردم و فریب بدن تا الان که بساطشون کساده ملت بگن خوب پس بریم یه پراید بگیریم سال 1404 شصت تومن بفروشیم..!!!

    • mohamaad

      بابا چقدر فریاد بزنیم چقدر بگیم ملت فهیم ایران بابا نخرید نخرید تحریم کنید این شرکت ها رو ترو خدا نخرید خیلی ها بی ماشین زندگی میکنند نمردن که

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج