۱۲۴۹۷۲
۸ نظر
۵۰۱۹
۸ نظر
۵۰۱۹
پ

این عکس های تاریخی چی می‌گن؟ (۱)

عکس هایی که بازگو کننده داستان های جذاب تاریخی هستند و آدم را به سال های دور می برند و در خود غرق می کنند. از چشم اندازه های ساده تاریخی گرفته تا رویدادها و جنگ و صلح.

این عکس های تاریخی چی می‌گن؟ (1)

برترین ها: آرتور بریسبین - روزنامه نگار آمریکایی - در سال ۱۹۱۱ میلادی گفته بود: «هر یک عکس هزاران حرف در خود دارد». پس از حدود یکصد سال، این جمله همچنان ارزش و صحت دارد. عکس های بسیاری در دنیا وجود دارد که با دیدن آنها هزارن خاطره و حرف را می توان به یاد آورد. برخی عکس ها خودشان به تنهایی تاریخ مصور هستند.

عکس هایی که بازگو کننده داستان های جذاب تاریخی هستند و آدم را به سال های دور می برند و در خود غرق می کنند. از چشم اندازه های ساده تاریخی گرفته تا رویدادها و جنگ و صلح. برای درک بهتر این موضوع، در این آلبوم ها که برگرفته از سایت exposingtruth.com در سه شماره به شما ارائه می شود، با ما همراه باشید.

۱. تایتانیک - ۱۹۱۲ میلادی

آر ام اس تایتانیک، کشتی بخار بزرگی بود که در پانزدهم آوریل ۱۹۱۲، در هنگام سفر از بندر ساوتهمپتون انگلیس به نیویورک آمریکا به علّت تصادف با کوه یخ غرق شد و ۱۵۱۴ نفر از مسافران و خدمه آن جان خود را از دست دادند.

طراح اصلی این کشتی بزرگ، مهندس ایرلندی، توماس اندروز و ناخدای کشتی کاپیتان ادوارد جان اسمیت بود. مدیر شرکت دریایی ستارهٔ سفید (صاحب کشتی تایتانیک) بروس ایزمای فرار کرد و زنده ماند. تعداد ۷۱۰ نفر از ۲۲۲۴ نفری که در کشتی بودند زنده ماندند.

این عکس های تاریخی چی می‌گن؟ (1)

۲. یکی از نخستین رستوران های مک‌دونالدز

مک‌دونالدز، بزرگ ترین رستوران زنجیره‌ای جهان است، که با بیش از ۳۳ هزار شعبه در ۱۱۹ کشور، روزانه به ۶۴ میلیون مشتری سرویس می‌دهد. محصولات مک‌دونالدز عبارتنداز: همبرگر، چیزبرگر، مرغ، سیب زمینی سرخ کرده، صبحانه، نوشابه‌ها، شیرشربت و دسرها. اخیراً شروع به عرضه سالاد، ساندویچ لقمه‌ای و میوه کرده‌است. بسیاری از مک‌دونالدزها مکانی برای بازی کودکان دارند. این شرکت در سال ۱۹۵۵ میلادی توسط تاجری به‌نام ری کراک بنیان نهاده شد و دفتر مرکزی آن در آمریکا قرار دارد. درآمد مک‌دونالدز در سه ساله منتهی به سال ۲۰۰۷، با رشدی ۲۷ درصدی به ۲۲٬۸ میلیارد دلار رسید.

این عکس های تاریخی چی می‌گن؟ (1)

۳. زن ۱۰۶ ساله آمریکایی در حال حفاظت از خانه خود - ۱۹۹۰ میلادی

این عکس های تاریخی چی می‌گن؟ (1)

۴. کافه تریا کارمندان دیسنی‌لند - ۱۹۶۱ میلادی

پارک تفریحی دیسنی‌لند نام یک پارک تفریحی می‌باشد که در ۱۳۱۳ بلوار هاربور جنوبی در آناهایم، کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا واقع شده‌است. این پارک در ۱۷ام ژوئیه سال ۱۹۵۵ میلادی باز شده‌است. مالک و گردانندهٔ این پارک شرکت والت دیسنی است. این پارک تا کنون مورد بازدید بیش از ۵۱۵ میلیون نفر از زمان افتتاح قرار گرفته‌است.

این عکس های تاریخی چی می‌گن؟ (1)

۵. تبعیض نژادی در آمریکای جنوبی

جدایی جنسیتی، جداسازی افراد بر مبنای جنسیت آن‌هاست. حمام‌های عمومی، استخرها، خوابگاه‌ها، رختکن‌ها و زندان‌ها اغلب از نظر جنسیتی جداسازی می‌شوند.

این عکس های تاریخی چی می‌گن؟ (1)

۶. ساحلی در استرالیا - ۱۹۰۰ میلادی

این عکس های تاریخی چی می‌گن؟ (1)

۷. اسب آبی در حال کشیدن گاری در سیرک - ۱۹۲۴ میلادی

اسب آبی یک جانور پستاندار گیاه‌خوار ساکن آفریقا است و یک یا فقط دو هم خانواده دارد. این موجودات حیواناتی نیمه آبزی هستند که در زیر صحرای بزرگ آفریقا در رودخانه‌ها و برکه‌ها زندگی می‌کنند. این حیوانات در طول روز با ماندن در آب رودخانه یا در گل و لای خود را خنک می‌کنند.

این عکس های تاریخی چی می‌گن؟ (1)

۸. زندان لیبی - ریچموند - آوریل سال ۱۸۶۵ میلادی

زندانیان این زندان در بدترین وضعیت ممکن اسارت می کشیدند و بیشترین میزان مرگ و میر زندانیان در زندان لیبی در ریچموند به ثبت رسیده است. در این زندان، دوهزار زندانی در یک سالن بزرگ دوطبقه با پنجره های باز نگهداری می شدند و در فصل گرما و سرما محکوم به تحمل شرایط بد آب و هوایی بودند.

این عکس های تاریخی چی می‌گن؟ (1)

۹. آدمک ها و مانکن هایی که برای تست بمب اتمی استفاده می شدند در نوادا در نیمه دهه ۵۰ میلادی

سایت نوادا در یکصد کیلومتری لاس وگاس، محل آزمایش بمب های اتمی بود. این سایت در ۱۱ ژانویه سال ۱۹۵۱ میلادی گشایش یافت

این عکس های تاریخی چی می‌گن؟ (1)

۱۰. سربازی گمنام در جنگ ویتنام - ۱۹۶۵ میلادی

جنگ ویتنام، نام مجموعه عملیات و درگیری‌های نظامی‌ای است که از سال ۱۹۵۵ تا ۱۹۷۵ بین نیروهای ویتنام شمالی و جبهه ملی آزادی‌بخش ویتنام جنوبی معروف به «ویت‌کنگ» از یک سو، و نیروهای ویتنام جنوبی و متحدانش به ویژه ایالات متحده آمریکا از سوی دیگر رخ داد. هدف ویتنام شمالی و ویت‌کنگ‌ها بیرون راندن نیروهای ایالات متحده آمریکا و متحدانش از ویتنام و سرنگون کردن حکومت ویتنام جنوبی و ایجاد یک کشور واحد بود. تمام این هدف‌ها در پایان جنگ ویتنام تامین شد و کشوری که امروز جمهوری سوسیالیستی ویتنام نام دارد به وجود آمد.

این عکس های تاریخی چی می‌گن؟ (1)

۱۱. بازگرداندن نقاشی «مونا لیزا» داوینچی پس از جنگ جهانی دوم

مونالیزا که به لبخند ژوکوند نیز شهرت دارد، نام یکی از معروف‌ترین تابلوهای نقاشی لئوناردو داوینچی هنرمند مشهور ایتالیایی است که با رنگ روغن روی صفحه چوب سپیدار نقاشی شده‌است.

این اثر استثنایی در طول تاریخ چندین بار ربوده شده است. با این‌که بیش از ۵۰۰ سال از زمان خلقش می‌گذرد اما آسیب چندانی ندیده‌است. مونالیزا هم اکنون در تملک دولت فرانسه است و در موزه لوور در پاریس نگهداری می‌شود.

این عکس های تاریخی چی می‌گن؟ (1)

لئوناردو دی سر پیرو داوینچی، دانشمند، نقاش، مجسمه ساز، معمار‌، موسیقی دان، ریاضی دان، مهندس، مخترع ،آناتومیست، زمین شناس، نقشه کش، گیاه شناس‌ و نویسنده ایتالیایی دوره رنسانس بود. نبوغ او شاید بیش از هر چیز دیگری مورد توجه بوده است. لئوناردو معمولا به عنوان نمونۀ بارز یک مرد رنوسانس معرفی می شود. از او به طور گسترده بزرگترین نقاش تاریخ یاد می کنند. عده ای نیز او را با استعدادترین شخصی می دانند که تا کنون در این جهان زندگی کرده است.

۱۲. تخلیه آخرین زندانی ها از زندان آلکاتراز - ۱۹۶۳ میلادی

آلکاتراز در سال ۱۸۵۰ به عنوان تاسیسات نظامی بنا شد و پس از آن تا سال ۱۹۳۳ بعنوان یک زندان نظامی کاربری داشت. در ماه اوت سال ۱۹۳۴ به زندان فدرال تبدیل شد و ۲۹ سال مقر جنایتکاران حرفه‌ای - از جمله آل کاپون، رابرت فرانکلین استرود (که به پرنده باز آلکاتراز معروف بود) و آلوین کارپیس که با سابقه‌ترین زندانی آلکاتراز به شمار می‌رفت - بود.

این عکس های تاریخی چی می‌گن؟ (1)

در ۲۱ ماه مارس سال ۱۹۶۳، به دستور رابرت اف کندی، این تبعیدگاه که حدود ۲۵۰ زندانی در آن اقامت داشتند برای همیشه تعطیل شد. این اقدام علت‌های مختلفی داشت، از جمله سنگین بودن هزینه اداره آن نسبت به دیگر زندان‌ها و آلوده کردن آب خلیج سانفرانسیسکو بر اثر فاضلاب آن؛ علاوه بر این مسلم بود که ساختن یک زندان معمولی جدید که در خشکی قرار داشته باشد، آسان‌تر از پرداخت هزینه‌های سرسام آور آلکاتراز بود.

۱۳. ماشین در سال ۱۹۰۰ میلادی

این عکس های تاریخی چی می‌گن؟ (1)

۱۴. مخترعی به نام هوگو گرنسبک (Hugo Gernsback) در حال نمایش عینک تلویزیونی خود در سال ۱۹۶۳ میلادی

هوگو گرنسبک (۱۶ اوت ۱۸۸۴ - ۱۹ اوت ۱۹۶۷) یک مخترع، ویراستاری، و نویسنده اهل ایالات متحده آمریکا بود.

این عکس های تاریخی چی می‌گن؟ (1)

۱۵. گاری حمل آب در کانزاس در سال ۱۹۰۰ میلادی

این عکس های تاریخی چی می‌گن؟ (1)

۱۶. اعدام با توپ - شیراز - ایران - اواخر قرن ۱۹ میلادی

این عکس های تاریخی چی می‌گن؟ (1)

۱۷. هرم بزرگ مصر و مجسمه ابوالهول - مصر - ۱۸۷۳ میلادی

هرم بزرگ جیزه در مصر تنها بازمانده عجایب هفتگانه جهان به شمار می‌آید. پندار بر این است که این هرم آرامگاه فرعون خوفو از دودمان چهارم بوده‌است. از اینرو به این هرم، هرم خوفو هم گفته می‌شود. این هرم در شهر قاهره مصر واقع شده‌است و قدمت آن به ۲۹۰۰ ق. م. می‌رسد. ساخت آن توسط یکصد هزار نفر کارگر در مدت ۲۰ سال به اتمام رسیده‌است.

این عکس های تاریخی چی می‌گن؟ (1)

ابوالهول غول افسانه‌های مصر باستان و اسطوره اُدیپ، مخلوطی از انسان و حیوان با پیکری از شیر، مزیّن به بال‌های عقاب و دارای کله‌ای شبیه سر زنان است. این موجود افسانه‌ای کسانی را که موفق به حل معمّای او نمی‌شدند می‌کشت و در نظر مصریان باستان مظهر آفتاب محسوب می‌شد، ابوالهول بزرگ که در مصر قرار دارد از صخره‌ای تراشیده شده است و ۲۰ متر ارتفاع و ۷۰ متر طول دارد.

۱۸. آزامیش نخستین جلیقه ضدگلوله - ۱۹۲۳ میلادی

این عکس های تاریخی چی می‌گن؟ (1)

۱۹. نخستین تیم فوتبال کلورادو - ۱۸۹۰ میلادی

این عکس های تاریخی چی می‌گن؟ (1)

۲۰. خیابان اصلی «تلوراید» - کلورادو - ۱۸۸۰ میلادی

این عکس های تاریخی چی می‌گن؟ (1)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اعدام با توپ؟ یعنی چجوری؟ بیشتر توضیح بدین

      پاسخ ها

      • قشقایی

        مجرم رو میبستن جلویِ لوله ی توپ و شللیک میکردن!!!
        همین

    • بدون نام

      جالبه همه عکسها یه توضیح مفصل اداره جز اعدام با توپ اونم تو شیراز ؟؟؟ من تاحالا چیزی از این داستان نشنیده بودم

    • محسن

      چقدر مردم استرالیا در صد و چهارده سال قبل در کنار دریا نجیب و با حیا بودند!

    • بدون نام

      آخه حقه بازا اون پیرزنه کجاش آمریکایی زن عشایری رو میگن امریکایی . همه مثل خودتونن که هرچی بگن بگین درسته...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اونم 1990!!!!!

      • بوچ کسیدی

        عجول بی منطق برو ببین

        http://www.exposingtruth.com/60-historical-photos-worth-thousand-words/

        این عکسه پیرزنه خیلی هم معروفه

    • بابک

      در عکس شماره 3 بعید می دانم با توجه به نوع پوشش پیرزن و نوع اسلحه ای که در دست ایشان هست ( کلاشینکوف ) این عکس مربوط به کشور آمریکا باشد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج