۱۲۵۲۴۱
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

امیرخانی: چرا قهرمان‌مان را حذف می‌کنیم؟

انتقاد از حذف صدای شجریان در حضور قالیباف

شب گذشته، محمدباقر قالیباف شهردار تهران، به خانه هنرمندان رفت تا در مراسم افطار جمعی که قرار بود با هنرمندان برگزار شود حضور پیدا کند.

خبرآنلاین: هنرمندان زیادی به این مراسم نیامده بودند و در میان هنرمندان عرصه‌های گوناگون بیشتر هنرمندان تجسمی بودند که دعوت شهردار تهران را پذیرفته بودند.

اما مجید سرسنگی مدیرعامل خانه هنرمندان که به همراه قالیباف و پیش از شروع مراسم یک نمایشگاه بازار نقاشی را افتتاح کرده بود در ابتدای سخنانش با خواندن این مصرع حافظ « زان یار دلنوازم شکری‌ست با شکایت» به شهردار تهران گفت: «شکر داریم که به این مراسم آمدید و شکایت داریم که چرا کم به اینجا سر می‌زنید؟»

یکی دیگر از اتفاقات این مراسم انتقاد تند و تیز استاد امیرخانی بود. محمدباقر قالیباف، در این مراسم با انتقاد غلامحسین امیرخانی مواجه شد که درباره حذف صدای شجریان از رسانه ملی گفت: «مگر می‌شود قهرمان‌مان را حذف کنیم؟ چه کسی است که صدای ربنای استاد شجریان را بشنود و جانش به مبدا وجود متصل نشود؟

مراسم افطاری قالیباف با هنرمندان با اجرای تعزیه سیدمحسن هاشمی آغاز شد و اجرای آن را ژیلا صادقی بر عهده داشت. او که کارش را حرف زدن می‌نامید از شهردار تهران خواست که با خرید از بازار نقاشی باعث تشویق مردم به این کار شوند.

ایرج راد مدیرعامل خانه تئاتر هم در سخنانی خطاب به قالیباف گفت که من از ته دل شما را دوست دارم. داریوش ارجمند نیز اگرچه در آغاز با مخالفت مجری برای سخنرانی روبرو شد اما توانست پشت تریبون برود و حرف بزند. پیش از آن مجری برنامه به او گفته بود که نمی‌تواند سخنرانی کند و از قالیباف خواست تا او برای سخنرانی به روی سن برود. اما قالیباف وقتش را به ارجمند داد و او هم به قول خودش تا آخرین ده شاهی وقت شهردار را برای سخنرانی صرف کرد. محمدرصا اصلانی کارگردان دیگر سخنرانی بود که در این مراسم پشت تریبون رفت.

با این حال شهردار تهران قول داد که ۲۲ مرداد، روز ملی فرهنگ پهلوانی باز به خانواده هنرمندان بیاید و سه ساعت از وقتش را با هنرمندان بگذارند. سه ساعتی که دو ساعتش در اختیار هنرمندان و ۴۵ دقیقه‌اش صرف پاسخگویی او شود.

پری صابری، قطب‌الدین صادقی، محمدرضا اصلانی، علی مرادخانی، داریوش پیرنیاکان، لوریس چکناواریان، داریوش فرضیایی و ... از جمله هنرمندانی بودند که در این مراسم حضور داشتند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج