۱۲۵۲۹۸
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

مستقیم به مقصد ترکیه!

روزهای خوش آژانس های مسافرتی دوباره از راه رسیده است. هر سال همزمان با تعطیلات نوروزی، عید فطر، عید قربان و غدیر و بین التعطیلی های مشابه، نرخ بعضی تورهای مسافرتی هم نزدیک به دو برابر قیمت های قبلی می شود.

مستقیم به مقصد ترکیه!





روزنامه هفت صبح: روزهای خوش آژانس های مسافرتی دوباره از راه رسیده است. هر سال همزمان با تعطیلات نوروزی، عید فطر، عید قربان و غدیر و بین التعطیلی های مشابه، نرخ بعضی تورهای مسافرتی هم نزدیک به دو برابر قیمت های قبلی می شود. حالا اگر این تعطیلات مصادف با «های سیزن» کشور مقصد باشند، نرخ ها به بالاترین رقم ممکن خواهند رسید.

قیمت انواع تورهای خارجی به تعداد روزهای اقامت، میزان بازدید از شهرهای مهم گردشگری آن کشور و خدمات جانبی تور بستگی دارد. با اینحال در رده ارزان ترین تورهای گردشگری خارجی، همچنان امارات و ترکیه بیشترین جاذبه گردشگری را برای ایرانیان دارند چرا که در ایام تابستان این دو کشور در فهرست پرمتقاضی ترین تورهای خارجی آژانس داران است.

تایلند و مالزی هم که قبلا جزو مقاصد پرطرفدار ایرانی ها بودند، تقریبا از صحنه رقابت حذف شده اند اما در همین رقابت بین ترکیه و امارات هم ترک ها امسال گوی سبقت را از عرب ها ربوده اند که شاید مهمترین دلیل آن شرایط بهتر آب و هوای کشور ترکیه نسبت به امارات در فصل تابستان باشد؛ گرچه بنا بر آمارها حتی در تعطیلات نوروز امسال که شرایط آب و هوای امارات بهتر از ترکیه بود، باز هم ایرانی ها مسیر استانبول و آنکارا را در پیبش گرفتند.

از این طرف نرخ تور ترکیه در تعطیلاتی که پیش روست به اوج خود رسیده است چرا که ترکیه به عنوان کشور مقصد هم در «های سیزن» خود قرار دارد. با مسئولان چند آژانس مسافرتی گفتگو کرده ایم تا ببینیم دلیل اصلی استقبال ایرانی ها از تورهای ترکیه با وجود این قیمت های گران چیست؟ و اینکه قیمت تورهای شهرهای مختلف ترکیه در زمان تعطیلات داخلی ایران با قبل از آن چه تفاوتی دارد؟

ترکیه پیشتاز در تعطیلات

نرخ ویژه بدروم، یک مرداد، پرواز مستقیم ترک. یک میلیون و 990 هزار تومان/ استانبول، چهار روز و سه شب، یک میلیون و پانصد هزار تومان، صبحانه، ناهار، شام/ آنتالیا، سه روز و دو شب، یک میلیون و 800 هزار تومان، هتل چهار ستاره... حتما این روزها برای شما هم پیام های کوتاه بی شماری از آژانس های شناس و ناشناس می رسد که تشویق تان می کنند فرصت تورهای آخرین لحظه ای با نازل ترین قیمت ها را از دست ندهید. قیمت هایی که شاید در فصول دیگر سال خنده دار به نظر برسند اما در این فصل که مقصد خارجی شماره یک ایرانی ها ترکیه است، یک فرصت طلایی محسوب می شوند.

برخلاف روال چند سال گذشته که دبی برنده بلامنازع تورهای خارجی بود اما تا اینجای کار فعلا آنتالیا و بدروم و استانبول گوی سبقت را از دبی ربوده اند. کارشناسان آژانس های مسافرتی دو دلیل مهم را برای این اتفاق ذکر می کنند. دلیل اول قیمت مناسب تورهای آنتالیا است که نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نداشته است.

قابل ذکر است که قیمت های تورهای یک هفته ای آنتالیا با شرایط مختلف و در زمان تعطیلات از حدود دو میلیون و 200 هزار تومان شروع می شود و کامل ترین و مجهزترین آنها تا شش میلیون تومان نیز می رسد. دلیل دوم هم تبلیغات وسیع آنالیا برای جذب مسافران و برگزاری برنامه های مختلف خصوصا در هتل ها است.

تقریبا از دو سه سال پیش بود که اجرای برنامه ها در هتل های آنتالیا باب شده و امسال به اوج خود رسیده است. ترکیه ای ها با این حربه توانسته اند مسافران زیادی را به سمت خود جلب کنند و نوع هتل و برنامه اجرا شده در آن به عنوان یکی از پارامترهای متقاضیان درآمده است.

فصل های شلوغ و خلوت ترکیه

به دلیل وجود شهرهایی با آب و هوایی متفاوت در کشور ترکیه، این کشور دارای فصل های شلوغ و خلوت مختلفی است. استانبول و شهرهای ساحلی مانند آنتالیا و کوش آداسی هر کدام دارای فصل های شلوغ متفاوتی هستند. به دلیل ساحلی بودن آنتالیا و کوش آداسی مدت زمان فصل داغ در این شهرها کوتاه تر است اما در استانبول وضعیت متفاوت تری حاکم است و بهار و پاییز نیز جزو فصل های مناسب به حساب می آید.

High Season در شهرهای ساحلی: از تیر ماه تا اواسط شهریور (جولای تا سپتامبر) به عنوان فصل داغ و گران شهرهای ساحلی مانند آنتالیا نام برده می شود.

Low Season در شهرهای ساحلی: آذر تا اردیبهشت فصل های خلوت در این شهرها شناخته می شود که از قیمت هتل ها و تورها به شدت کاسته می شود. حالا می توانید به راز ارزان شدن تورهای لحظه آخر نوروزی آنتالیا، کوش آداسی و ... پی ببرید. در فروردین ماه به جز ایرانی ها تقریبا مسافران دیگری وارد این شهرها نمی شوند؛ بنابراین قیمت ها در کف خود هستند. به همین دلیل تورها با خالی ماندن ظرفیت شان از قیمت های خود کم می کنند تا پروازهایشان با بیشترین ظرفیت برگزار شود.

High Season در استانبول: به دلیل بالا بودن مکان های گردشگری و خرید در استانبول، فصل شلوغ و گران این شهر نیز دامنه و گستردگی بیشتر دارد. هوای مناسب و بارندگی های خوب در فروردین تا خرداد و شهریور تا اواسط مهر ماه، این فصل ها جزو فصل های شلوغ استانبول محسوب می شود.

Low Season در استانبول: آبان تا اسفند (نوامبر تا مارس) جزو فصل های ارزان و کم مسافر استانبول محسوب می شود.

امتیازات فصل های کم مشتری

اگر شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که برای سفر رفتن عجله ای ندارید و می توانید در زمان دیگری غیر از تعطیلات داخلی یا «های سیزن» کشور مقصد سفر کنید، می توانید از امتیازات تورهای فصل خلوت استفاده کنید؛ بنابراین از اینکه بودجه تان برای سفر در این فصل کافی نیست عصبانی نشوید و لبخند بزنید! هتل ها و تورهای مسافرتی در فصل خلوتی Low Season برای عبور از این فصل و جلوگیری از لطمات ناشی از رکود بازار معمولا امتیازاتی را به مسافران ارائه می دهند. برخی از این امتیازات به این شرح است:

1- خطوط مسافرتی هوایی زمینی و ریلی، هتل ها و آژانس ها به دلخواه خود نرخ هایی، نازل تر از نرخ های معمول برای مسافران قائل می شوند و این تخفیف به موقعیت، فصل کار و میل واراده آنان بستگی دارد.

2- بعضی از هتل ها با علم به اینکه تخت اضافی بچه ها نرخ مشخصی دارد با این وجود به لحاظ ارائه خدمات مطلوب و تبلیغات برای فصل شلوغی از دریافت وجه اضافی جهت تخت بچه های زیر 12 سال صرفنظر می کنند.

3- تخفیف برای مسافران گروهی به خصوص برای گروه هایی که سعی کنند در فصل های خلوت برای خطوط مسافرتی هوایی، زمینی و ریلی، هتل ها و آژانس ها، مسافران جمعی یا توریستی جلب کنند.

4- در متل ها و به خصوص هتل های کنار دریا مسئله کاهش قیمت از اهمیت خاصی برخوردار است. زیرا در فصل زمستان (Low Season) که هتل های کنار دریا خلوت است شاید این بهترین ابزار جهت جذب بخشی از مشتریان باشد.

مقصد

تعداد روزها

قیمت ها در زمان تعطیلات

قیمت ها قبل از تعطیلات

هتل

آنتالیا

7 روز

3,895,000

2,799,000

پنج ستاره

6 شب و 7 روز

3,250,000

1,680,000

چهار ستاره

استانبول

3 روز

2,490,000

1,450,000

پنج ستاره

آنتالیا

6 روز

2,590,000

2,390,000

چهار ستاره

بدروم

6 روز

3,080,000

2,850,000

پنج ستاره

6 روز

2,290,000

2,090,000

چهار ستاره

کوش آداسی

6 روز

2,890,000

2,550,000

پنج ستاره

6 روز

2,460,000

2,080,000

چهار ستاره

مقایسه قیمت بعضی از تورهای ترکیه در زمان تعطیلات داخلی ایران با قبل از آن / قیمت ها به تومان است
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • challenger

      ملت میرن ترکیه ما هم خیلی تلاش کنیم میریم قمصر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج