۱۲۵۳۲۵
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

ادامه درگیریهای در اوکراین

جنگ به «دونتسک» کشیده شد

در شرایطی که اوکراینی ها این روزها با شورشی های هوادار روسیه بر سر هواپیمای مالزی چالش عمده ای دارند حالا با مسئله تازه تری روبرو شده اند: جنگ در دونتسک.

فرارو: در شرایطی که اوکراینی ها این روزها با شورشی های هوادار روسیه بر سر هواپیمای مالزی چالش عمده ای دارند حالا با مسئله تازه تری روبرو شده اند: جنگ در دونتسک. این شهر شرقی اوکراین مقر اصلی گروه های هوادار روسیه است که روز گذشته و بامداد امروز شاهد درگیری های زیادی در مرکز شهر است.

جنگ به «دونتسک» کشیده شد

«رویترز» در گزارش های میدانی که از این نزاع ها مخابره کرده است به این مورد اشاره کرده که به عقیده هواداران پیوستن به روسیه این حملات که با چندین انفجار پی در پی همراه بوده کار ارتش اوکراین است که چندین هفته است با تانک و نفر بر بیرون از شهر به حالت آماده باش هستند.

این در شرایطی است که «کی یف» چنین اتهاماتی را رد کرده و گفته نزاع با جدایی طلبان در دونتسک کار گروه هایی است که خواهان پیوستن به اوکراین هستند و ارتش اوکراین دخالتی در این موضوع ندارد.

به گزارش رویترز تا بدین جا در این درگیری ها که محل آن ایستگاه اصلی جدایی طلبان ذکر شده ۵ نفر جان خود را از دست داده اند و بیش از ۱۲ نفر هم مجروح شده اند.

شروع این درگیری که در کی یف ساکنان و البته جدایی طلبان از آن به عنوان یک جنگ تازه هم نام می برند انفجاری در نزدیکی محل استقرار یگان اصلی جدایی طلبان بوده که شیشه های اطراف را شکسته و بعد هم کار به نزاع تن به تن کشیده شده است. یکی از ساکنان که نزدیکی محل انفجار حاضر بوده در این باره به رویترز این طور گفته است:« نزدیکی ها صبح ما دوباره شاهد انفجار بوده ایم و مردم این شهر حسابی نگران هستند و ترسیده اند».

البته در گزارش های اولیه ای که از این درگیری مخابره شده است جدایی طلبان گفته اند تانکهای ارتش قصد ورود به شهر را دارند. سخنگوی شواری امنیتی اوکراین با این حال نظر دیگری دارد: «ارتش اوکراین تمامی راه های ارتباطی به شهر را در دست کنترل دارد و پل هایی که در اختیار تروریست های جدایی طلب بوده را ویران کرده است. با این حال اگر درگیری در سطح شهر وجود دارد سربازان ارتش در ان دخل و تصرفی ندارند. ما دستور داریم که به هیچ وجه حمله هوایی به شهر نکنیم و حتی به خود شهر هم نباید تیراندازی کنیم. اگر می بینید در سطح شهر درگیری وجود دارد با توجه به اطلاعاتی که مقامات اوکراینی دارند مربوط به نزاع گروه مسلحی است که با تروریست ها درگیر شده اند».

با این حال رییس جمهور اوکراین پترو پروشنکو از یک هفته پیش گفته که دونتسک هدف اصلی مبارزه با تروریست ها بوده و به جدایی طلبان هوادار روسیه هشدار داده است. با این حال او به ارتش دستور داده تا شعاع ۴۰ کیلومتری شهر که هواپیمای مالزی ایرلان در انجا سقوط کرده هیچ گونه نزاع هوایی نداشته باشند.

با این حال در بیانیه ای که سازمان مبارزه با تروریست اوکراین منتشر کرده امده است که ارتش کنترل محله های اطراف شهر دونتسک را کاملا در اختیار گرفته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج