۱۲۵۴۷۶
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

تغییر قیافه اساسی در این خانه

كیم هاگستت (Kim Hagstette) از شركت Maven Interiors در پورتلند در ایالت اُرگان ۳ خانه برای یك زوج كه زمانی خارج از شهر زندگی می‌كردند طراحی كرده است.

چیدانه: كیم هاگستت (Kim Hagstette) از شركت Maven Interiors در پورتلند در ایالت اُرگان ۳ خانه برای یك زوج كه زمانی خارج از شهر زندگی می‌كردند طراحی كرده است. از این رو وقتی نوبت به طراحی یك پنت هاوس شهری برای این زوج رسید، به دلیل اعتمادی كه از پروژه پیش حاصل شده بود تصمیم به طراحی خانه‌ای مدرن‌تر گرفته شد. هاگستت با استفاده از هنرمندان محلی به این پنت هاوس حال و هوایی پورتلندی داد.

در یك نگاه

مكان: پورتلند، اُرگان

اندازه: ۱۲۸۰ متر مربع

تغییر قیافه اساسی  در این خانه

وقتی واژه «پنت هاوس» را می‌شنوید احتمالا خانه‌ای در بالاترین نقطه یك ساختمان كه از بهترین مواد و مصالح ساخته شده است را تصور می‌كنید. خانه اصلی در این پروژه این‌گونه نبود. هاگستت می‌گوید: «این‌جا واحد نمونه بود و از مواد و مصالح بسیار ساده‌ای ساخته شده بود. این خانه دارای یك نقشه كف خوب و منظره عالی اما به شدت كسل‌كننده بود.»

تغییر قیافه اساسی  در این خانه

پس از بازسازی: این خانه پس از بازسازی تبدیل به فضایی دیدنی و چشمگیر شد. شومینه جدید افقی آن دارای یك تخته سنگ سیاه در پیرامون خود است و در كنار آن یك نشمین‌گاه از پیش ساخته شده با سه پنل سفید رنگ در پشت آن طراحی شده است.

تغییر قیافه اساسی  در این خانه

یك اثر هنری كه توسط كیتی استون خلق شده است در بالای شومینه نصب شده و تا راهروی كناری امتداد یافته است. اكثر آثار هنری این خانه توسط هنرمندان محلی خلق شده‌اند و از گالری Heidi McBride خریداری شده‌اند.

تغییر قیافه اساسی  در این خانه

در آشپزخانه قدیمی كنتراستی وجود نداشت و فضای آن كاملا تك‌رنگ بود. چوب‌ها به دلیل اشعه ماورای بنفشی كه از طریق نور خورشید و از راه پنجره‌ها وارد این فضا شده بودند آسیب دیده بود و رنگ كابینت‌ها به شكلی نامنظم تغییر كرده بود.

تغییر قیافه اساسی  در این خانه

پس از بازسازی: كابینت‌های جدید از جنس چوب درخت ماهون هستند و دارای رنگی غنی و روكشی ضد اشعه ماورای بنفش هستند (البته سایه‌بان‌ها هم از ورود مستقیم آفتاب جلوگیری می‌كنند). پیش‌خان متالیك و زیبای این آشپزخانه در كنار آویزهای نصب شده در فضای غذاخوری جلوه فوق‌العاده مدرنی به این آشپزخانه داده است.

تغییر قیافه اساسی  در این خانه

طراح این خانه می‌گوید كه این فضای باریك، كه در یك تركیب‌بندی L مانند به آشپزخانه وصل می‌شود، در ابتدا فضای بی‌استفاده و ناراحت‌كننده‌ای بود. او می‌گوید: «این فضا كمی نامتعارف بود. عرض آن ۲.۵ متر بود و نزدیك به ۷ متر عمق داشت، و دارای منظره فوق‌العاده‌ای بود.»

تغییر قیافه اساسی  در این خانه

پس از بازسازی: راه‌حل او: او این فضا را تبدیل به فضایی كاربردی كرد و در آن كاناپه‌های چرمی برای استراحت قرار داد و هم‌چنین یك پنجره به این فضا اضافه كرد. پنل‌های پشتی از جنس درخت ماهون (مانند كابینت‌ها) هستند و یكی از پنل‌ها در موجود در این فضا را پنهان كرده است (صندلی عثمانی كه در مقابل این در قرار گفته به راحتی قابل جابه‌جایی است). یك بازوی حركتی این امكان را به وجود می‌آورد تا بتوان تلویزیون را به سمت این فضا چرخاند.

تغییر قیافه اساسی  در این خانه

جذاب‌ترین قسمت این فضا دیوار انتهایی است: یك پارچه مصنوعی خزدار ۱۸ متری، به گفته طراح از آن دسته پارچه‌های خزداری كه معمولا در عروسك‌ teddy bear استفاده می‌شود. او می‌گوید: «برای تلطیف فضا كمی سقف را قو‌س‌دار كرده بودم. از خیاط خواستم تا شبكه‌هایی را به این پارچه بدوزد و بعد آن را روی دیوار نصب كردم و تا قسمت قوسی شكل سقف امتداد دادم.»

هاگستت ادوات نوری این فضا را از شركت Made and Esque Studio خریداری كرد.

تغییر قیافه اساسی  در این خانه

اتاق تلویزیون زمانی خالی و بی‌استفاده بود.

تغییر قیافه اساسی  در این خانه

پس از بازسازی: اتاق تلویزیون جدید دارای لایه‌هایی جدید از رنگ و بافت است. دیواری كه تلویزیون بر روی آن نصب شده است با یك پارچه مشكی پوشیده شده است.

تغییر قیافه اساسی  در این خانه

اتاق خواب زمانی فاقد شخصیت بود.

تغییر قیافه اساسی  در این خانه

پس از بازسازی: اكنون اتاق خواب جدید دارای شخصیت كاملا تازه‌ای است. یك شومینه جدید از جنس استیل در مركز اتاق نصب شده و در كنار آن دو كمد و یك تابلوی زیبای نقاشی قرار گرفته است.

تغییر قیافه اساسی  در این خانه

هاگستت می‌گوید: «ما با استفاده از ورقه‌های فلزی به این فضا جلوه‌ای مدرن دادیم.» و شاید به همین دلیل است كه این فضا بسیار شیرین و خوشایند شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج