۱۲۵۵۵۵
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

حاج صفی: با کی‌روش موفق می‌شویم

احسان حاج صفی از آن دسته بازیکنانی است که کمتر به مصاحبه علاقه دارد و زیاد در رسانه‌های دیداری و شنیداری حاضر نمی‌شود و به گفته خودش "زیاد اهل حرف زدن نیست و به نوعی مرد عمل است."

ایسنا: احسان حاج صفی از آن دسته بازیکنانی است که کمتر به مصاحبه علاقه دارد و زیاد در رسانه‌های دیداری و شنیداری حاضر نمی‌شود و به گفته خودش "زیاد اهل حرف زدن نیست و به نوعی مرد عمل است."

حاج صفی جز معدود بازیکنان چپ پای فوتبال کشور است که هم در رده باشگاهی و هم در رده ملی موفق عمل کرده است و در بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۴ توانست به صورت ثابت در ترکیب تیم ملی بازی کند و با بازی‌های خوبش تحسین همگان را برانگیزد.

این ملی پوش کاشانی که در سن ۱۱سالگی فوتبال حرفه‌ای خودش را آغاز کرد، در سن ۱۸سالگی توانست به تیم بزرگسالان سپاهان راه یابد و خیلی زود در فوتبال کشور مطرح شود.

احسان حاج صفی با حضور در خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه اصفهان، به گفت‌وگوی تفصیلی با خبرنگار ورزشی ایسنا پرداخت که در ادامه می‌خوانید:

اهل کجا هستید و در چه سالی متولد شدید؟

من بچه کاشان و متولد ۱۳۶۸هستم. یک هفته پیش کاشان بودم و برای استراحت به آنجا رفتم. اگر تمرین نداشته باشم حتماً به کاشان می‌روم، البته هر کس از من می بپرسد اهل کجایی می‌گویم "اهل کاشانم، روزگارم بد نیست..." همه از من توقع دارند که شعرهای سهراب سپهری را برایشان بخوانم، اما تنها همین قطعه از شعر سهراب را بلدم.

فوتبال را از کاشان شروع کردید؟

فوتبال را از هفت یا هشت سالگی شروع کردم و ۱۰ ساله بودم که به اصفهان آمدم. در ۱۱ سالگی در نونهالان ذوب‌آهن بازی کردم و بعد از سه سال که حدود ۱۴ سال داشتم باید در نوجوانان ذوب‌آهن بازی می‌کردم که سرمربی وقت آن زمان حسن حاج رسولیها بود و مرا خط زد. هنوز که هنوز است به یاد دارم که ۹۰ دقیقه در پشت دروازه گرم کردم اما حاج رسولیها یک تست ساده هم از من نگرفت.

از این موضوع ناراحت شدید؟

بله، در آن زمان ناراحت شدم، اما در حال حاضر خوشحال هستم چرا که به نفعم تمام شد و اگر در ذوب‌آهن می ماندم شاید به موقعیت فعلی که دارم نمی‌رسیدم. زمانی که در نوجوانان و جوانان سپاهان بازی می‌کردم لوکا بوناچیچ تازه به سپاهان آمد و بسیار زیاد به جوانان اهمیت می‌داد و باید بگویم که لوکا در فوتبال من بسیار تأثیرگذار بود به این صورت که اگر او نبود به این موقعیت نمی‌رسیدم. مربیان ایرانی اصولا زیاد به جوانان اهمیت نمی‌دهند.

بعد از خط خوردنتان از ذوب آهن چطور توانستید به سپاهان بروید؟

من با سرپرست آن زمان تیم نوجوانان سپاهان که آقای مختاری بود صحبت کردم و خودم نیز با باشگاه ارتباط داشتم. من و یک نفر دیگر به نام مهدی سلیمانی با هم به سپاهان رفتیم که او شرایط لازم را نداشت و بعد از دو سال بازی در سپاهان از آنجا رفت و شانس کمی با من یار ماند و در سپاهان ماندم.

به غیر از لوکا بوناچیچ چه کسی در فوتبالت تأثیر گذار بوده است؟

فکر می‌کنم قلعه‌نویی تأثیر زیادی در فوتبال من داشت. البته فرهاد کاظمی هم به من بسیار کمک کرد. کی‌روش، کرانچار و بوناچیچ هم همیشه به من کمک کرده‌اند و ممنونشان هستم.

فکر می‌کنید دوران لوکا بوناچیچ تمام شده است یا خیر؟

لوکا بوناچیچ بعد از رفتن به تیم‌های عربی از لحاظ عصبی به هم ریخت و هر تیمی را که می‌گرفت به ته جدول و لیگ دسته یک می‌برد. چند سال گذشته نیز که به سپاهان آمد داشت سپاهان را به ته جدول هدایت می‌کرد (با خنده) اما خوشبختانه به موقع از سپاهان اخراجش کردند.

به حال و هوای جام جهانی برویم، زمانی که کی روش شما و پنج بازیکن دیگر سپاهان را برای عدم همکاری باشگاه با تیم ملی خط زد چه حسی داشتید؟

خیلی برایم سخت بود که بعد از هفت سال حضور در تیم ملی به این شکل از تیم ملی خط بخورم و نه تنها برای من بلکه برای دیگران هم سخت بود که فکر می‌کنم امید ابراهیمی به همین علت از تیم سپاهان جدا شد. من با شناختی که از کارلوس کی‌روش داشتم واقعا فکر نمی‌کردم دوباره دعوت شوم و به دوستانم گفتم که به شخصه از حضور در تیم ملی ناامید شده‌ام، اما کی‌روش لطف کرد و بازهم من، رحمان احمدی و مهدی شریفی را دعوت کرد، اما حیف شد که شجاع خلیل‌زاده، یعقوب کریمی و امید ابراهیمی به تیم ملی دعوت نشدند و اگر این بازیکنان به اردو‌های تیم می‌آمدند حتما جای خود را در تیم ملی تثبیت می‌کردند.

شما و امید ابراهیمی دوستان نزدیکی بودید زمانی که او دعوت نشد ناراحت شدید؟

بله من و امید همیشه باهم بودیم و حیف شد که کی‌روش او را دعوت نکرد. اگر یعقوب، شجاع و امید دعوت می‌شدند جای خود را در تیم ملی حفظ می‌کرند، اما به یاری خداوند در جام جهانی ۲۰۱۸حضور خواهند داشت.

فکر می‌کردی که کی‌روش با دلخوری که از سپاهان داشت شما را به عنوان بازیکن ثابت به تیم ملی بیاورد؟

من خیلی خوشحال شدم که دوباره به تیم ملی دعوت شدم و بعد از اردوی آفریقای جنوبی فکرش را نمی‌کردم که دوباره به اردوی اتریش دعوت شوم چه برسد به این که فکر کنم می‌توانم در جام جهانی فیکس بازی کنم. کم کم نا امید شده بودم و وقتی دیدم اسم من در لیست اردوی اتریش است هرچه در توان داشتم را گذاشتم و با جان و دل بازی کردم که خدا را شکر در بازی‌های تدارکاتی خوب ظاهر شدم به طوری که در بازی تدارکاتی اول در اتریش ۵ دقیقه و در بازی دوم ۲۵ دقیقه بازی کردم و آنقدر خوب بودم که در بازی سوم کامل در زمین بودم. در برزیل هم یک بازی دوستانه داشتیم که در آن گل هم زدم و عملکرد خوبی داشتم و از کی‌روش ممنونم که به من اطمینان کرد.

در ایران همه فکر می‌کردند رحمان احمدی و دانیال داوری دربازی‌های جام جهانی از دروازه ایران محافظت می کنند، فکر می‌کردی علیرضا حقیقی گلر اول ایران باشد؟

(باخنده) دروغ نگویم خودم هم نمی‌دانم چی شد؟ خود بازیکنان هم بیشتر فکر می‌کردند یا دانیل داوری یا رحمان احمدی در دروازه قرار بگیرند که البته همه دروازه بان‌ها در تمرینات خوب کار می‌کردند و علیرضا حقیقی هم دروازه‌بان خوب و آینده داری است که در برزیل هم نمایش خوبی داشت. البته باید بگویم رحمان خیلی ناراحت شد و دوست داشتم رحمان هم بازی کند.

بازی مقابل نیجریه، آرژانتین و بوسنی و هرزگوین چطور بود؟

بازی مقابل نیجریه بسیار سخت‌تر از بازی مقابل آرژانتین بود و دوندگی من در بازی با نیجریه بیشتر از آرژانتین بود. اوایل بازی با آرژانتین کمی استرس داشتیم، اما من به شخصه استرس نداشتم و بیشتر بازیکنان تیم ملی نیز استرس زیادی نداشتند. البته جلوی مسی کمی استرس داشتم و این استرس هم به این علت است که مسی بازیکنی است که به راحتی می‌تواند بازیکن مستقیم خود را از پیش‌رو بردارد و دریبل کند.

گل خوردن در دقیقه ۹۱ چه حسی دارد؟

مثل آب سردی بود که روی آدم ریخته باشند. زمانی که از آرژانتین گل خوردیم من روی نیمکت بودم، سرم را بر سجده بردم و بر روی زمین گذاشتم و گل خوردن در چنین دقایقی واقعاً سخت است. نه فقط ایران بلکه خود آرژانتین هم در فینال چنین گلی خورد که فکر می‌کنم برای این تیم هم واقعاً سخت بود. اما گلی که مسی به ایران زد را فقط خود او می‌توانست به گل تبدیل کند.

نظرتان درخصوص تاکتیک دفاعی کی‌روش در جام جهانی بگویید، آیا این تاکتیک مناسب بود؟

آرژانتین هم دفاعی بازی می‌کرد و بیشتر گل‌هایش را در ضد حملات زد. ایران غیر از دفاع کردن نمی‌توانست کار دیگری انجام دهد و در اردوهایی که داشتیم کی‌روش بیشتر تمرکز خود را بر روی دفاع گذاشته بود وکمتر به حمله اهمیت می‌داد و روی ضد حملات کار می‌کردیم که چگونه به گل برسیم. در جام جهانی حمله کردن سخت است. اگر می‌خواستیم در جام جهانی تهاجمی بازی کنیم، از تیم‌ها، گلهای زیادی می‌خوردیم. علی دایی گلهای زیادی را برای ایران به ثبت رساند و خیلی‌ها به او خرده می‌گرفتند که چرا اینگونه گل می‌زنی؟ اما هنوز نتوانستیم یک گلزن تمام عیار مانند دایی را در زمین بازی جایگزین کنیم.

فکر می‌کنید تاکتیک دفاعی ایران در جام ملت‌ها جواب می‌دهد؟

کی‌روش سه سال و نیم با تیم ما کار کرده است و شناخت صد درصد بر روی بازیکنان دارد. من آرزو دارم این مربی بماند و در صورت تمدید قراردادش بین چهار تیم پایانی جام ملت‌های آسیا خواهیم بود. در حال حاضر روی تیم ملی ایران به خاطر بازی‌های خوبش در جام جهانی یک حساب ویژه‌ای باز شده و کشورهای عربی از ایران هراس دارند.

نظر شما در مورد انتقادات وارده به کی‌روش مبنی بر اینکه بیشتر تاکتیک دفاعی دارد و کم گل می‌زند، چیست؟

خط دفاع تیم ملی نقطه قوت ما است و ما در جام ملت‌های آسیا با حضور کی روش و تاکتیک‌های خاص او می‌توانیم موفق شویم.

بهترین بازیکن تیم ملی در جام جهانی چه کسی بود؟

سخت است به این سوال جواب دهم، زیرا کل تیم خوب بازی کردند و نمی‌توانم اسم شخص خاصی را بگویم. در جام جهانی حمله کردن سخت است. اگر می‌خواستیم در جام جهانی‌ تها‌جمی بازی کنیم، از تیم‌ها، گلهای زیادی می‌خوردیم.

دوست داشتید چه تیمی قهرمان جهان شود؟

من در جام جهانی دوست داشتم اسپانیا قهرمان شود، اما این تیم مانند روزهای اوج خود نبود و فکر می‌کنم دیگر نسل طلایی اسپانیا تمام شده است. در فینال هم دلم می‌خواست آرژانتین قهرمان شود، زیرا آرژانتین در بازی‌های قبلی خود با اینکه چندان درخشان بازی نمی‌کرد، اما با زیرکی خاصی تیم‌ها را شکست می‌داد، اما به هر حال حق مسلم آلمان بود که قهرمان شود و این تیم از دروازه تا نوک حمله بازیکنان بسیار خوبی داشت.

بعد از جام جهانی از تیم‌های خارجی پیشنهاد داشته‌اید؟

هنوز از باشگاهی خارجی پیشنهاد نداشته‌ام و چند روز پیش که با خلیلیان مدیرعامل باشگاه صحبت کردم. گفت که هنوز پیشنهاد محکمی به ما نشده است و مدیر برنامه‌های من پیگیر این موضوع است.

دوست دارید در چه کشوری بازی کنید؟

آرزوی هر بازیکنی است که لژیونر شود و چه کسی است که دوست نداشته باشد در خارج از کشور بازی کند. خودم بیشتر اسپانیا را دوست دارم، اما بازی در اسپانیا بسیار سخت است. البته باشگاه‌های آلمان را هم دوست دارم ولی بازی در اسپانیا را به آلمان ترجیح می‌دهم.

به نظر شما ایران در خط هافبک‌ بازیکنان خوبی دارد؟

خط میانی ما بهتر از خط فوروارد ما است و بازیکنان خوبی مانند نکونام و تیموریان به خط میانی التیام بخشیده‌اند.

چرا در ایران بازیکن چپ پا کم پیدا می‌شود؟

نه تنها در ایران بلکه در اروپا هم بازیکن چپ پا کم پیدا می‌شود و در تمام دنیا نیز اگر استعدادی چپ پا بیابند بر روی او کار می‌کنند تا بازیکن بزرگی شود.

بعد از مجتبی محرمی، دفاع چپ تمام عیار مانند او نداشتیم. نظرتان چیست؟

دروغ نگویم فوتبال او را زیاد به خاطر ندارم، اما شنیده‌ام او فوتبالیست بسیار بزرگ و خوبی بوده است و هر کسی را دیده‌ام می گوید محرمی بازیکن بسیار خوبی بود که جایگزینی برای او پیدا نمی‌شود.

دوست دارید در سپاهان بمانید؟

من بارها در مصاحبه گفته‌ام تا زمانی که در ایران بازی می‌کنم فقط به سپاهان فکر می‌کنم و در صورت جدایی از سپاهان، لژیونر خواهم شد.

با توجه به اینکه به غیر از دو سالی که به عنوان سرباز در تراکتورسازی توپ زدید و از نوجوانان به بعد در سپاهان بوده‌اید فکر می‌کنید بتوانید پا جا پای محرم نویدکیا بگذارید؟

صددرصد به این موضوع فکر می‌کنم. محرم اسطوره باشگاه سپاهان و اصفهان است و مثل محرم شدن، بسیار سخت است، البته همه هواداران سپاهان محرم را دوست دارند که باید ببینیم خدا چه می‌خواهد.

ماندن کرانچار برای سپاهان خوب بود؟

بله. کرانچار چندین سال است که با این تیم کار می‌کند و بازیکنان را می‌شناسد. به نظر من به نفع ما شد که کرانچار در سپاهان ماند و شرایط تیم خیلی بهتر از سال گذشته است و دوست دارم ناکامی فصل گذشته را جبران کنم.

از وضعیت فیزیکی خود بگویید؟

شکر خدا بعد از برگشت از جام جهانی، سپاهان می‌خواست به اردوی ترکیه برود که من استراحت کردم و یک هفته به مسافرت رفتم و پنج روز است که جداگانه تمرین می‌کنم اما وضعیت فیزیکی خوبی دارم و مشکل خاصی وجود ندارد.

بازی با فنر باغچه ترکیه را چطور می بینید؟

فنرباغچه تیم خوبی است و این دیدار تدارکاتی می‌تواند بسیار کمک کننده و مثمر ثمر باشد. تا نقاط قوت و ضعفمان را پیدا کنیم، صبح پنجشنبه ۲مردادماه هم به ترکیه خواهیم رفت تا با این تیم بازی کنیم.

فکر می‌کنید امسال سپاهان با ستاره‌هایی که گرفته قهرمان می شود؟

هنوز زود است در این مورد صحبت کنیم، اما می‌توانم بگویم که بازیکنان بسیار خوبی گرفته‌ایم و امیدوارم مانند سال گذشته ناکام نمانیم. سال گذشته همه می‌گفتند که سپاهان بازیکنان خوبی گرفته و قهرمان می‌شود که خودمان خودمان را چشم کردیم، اما امسال صد درصد برای قهرمانی می‌جنگیم و می‌خواهیم دو جام را به دست آوریم تا ناکامی فصل گذشته جبران شود.

با توجه به اینکه خود شما در سپاهان نوین رشد کردی، بعد از انحلال این تیم چه احساسی دارید؟

سپاهان نوین تیم بسیار خوب و بازیکن ساز بود. این تیم که به نوعی تیم دوم سپاهان محسوب می‌شد، برای سپاهان آینده سازی می‌کرد و استعدادهای زیادی را در خود جای داده بود. امیدوارم که سپاهان در آینده این تیم را تشکیل دهد و نگذارد که استعدادهای اصفهانی از این شهر بروند و در سپاهان و اصفهان بمانند.

نظرتان در خصوص مهدی شریفی چیست؟

این بازیکن خیلی زود توانست جایگاه خود را در سپاهان پیدا کند و در یک نیم فصل خود را به فوتبال ایران معرفی کرد تا اینکه به تیم ملی هم دعوت شد. من امیدوارم این بازیکن در حاشیه نرود و اگر از حاشیه‌ها دور ماند مطمئن هستم تا دو سال آینده لژیونر می‌شود به این شرط که به حاشیه نرود.

از وضعیت جهان عالیان خبر دارید؟

جهان عالیان، بازیکن خوبی بود که در فصل قبل بسیار به ما کمک می‌کرد، اما متأسفانه مصدوم شد و هنوز در مصدومیت به سر می‌برد. مصدومیت از زانو واقعاً سخت است. (با خنده) بزنم به تخته من هنوز زانوهایم مشکلی پیدا نکرده و از زانو مصدوم نشده‌ام، اما در آینده معلوم نیست مصدوم شوم یا نه و هیچ چیز قابل پیش بینی نیست، همانطور که "نیمار" هم در جام جهانی از ناحیه کمر مصدوم شد و شانس آورد قطع نخاع نشد.

علی احمدی در چه وضعیتی است؟

واقعاً علی خیلی در این مدت سختی کشیده است. از طرفی پدر و همسرش فوت شدند و حالا که از ناحیه مچ پا در اردوی ترکیه مصدوم شد. احمدی واقعاً پسر خوب و شوخ طبعی است و بازیکنان از کنار او بودن لذت می‌برند.

ظاهرا صحبت‌هایی در خصوص جایگزینی علی احمدی به جای امید ابراهیمی می‌شود؟

در این خصوص صحبت‌هایی شده و بازیکنان به من هم گفته‌اند که شاید تو در این فصل هافبک دفاعی باشی، زیرا من در تیم ملی هم به نوعی هافبک دفاعی بودم و شاید من هم در این پست بازی کنم.

الگوی بازی شما در دنیای فوتبال کیست؟

رائول گونسالس الگوی فوتبال من است و این بازیکن را بسیار دوست دارم و از سبک بازی او خوشم می‌آید در زمانی که در نوجوانان سپاهان بودم هم به عنوان هافبک چپ و هم فوروارد بازی می کردم. حالا فعلا که به من می گویند فابرگاس! (با خنده)

ستاره شما در ایران چه کسی است؟

محرم نویدکیا که الگوی بسیار خوبی برای سایر بازیکنان است. البته من در ایران به غیر از نویدکیا یک بازیکن دیگر را نیز قبول دارم که کریم باقری است که مانند نویدکیا از نظر فنی و اخلاقی در زمان خودش بی نظیر بود.

قبول دارید محرم به حقش در فوتبال ایران نرسیده است؟

بله، محرم به خاطر مصدومیت‌های زیادش نتوانست آنطور که باید در تیم ملی بازی کند، زیرا عضلات بسیار ضعیفی داشت و همیشه مصدوم می‌شد. اگر او آنقدر مصدوم نمی‌شد، مطمئناً یکی از لژیونرهای بسیار موفق ایران بود. امیدوارم افتخاراتی که محرم نتوانست به دست آورد را من بتوانم کسب کنم. (با خنده)

آیا با شفاف‌سازی قرارداد بازیکنان و گذاشتن سقف قرارداد برای آنان موافق هستید؟

اصلاً موافق نیستم. درست نیست قراردادها شفاف سازی شوند و این نظر شخصی من است. گذاشتن سقف قرارداد هم کار اشتباهی است چرا که نمی‌توان برای استعدادها سقفی گذاشت و من به این سخن اعتقاد دارم.

قصد دارید روزی در لیگ‌های عربی بازی کنید؟

نه. فعلاً چنین قصدی ندارم، زیرا لیگ‌های عربی سطح فنی بازیکنان را پایین می‌آورد.

به نظر شما آوردن بازیکنان سطح بالایی مانند رائول در تیم‌های عربی سطح لیگ‌های عربی را بالا می‌برد؟

خیر، چرا که بازیکنانی مثل ژاوی و رائول پا به سن گذاشته‌اند و تنها به خاطر پول به لیگ‌های عربی رفته‌اند. تفاوت لیگ‌های عربی با ایران این است که عرب‌ها پول زیاد دارند، اما بازیکنان با استعداد ندارند. بازیکن می‌آورند و ملیت قطری یا اماراتی به او می‌دهند. به همین علت زیاد تیم‌های عربی را قبول ندارم و بیشتر به اروپا فکر می‌کنم.

شهرت برای شما مشکل ساز شده است؟

یک سری مشکلات دارد و نمی‌توانم زیاد جایی بروم و بیشتر اوقات در خانه‌ام، اما چاره‌ای نیست!

می‌گویند احسان حاج صفی کم رو و خجالتی است، این موضوع صحت دارد؟

این موضوع را قبول دارم. زیاد اهل حرف زدن نیستم و بیشتر گوش می‌دهم که این مسأله یک جاهایی به نفع من و در جاهایی دیگر به ضررم تمام شده است.

کجای کاشان را بیشتر دوست دارید؟

حمام فین، چون ۱۵ دقیقه بیشتر با خانه‌مان فاصله ندارد. البته در ۱۰۰ کیلومتری کاشان امام زاده آقا علی عباس(ع) قرار دارد که خیلی آنجا را دوست دارم و زیاد برای زیارت به این امام‌زاده می‌روم. در کودکی نیز به مشهد اردهال که نزدیک کاشان است زیاد می‌رفتم.

با بازیکنان کاشانی مثل امیر غفور ارتباط دارید؟

خیر ارتباط ندارم، اما مادرم به من گفته که در کودکی با امیر غفور همسایه بوده‌ایم و در یک کوچه زندگی می‌کردیم. شکر خدا امیر غفور نیز توانست بازیکن بزرگی برای والیبال ایران باشد و برایش آرزوی موفقیت می‌کنم.

با بازیکنان ذوب‌آهن در ارتباط هستید؟

بله، با بعضی از بازیکنان ذوب‌آهن مثل مسلمان و حدادی فر ارتباط دارم، اما بیشتر با قاسم حدادی‌فر در ارتباط هستم، زیرا در تیم ملی هم با هم بوده‌ایم و با هم دوست هستیم و اگر می‌شد قاسم را به سپاهان بیاوریم خیلی خوب می‌شد. (با خنده)

نظرت در خصوص باریج اسانس که در آستانه منحل شدن است، چیست؟

دوست داشتم بروم و بازی‌های این تیم را از نزدیک ببینم، اما متأسفانه تمرین‌های من با زمان بازی باریج اسانس تداخل داشت و تا به حال نتوانسته‌ام بازی های این تیم را ببینم، باریج اسانس تنها سرگرمی مردم کاشان بود که امیدوارم این تیم منحل نشود و یا حداقل یکی از باشگاه های اصفهان امتیاز این تیم را بگیرد.

بعد از فوتبال دوست دارید مربی‌گری کنید؟

زیاد مربی‌گری را دوست ندارم و در حال حاضر که وضعیت مربی‌ها را می‌بینم خود متوجه می‌شوم که چه فشار روانی بر روی مربیان است و تا بتوانم از مربیگری دوری می‌کنم، اما تا چند سال آینده معلوم نیست نظرم تغییر پیدا می‌کند یا نه.

بعضی‌ها می‌گویند که به دروازه بانی نیز علاقه داشته‌اید؟

من مثل همه فوتبالیست‌ها از زمین خاکی شروع کرده‌ام و در زمین خاکی بازی می‌کردم. زمانی که هشت سالم بود صانعی نژاد مربی آن زمین خاکی بود. او به بازیکنان گفت بازیکنان در درون زمین بایستند و دروازه بان‌ها بروند در درون دروازه که من می‌خواستم بروم و در درون دروازه بایستم، اما دوست من دستم را گرفت و کشید و گفت نمی‌خواهد درون دروازه بروی و شاید اگر در درون دروازه می‌رفتم، مسیر زندگیم کاملاً تغییر می‌کرد و به موقعیت فعلی‌ام نمی رسیدم.

اندازه قد برای دروازه‌بانی اهمیت دارد. چگونه می‌خواستی دروازه‌بان شوی؟

بله، دروازه بان باید بلند قد باشد. البته دروازه بان‌های کمی هستند که در عین کوتاه قدی، دروازه‌بان خوبی هم باشند. گلرهایی مانند "فابین بارتز" و "خورخه کامپوس" دروازه‌بان اسبق مکزیک جز دروازه‌بان‌های قد کوتاه محسوب می‌شدند که عملکرد بسیار خوبی داشتند.

تا چه مقطعی به تحصیلات خود ادامه داده‌ای؟

دیپلم دارم و فوتبالیست کم پیدا می‌شود که هم به درس خود ادامه دهد و هم فوتبال حرفه‌ای را به پایان برساند. درس خیلی سخت است و بیشتر بازیکنان به سمت فوتبال می‌روند تا درس، اما به نظر من فوتبال در کنار درس خوب است و هر بازیکن جوانی که می‌خواهد به سمت فوتبال بیاید، درسش را هم باید ادامه دهد.

اوقات فراغتت را چگونه می گذرانی؟

بیشتر در خانه هستم. دروغ نگویم زیاد کتاب نمی‌خوانم و اگر هم بخوانم بیشتر کتابهای ورزشی یا انگلیسی است که بتوانم به زبانم کمک کنم.

در پایان اگر صحبتی دارید بگویید.

تشکر ویژه‌ای از خانواده‌ام می‌کنم که واقعاً در این چند سال برای من بسیار زحمت کشیدند و سختی زیادی را تحمل کردند، زیرا زمانی که به سپاهان رفتم هفته‌ای سه الی چهار بار به اصفهان می‌آمدم و تمرین می‌کردم که در آن زمان به درسم لطمه زیادی وارد شد. در حال حاضر هم به خاطر دعای پدر و مادرم است که به این جا رسیده ام و نمی‌دانم چگونه می‌توانم زحماتشان را جبران کنم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج