۱۲۵۷۳۱
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

فضای خانه با حال و هوای اسپانیایی

خانه‌های با سبك احیای اسپانیایی (Spanish Revival) در دهه ۱۹۲۰ در پی نمایشگاه كالیفرنیا- پاناما، كه در سن‌دیگو بین سال‌های ۱۹۱۵ تا ۱۹۱۷ برگزار شد، در كالیفرنیا محبوب شدند.

چیدانه: خانه‌های با سبك احیای اسپانیایی (Spanish Revival) در دهه ۱۹۲۰ در پی نمایشگاه كالیفرنیا- پاناما، كه در سن‌دیگو بین سال‌های ۱۹۱۵ تا ۱۹۱۷ برگزار شد، در كالیفرنیا محبوب شدند.

در این نمایشگاه، از تركیبی از این گرایش‌ها در ساخت خانه‌های موقت استفاده شده بود: باروك اسپانیایی، كوچ‌نشینی اسپانیایی، و احیای مغربی. خانه‌هایی جدیدی كه بر این اساس ساخته شدند به سبك احیای كوچ‌نشینی اسپانیایی (Spanish Colonial Revival) معروف شدند.

آن‌ها در فضای بیرونی خود دارای ویژگی‌های كلاسیك اسپانیایی بودند: دیوارهای سفید اندودكاری‌شده، كاشی‌های سفالی قرمز در پشت بام، درهای آهن ورزیده، و شبكه‌های پنجره‌ای، و در‌های ورودی كنده‌كاری‌شده.

اما خانه‌هایی كه فضای داخلی آن‌ها به سبك احیای اسپانیایی طراحی شده است چگونه هستند؟ در این مطلب ۱۰ خانه كه از این سبك استفاده كرده‌اند را به شما معرفی می‌كنیم.

۱. آهن ورزیده تزئینی. یكی از ویژگی‌های برجسته این سبك استفاده از آهن ورزیده در خانه است. این سرسرای بزرگ یك لوستر، چراغ‌های دیواری، و نرده‌های پله به سبك اسپانیایی را در خود جای داده است.

فضای خانه با حال و هوای اسپانیایی

۲. تیرك‌های سقفی چوبی. این تیرك‌های چوبی ظاهری رستیك به این اتاق نشیمن داده‌اند. این عنصر در طاقچه بالای شومینه نیز تكرار شده است.

فضای خانه با حال و هوای اسپانیایی

۳. دیوارهای اندودكاری‌شده. گاهی در دیوارها از لایه‌های رنگی با تنالیته‌های گرم استفاده می‌شود. اندود‌كاری هم‌چنین در هواكش آشپزخانه و شومینه دیده می‌شود.

فضای خانه با حال و هوای اسپانیایی

۴. كاشی‌های با دست نقاشی‌شده در پیشانی پله‌ها. پیشانی‌های راه‌پله با كاشی‌های به سبك كاتالانیا پوشیده شده‌اند، كه تركیبی هستند از سطوح براق و سطوح مات. این كار باعث ایجاد عمق در طرح‌های روی پیشانی‌ها می‌شود.

نكته: وقتی از كاشی‌های طرح‌دار برای پیشانی راه‌پله استفاده می‌كنید بهتر است طرح‌های مختلف را با هم تركیب كنید. فقط به یاد داشته باشید كه رنگ‌های آن‌ها باید با هم هماهنگ باشند.

فضای خانه با حال و هوای اسپانیایی

۵. تورفتگی‌ها و طاقچه‌های توكار. در این خانه یك تورفتگی دنج در كنار اتاق نشیمن طراحی شده است و یك طاقچه كوچك بر روی شومینه اندود‌كاری‌شده ساخته شده است.

فضای خانه با حال و هوای اسپانیایی

۶. قوس‌ها. در این نوع خانه‌ها قوس‌ها در همه جا دیده می‌شوند؛ از راهروها، درها، و پنجره‌ها گرفته تا تورفتگی‌ها و طاقچه‌ها.

فضای خانه با حال و هوای اسپانیایی

۷. كاشی و سرامیك سفالی. كاشی‌ها و سرامیك‌هایی به رنگ قرمز خاكی در كفپوش‌های آشپزخانه و قسمت ورودی استفاده شده است.

فضای خانه با حال و هوای اسپانیایی

۸. استیل تراش‌خورده. یك جفت لوستر از جنس استیل تراش‌خورده در عكس بالا می‌بینید كه ظاهری مغربی به این سرویس بهداشتی اضافه كرده است.

فضای خانه با حال و هوای اسپانیایی

۹. چوب تیره. این در ورودی و چارچوب آن، كفپوش‌ها، میز، و تخته‌های چوبی كنار دیوار همگی به رنگ قهوه‌ای تیره هستند.

فضای خانه با حال و هوای اسپانیایی

۱۰. پارچه‌های غنی. می‌توانید تاثیر سبك باروك اسپانیایی را در پارچه‌های زربافت قرمز و طلایی ببینید كه در این دو مبل به كار رفته‌اند.

فضای خانه با حال و هوای اسپانیایی
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج