۱۲۵۷۹۲
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

صداوسیما از کج‌دهنی به فوتبال خودداری کند

امروز صداوسیما بالاترین بهره‌برداری اقتصادی را از مسابقات فوتبال به عمل می‌آورد و بالاترین و گرانترین تعرفه‌های تبلیغاتی را در هنگام پخش مسابقات از شرکت‌ها و موسسه‌های اقتصادی دریافت می‌کند و بایستی حقوق حقه فوتبال را به خانواده فوتبال یعنی باشگاه‌ها، سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال بپردازد

مشاور عالی سازمان لیگ فوتبال ایران گفت: برای اولین بار از جامع‌ترین تقویم لیگ برتر و جام حذفی رونمایی شد.


محمدرضا ساکت با اعلام این مطلب افزود: ویژگی خاص این تقویم لحاظ کردن برآیند نظرات فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ، سرمربی تیم ملی بزرگسالان و سرمربی تیم امید است.

این مقام مسئول بیان کرد: در این تقویم همچنین زمان مسابقات جام باشگاه، زمان تعطیلات نیم‌فصل، تاریخ نقل‌وانتقالات که با تاریخ نقل‌وانتقالات بین‌المللی منطبق است، دیده شده و بیشتر بازی‌ها نیز برای جذب تماشاگران در روزهای پنج‌شنبه و جمعه برگزار خواهد شد.

وی افزود: اکنون برنامه یک ساله‌ای پیش روی باشگاه‌ها، مربیان و رسانه‌ها قرار گرفته که تمامی ملاحظات داخلی و خارجی مثل مناسبت‌های ملی و مذهبی و مناسبت‌های فنی مثل اردوهای تیم ملی، مسابقات جام ملت‌های آسیا، جام باشگاه‌های آسیا و روزهای فیفا در آن لحاظ شده و گام بلندی در راستای ارتقای استانداردهای نوین لیگ برداشته شده است.

ساکت اظهار کرد: برای تنظیم این تقویم دبیر سازمان، کمیته مسابقات و کمیته نقل‌وانتقالات سازمان لیگ تلاش ارزنده‌ای داشتند و نظرات رییس فدراسیون فوتبال و رییس سازمان لیگ در آن لحاظ شده است و در نهایت برآیند یک هم‌اندیشی و تامل برنامه‌ریزی شده از سوی فدارسیون فوتبال، سازمان لیگ و باشگاه‌هاست.

مشاور عالی سازمان لیگ فوتبال ایران گفت: امسال تاکید وزیر ورزش و جوانان، فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ بر انتشار مبلغ قراردادها از سوی باشگاه‌ها برای شفاف‌سازی بود. انتشار مبلغ قراردادها نکته‌ای است که ارزیابی‌های اجتماعی را برای همه آحاد مردم فراهم می‌کند تا از طرح شایعات، بزرگ‌نمایی‌های غیر واقعی و ایجاد فضای ابهام و تشکیک در مورد مبالغ قرارداد بازیکنان و کادر فنی جلوگیری شود. این راه یکی از روش‌های کنترل سقف بودجه باشگاه‌ها خواهد بود و از تاکیدات وزیر ورزش و جوانان و رییس فدراسیون فوتبال است که در این راستا سازمان لیگ فوتبال ایران پیگیر اجرای آن است. یکی از روش‌های کنترل سقف بودجه باشگاه‌ها از سوی سازمان‌های نظارتی از جمله سازمان بازرسی کل کشور همین اعلام رسمی رقم قراردادها توسط باشگاه‌هاست.

ساکت همچنین اظهار کرد: در این رابطه سازمان لیگ فوتبال ایران، کمیته نقل‌وانتقالات و کمیته صیانت از سلامت لیگ مسئولیت راستی‌آزمایی و صحت این اطلاعات را بر عهده خواهند داشت. ضمانت اجرای رسیدگی و برخورد با هرگونه تخلف احتمالی کمیته صیانت از سلامت لیگ و سازمان بازرسی کل کشور است که امسال به طور جد در این راستا ورود کرده‌اند. همچنین مسئولیت هرگونه اطلاعات غیر واقع و نادرست بر عهده هیأت مدیره و مدیران‌عامل باشگاه خواهد بود و به طور مشخص این اطلاعات مورد راستی‌آزمایی از مسیرهای مختلف پیش‌بینی شده قرار خواهد گرفت.

وی در مورد حق پخش تلویزیونی مسابقات فوتبال لیگ برتر گفت: مسابقات فوتبال یک محصول تولیدی است که تولیدکننده آن باشگاه‌ها، سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال هستند و حقوق مادی و معنوی این محصول انحصارا به باشگاه‌ها، سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال تعلق دارد. هر گونه بهره‌برداری و استفاده از رایت تلویزیونی این محصول بنا به الزامات کنفدراسیون فوتبال آسیا در انحصار فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ بوده و پرداخت حق و حقوق آن به این نهادها الزامی است.

در اصل مالکین مسابقات ورزشی که همان باشگاه‌ها سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال هستند، حق واگذاری یا جلوگیری از ضبط و پخش این مسابقات را بر عهده دارند. در این رابطه فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ در آبان ۹۲ قبل از بسته شدن بودجه صدا و سیما در مجلس طی نامه‌ای به رییس سازمان صداوسیما و رییس محترم مجلس شورای اسلامی درخواست حقوق حقه خودش را کرده و طبق قوانین بین‌المللی و داخلی پرداخت این حقوق الزامی است.

مشاور عالی سازمان لیگ فوتبال ایران افزود: ریاست فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و باشگاه‌ها دست در دست هم برای دریافت این حقوق جدی هستند و هرگونه اقدام برای دریافت این موضوع را در دستور کار قرار داده‌اند. تا امروز مسئولان صداوسیما به این موضوع کم‌توجهی کرده و به طور جدی پاسخگو نبودند و هنوز برای عقد قرارداد جدید اقدام نکرده‌اند.

امیدواریم در چند روز آینده اقدام جدی در این رابطه انجام شود و از کج‌دهنی و بی‌توجهی به باشگاه‌ها، فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و علاقمندان به فوتبال که مالکان اصلی این رویداد ورزشی‌اند، خودداری کنند. امیدواریم مسئولان صداوسیما در این رابطه اقدام فوری به عمل آورند تا از هرگونه اقدام بازدارنده و تنش‌زا در پوشش تلویزیونی مسابقات جلوگیری شود؛ چرا که خانواده فوتبال برای دریافت حقوق حقه‌اش جدی است.

ساکت گفت: انتظار می‌رود سازمان صداوسیما به مکاتبات متعدد و نامه‌نگاری‌های مکرر سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال احترام بگذارد و در اسرع وقت با تعیین وقت جلسه با مسئولان این نهادها اقدام عاجل به عمل آورد.

امروز صداوسیما بالاترین بهره‌برداری اقتصادی را از مسابقات فوتبال به عمل می‌آورد و بالاترین و گرانترین تعرفه‌های تبلیغاتی را در هنگام پخش مسابقات از شرکت‌ها و موسسه‌های اقتصادی دریافت می‌کند و بایستی حقوق حقه فوتبال را به خانواده فوتبال یعنی باشگاه‌ها، سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال بپردازد. تا امروز در این رابطه فدراسیون فوتبال، باشگاه‌ها و سازمان لیگ خویشتن‌داری به خرج داده‌اند و توقع رفتار مناسب توام با همفکری و هماهنگی را از مسئولان محترم صداوسیما دارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج