جاباما
۱۲۵۸۰۶
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

زنگ خطر در زاگرس به صدا درآمد

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان لرستان با رد ارتباط مستقیم پدیده زوال بلوط و تغییرات اقلیمی ادامه داد: پدیده تغییرات اقلیمی در بازه زمانی بلندمدت رخ می دهد ولی ما در طول پنج سال اخیر شاهد وقوع پدیده زوال بلوط در استان هستیم و به نظر می رسد عامل اصلی تغییرات اقلیمی نباشد.

خبرگزاری مهر: مهرداد فتحی بیرانوند ظهر پنج شنبه در جلسه ستاد احیای جنگلهای بلوط لرستان اظهار داشت: حتی اگر یک درخت بلوط هم دچار خشکیدگی شود تشکیل این جلسه و کارگروه حیاتی است.

وی با بیان اینکه حیات زیستمندان به نباتات یعنی همین جنگلها و مراتع وابسته است ادامه داد: نقش جنگلها در تعادل اکوسیستم مهم و غیرقابل انکار است.

فتحی بیرانوند با بیان اینکه مهم ترین اولویت استان حفظ سرمایه های ارزشمند طبیعی است افزود: متاسفانه با تخریب جنگلها و مراتع حیات زیستمندان به مخاطره افتاده است.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان لرستان گفت: شاید در ارائه آمار خسارات پدیده زوال بلوط تا حدودی اغراق شده باشد ولی واقعیت این است که این چالش در زاگرس اتفاق افتاده و باید برای آن چاره اندیشی شود.

فتحی بیرانوند بر ضرورت تشکیل کارگروههای تخصصی در این زمینه یادآور شد: امروز شاهد به صدا درآمدن زنگ خطر در زاگرس با وقوع پدیده زوال بلوط هستیم.

وی با بیان اینکه مرکز تحقیقات منابع طبیعی و کشاورزی لرستان با دید علمی به بررسی این مشکل پرداخته است تصریح کرد: از زمانیکه درختان وجود داشته اند شاهد هجمه آفات و بیماری ها بوده ایم ولی به نظر می رسد علت پدیده زوال بلوط باید به طور جدی تری بررسی شود.

فتحی بیرانوند با بیان اینکه بلوط یک درخت مقاوم محسوب می شود که خود را با شرایط مختلف محیط سازگار می کند، بیان داشت: آنچه خسارات ناشی از این پدیده را تشدید کرده معلول عوامل مختلف از جمله بحث خشکسالی ها است.

وی با رد ارتباط مستقیم پدیده زوال بلوط و تغییرات اقلیمی ادامه داد: پدیده تغییرات اقلیمی در بازه زمانی بلندمدت رخ می دهد ولی ما در طول پنج سال اخیر شاهد وقوع پدیده زوال بلوط در استان هستیم و به نظر می رسد عامل اصلی تغییرات اقلیمی نباشد.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان لرستان با تاکید بر اینکه کانونهای آلودگی در ارتباط با خشکیدگی جنگلهای بلوط باید شناسایی شود گفت: می طلبد که در این زمینه کارگروههای علمی و کارشناسی ورود پیدا کرده و ریشه مشکل را در کانونهای آلودگی پیدا کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کدخدا

      جنگل های زیبای زاگرس پوشیده ازدرختان بلوط بوده امامتاسفانه دوسال است دچار آفت زدگی شده اند ودرحال انقراض هستند یعنی واقعا مرگ درختان درمان ندارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟خطاب به وزیرکشور ورییس منابع طبیعی کشور

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج