جاباما
۱۲۵۹۲۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

پوریا پورسرخ: سانسور سلیقه می‌خواهد

پوریا پورسرخ: طبیعتا یکسری از صحنه‌ها را هر کسی حق می‌دهد که روتوش شود اما بالاخره باید یک چارچوب مشخصی تعیین شود.

خبرگزاری ایسنا: پوریا پورسرخ درخصوص لزوم سانسور حرفه‌ای در پخش مسابقات جهانی از جمله بازی‌های والیبال و جام‌جهانی فوتبال، اظهار کرد: سانسور کردن در درجه اول چارچوب و سپس سلیقه و تمرکز ویژه‌ای می‌خواهد.

این بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌و‌گویی، با اعتقاد بر اینکه مسوولان پخش فشارهای زیادی را درخصوص سانسور بازی‌ها متحمل می‌شوند، گفت: یکی از دلایل این مساله نبود قانون مشخص در زمینه سانسور کردن است؛ به عنوان مثال بازیگری برای حضور در یک فیلم، آستین‌ کوتاه می‌پوشد در صورتی که این کار برای یک بازیگر دیگر مشابه همان مجموعه اجازه داده نمی‌شود. درخصوص بازی‌های والیبال نیز صحنه‌هایی را حذف کردند که لزومی نداشت.

وی در ادامه این توضیحات عنوان کرد: طبیعتا یکسری از صحنه‌ها را هر کسی حق می‌دهد که روتوش شود اما بالاخره باید یک چارچوب مشخصی تعیین شود.

پورسرخ درخصوص استفاده از یک تصویر به صورت مکرر برای جایگزینی تصاویر سانسور شده نیز گفت: وقتی از این تصاویر زمانی که نباید مورد استفاده قرار بگیرد، استفاده شود، بیش از اندازه به چشم می‌آید که نباید این‌گونه باشد.

این بازیگر پس از «چارچوب»، «سلیقه» را از مواردی دانست که برای سانسور حرفه‌ای مسابقات ورزشی لازم است و سپس گفت: قبول دارم که سخت است و تمرکز ویژه‌ای می‌خواهد اما چون چارچوب خاصی وجود ندارد ۱۰۰ نفر مدعی نیز دارد.

او با اشاره به اینکه تصمیم‌گیرنده در زمینه پخش بازی‌های والیبال نیست، گفت: اما معتقدم که باید یک قانون مشخصی وضع شود؛ به عنوان مثال اگر قرار است موهای خانم‌ها مشخص نباشد که در سریال‌های ما کاملا مشخص است، این قانون را وضع کنند در این صورت کسانی که مواخذه می‌کنند نمی‌توانند به هر چیز خاصی استناد کنند.

وی همچنین در ادامه این گفت‌وگو تأکید کرد: انصافا باید یک مقدار فشار از روی مسوولان پخش برداشته شود. از طرفی دیگر بارها شده است به شخصه برنامه‌ای رفته‌ام و دیده‌ام که چقدر حساسیت‌های بی‌مورد وجود دارد. برخی‌ها استاد حساس کردن موضوعاتی هستند که جز برای خودشان حساسیت‌برانگیز نیست.

پوریا پورسرخ که این روزها مقابل دوربین جواد افشار در سریال «کیمیا» ایفای نقش می‌کند با اشاره به اینکه تصویربرداری این مجموعه تلویزیونی در حال پیگیری است، خاطرنشان کرد: امیدوارم تا آمدن روز رستاخیز خیلی توی چشم نباشم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج