جاباما
۱۲۵۹۵۲
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

هفته تلخ و سیاه هواپیماهای مسافربری

سريال سقوط مرگبار هواپيماهاي مسافربري، پنجشنبه گذشته با سقوط هواپيماي مسافربري مالزي كه از آمستردام عازم كوالالامپور بود در آسمان منطقه ناآرام شرق اوكراين شروع شد.

روزنامه همشهری: سريال سقوط مرگبار هواپيماهاي مسافربري، پنجشنبه گذشته با سقوط هواپيماي مسافربري مالزي كه از آمستردام عازم كوالالامپور بود در آسمان منطقه ناآرام شرق اوكراين شروع شد.

اين هواپيما ۲۹۸سرنشين داشت كه همگي آنها در اين حادثه كشته شدند. هر چند هنوز مقصران اصلي اين حادثه مشخص نشده‌اند اما بررسي تصاوير ماهواره‌اي نشان مي‌دهد كه اين هواپيما هنگام عبور از آسمان شرق اوكراين هدف اصابت موشك شليك شده توسط جدايي طلبان و به‌صورت تصادفي قرار گرفته و سقوط كرده‌ است. هواپيماي بوئينگ ۷۷۷ كه بيشتر مسافران آن اتباع هلندي بودند پس از اين حادثه تكه تكه شد تا جايي كه اين روزها يافتن بقاياي اجساد سرنشينان، مهم‌ترين نگراني بازماندگان قربانيان حادثه است.

تايوان؛ ۴۸ كشته

چند روز پس از سقوط مرگبار هواپيماي مالزي، اين بار هواپيمايي در تايوان خبرساز شد. اين هواپيماي كوچك مسافربري حدود ساعت ۵بعدازظهر چهارشنبه به وقت محلي، فرودگاه شهر كائوسيونگ را ترك كرد تا راهي جزيره پنگو شود. ۲ساعت بعد اما هواپيما ارتباطش را با مركز كنترل از دست داد و در نهايت در روستايي كوچك در نزديكي فرودگاه سقوط كرد.

اين هواپيما ۵۸مسافر و خدمه داشت و ساعاتي پس از اينكه طوفاني شديد بخش‌هايي از تايوان را در برگرفت به پرواز درآمد. گفته مي‌شود هواي طوفاني و بارش باران احتمالا ديد خلبان را هنگام فرود در فرودگاه كاهش داده و همين باعث سقوط آن روي خانه‌هاي روستايي شده است. هرچند در اين حادثه ۴۸نفر از سرنشينان هواپيما جان باختند و ۱۰ نفر به طرز معجزه‌آسايي نجات يافتند اما گفته مي‌شود به هيچ‌كدام از مردم روستا آسيبي نرسيد و تنها چند خانه ويران شد.

حال اين سؤال مطرح است كه چطور با وجود هواي بد آن روز، اجازه پرواز به اين هواپيما داده شده و آيا هواي طوفاني عامل اين حادثه بوده است؟ تصاوير تلويزيوني روز چهارشنبه ده‌ها امدادگر، سرباز و جست‌وجو گر را نشان مي‌داد كه با استفاده از جرثقيل در حال كنار زدن قطعات هواپيما براي نجات سرنشينان آن بودند.

الجزاير؛‌۱۱۶كشته

هواپيماي مسافري خطوط هوايي الجزاير، آخرين حادثه هفته گذشته را رقم زد. اين هواپيما با ۱۱۶ سرنشين روز پنجشنبه از فرودگاه واگادوگو در پايتخت بوركينافاسو برخاست تا راهي پايتخت الجزاير شود اما ۵۰دقيقه بعد ارتباطش را با بخش‌هاي ناوبري هوايي فرودگاه از دست داد. ساعاتي بعد مشخص شد هواپيما پس از عبور از آسمان نيامي، در فاصله ۷۰كيلومتري شهر گائو در شرق كشور مالي سقوط كرده است.

كارشناسان گفته‌اند كه اين هواپيما در لحظه برخورد با زمين تكه تكه شده و به همين دليل احتمال حمله تروريستي را رد كرده‌اند. خطوط هوايي الجزاير اعلام كرد كه اين هواپيما به‌دليل گذشتن از يك دالان پروازي كه تحت‌تأثير امواج بسيار شديد طوفان بوده، سقوط كرده است. از بين سرنشينان هواپيما ۲۰نفر تبعه لبناني، ۵۰نفر فرانسوي و ۲نفر الجزايري شناسايي شده‌اند. تمامي ۶خدمه اين پرواز نيز اسپانيايي بوده‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج