۱۲۶۱۶۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

تکلیف مشترکان تالیا چه خواهد شد؟

چند روز قبل وزیر ارتباطات به انتقاد از عملکرد تالیا پرداخت و به صراحت اعلام کرد که این شرکت پروانه اپراتوری ندارد. حال این سوال مطرح می‌شود که آیا طرح موضوعات به این شکل به نوعی حل مساله از طریق پاک کردن صورت مساله محسوب نمی‌شود؟

خبرگزاری ایسنا: وزیر ارتباطات هفته گذشته به صراحت از این نکته سخن گفت که از نظر او تالیا مجوز اپراتوری ندارد و به همین دلیل در بحث رومینگ ملی این شرکت در نظر گرفته نشده است.

این حرف وزیر اگرچه به تیتر رسانه‌های مختلف تبدیل شد، اما اگر به سوابق یکساله فعالیت‌های دولت جدید توجه کنیم متوجه می‌شویم این مساله موضوع چندان جدیدی نبوده و این اولین بار نیست که حساب تالیا از اپراتورهای موبایل جدا می‌شود.

سال گذشته نیز زمانی که برای اولین دوره خدمات اپراتورهای تلفن همراه مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی در پاسخ به این سوال که چرا در این بررسی‌ها وضعیت تالیا مورد توجه قرار نگرفته این‌گونه عنوان کرد که این شرکت مجوز اپراتوری مستقلی نداشته و زیرمجموعه شرکت مخابرات محسوب می‌شود.

اما نکته مهم آنکه این شرکت در حال حاضر بنا بر آمارهایی که منتشر کرده حدود ۵۰۰ هزار مشترک فعال دارد و به هرحال بخشی از جامعه ولو اندک برای برقراری ارتباطات خود سراغ تالیا رفته‌اند. اکنون مشترکان تالیا هم مانند تمام مشترکان اپراتورهای دیگر شماره خود را برای برقراری تماس در اختیار افراد مختلف قرار داده و به نوعی زندگی روزمره و کاری آنها با این سیم‌کارت‌ها و شماره‌ها گره خورده است.

ممکن است از نظر وزیر ارتباطات و معاونانش این شرکت پروانه اپراتوری نداشته باشد اما این مجموعه زمانی بر اساس مجوزی که آن را هم همین وزارت ارتباطات صادر کرده بود آغاز به‌کار کرده و در دوره‌ای که هنوز سیم‌کارت‌های اعتباری در کشور وجود نداشت و افراد ملزم بودند برای دسترسی به سیم‌کارت تلفن همراه هزینه‌های بالایی را بپردازند با بهایی به مراتب پایین‌تر، سیم‌کارت‌های خود را در اختیار افراد قرار داد.

اکنون اگرچه سیم‌کارت و داشتن شماره تالیا خیلی در بین مردم مانند سیم‌کارت‌های دیگر رایج نیست، اما این سوال از سوی دارندگان تالیا مطرح شده که آیا نباید برای آنها هم امکاناتی مساوی با سایر مشترکان موبایل در نظر گرفته شود؟ چرا که برای صاحبان این سیم‌کارت‌ها فرقی نمی‌کند شرکتی که از آن خدمات می‌گیرند عنوان اپراتور را یدک می‌کشد یا خیر.

با مجوزهایی که به این شرکت داده شده تالیا مجاز به فروش سیم‌کارت و ارائه خدمات شده و برای مشترکان مهم‌ترین نکته این است که در قبال هزینه‌هایی که پرداخت می‌کنند از امکاناتی متناسب برخوردار شوند. بی‌شک در این سال‌ها عملکرد تالیا با مشکلات متعددی همراه بوده و نقاط ضعف بسیاری داشته است؛ موضوعی که اکنون در ارتباط با اپراتورهای سوم و چهارم هم شاید به نوعی وجود داشته باشد، اما بد نیست گاه کمی شفاف‌تر به یاد آوریم که دلیل ایجاد این کاستی‌ها چه بوده و در نهایت مردم چقدر در این مساله دخالت داشته‌اند که باید ضررهای ناشی از این امر متوجه آنان باشد؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج