۱۲۶۱۸۲
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

تغییر ماهیت در آلودگی هوای پایتخت

محمد حقانی افزود: هوای تهران از آلودگی به گازها به سمت آلودگی به ذرات معلق حرکت کرده و پدیده ریزگردها به عنوان تهدیدی محیط زیستی، ریشه در تغییرات آب و هوایی دارد.

همشهری: اقدامات لازم برای کـاهش گـازهـای گلخانه ای و استفاده از انرژی های نو و تجدیدپذیر به جای انرژی های فسیلی و تجدیدناپذیر در فعالیت شهری در دستور کار شورای شهر تهران قرار گرفته است.

این مطلب را رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران گفت و اعلام کرد که علاوه بر این شورا در جهت حفاظت و صیانت از اراضی، پارک ها، باغات و حریم شهر تهران از هیچ تلاشی فروگذار نمی کند.

ˈمحمد حقانیˈ سپس با بیان اینکه شاهد تغییرات بزرگی در الگوی پراکنش آلودگی و نوع آلاینده های هوای تهران هستیم افزود: هوای تهران از آلودگی به گازها به سمت آلودگی به ذرات معلق حرکت کرده و پدیده ریزگردها به عنوان تهدیدی محیط زیستی، ریشه در تغییرات آب و هوایی دارد.

وی به این موضوع که ترکیه با بستن راه های آبی رودخانه های دجله و فرات در پشت سدهای خود، موجب خشک شدن تالاب های عراق شد نیز اشاره کرد و این اقدام را دلیلی برای در به وجود آمدن پدیده ریزگردها ایران و تهران دانست. البته علاوه بر آنچه حقانی از آن به عنوان ریزگردهای خارجی یاد کرد، می توان به منشا دیگری نیز در افزایش آلایندگی این روزهای پایتخت اشاره کرد و آن مشکلات معادن شن و ماسه جنوب شهر تهران است.

به هر ترتیب این عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران عقیده دارد که زنگ خطر آسیب های محیط زیستی و آلودگی هایی که ایران و تهران را تهدید می کنند، به صدا در آمده و حتی برای یک لحظه نیز نباید از این خطرات غفلت کرد.

وی گفت: باید به مرحله ای برسیم که در موضوعات مشترک جهانی همچون همراهی باشعار جهانی محیط زیست برای سال جاری با موضوع مقابله با گرمایش زمین و جلوگیری از بالا آمدن سطح آب دریاها نیز مشارکت فعال داشته باشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج