جاباما
۱۲۶۱۸۳
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

مخالفت فیبا آسیا با پوشش اسلامی بانوان

کنفدراسیون بسکتبال آسیا به دلیل ویژگی‌های خاص ورزش بسکتبال با حضور بانوان با پوشش اسلامی در مسابقات بین‌المللی موافقت نکرد.

خبرگزاری فارس: اجلاس اعضای کنفدراسیون بسکتبال آسیا با حضور ۳۰ رئیس فدراسیون کشورهای عضو دوم مرداد ماه در دوحه قطر برگزار شد.

محمود مشحون رئیس فدراسیون بسکتبال در این جلسه بار دیگر بحث امکان حضور بانوان بسکتبالیست با پوشش اسلامی در مسابقات برون مرزی را مطرح کرد.

مسئولان فیبا آسیا با وجود دلایلی که از طرف رئیس فدراسیون ایران مبنی بر حضور بانوان مسلمان در مسابقات برون مرزی مطرح شد با اعلام دلایل فنی موافقت نکردند.

یکی از عوامل عنوان شده، برخورد فیزیکی زیاد بازیکنان بسکتبال در جریان بازی بود به عنوان مثال در ورزش های نظیر والیبال امکان برخورد تن به تن وجود ندارد در رشته فوتبال نیز به ندرت ممکن است بازیکنان با یکدیگر برخورد داشته باشند اما در بسکتبال به دلیل فضای محدودی که وجود دارد همچنین نوع بازی بسکتبال برخورد فیزیکی و تحرک بالای بازیکنان از ارکان لاینفک این رشته ورزشی است و به همین خاطر نیز پوشش اسلامی در جریان بازی برای هر دو طرف مسئله‌ساز خواهد بود.

اما به دلیل پافشاری محمود مشحون برای احقاق حق بانوان مسلمان ایران جهت حضور در مسابقات بین‌المللی تصمیم بر این شد تا این موضوع در جلسه فیبا که قرار است در اسپانیا برگزار شود نیز مورد بررسی نهایی قرار گیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج