جاباما
۱۲۶۵۸۲
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

انتقاد زیباکلام از یارانه مطبوعات در دولت قبل

یارانه مطبوعات متعلق ارشاد دوره‌های گذشته و شخص آقای احمدی‌نژاد نبوده، بلکه از بیت‌المال پرداخت شده؛ پس مسئولان مربوطه باید پاسخگو باشند چگونه یک چهارم آن به یک روزنامه می‌رسد؟!

خبرگزاری ایلنا: صادق زیباکلام(استاد دانشگاه) معتقد است که شفاف‌سازی اولین گام در برقراری عدالت است.

این استاد دانشگاه و فعال رسانه در گفتگویی؛ درخصوص انتشار لیست دریافت یارانه مطبوعات در هشت سال گذشته؛ با استقبال از هرگونه شفاف‌سازی در امور دولت، گفت: شفاف‌سازی صورت گرفته در اعلام مبالغ دریافتی مطبوعات کشور در ۸ سال گذشته، حرکتی شجاعانه در مسیر تحقق عدالت است و بطور کلی آگاهی دادن مردم نسبت به مسائل روز جامعه، لازمه رسیدن به عدالت اجتماعی است. چراکه این حق مردم است و مردم باید بدانند که یک روزنامه در قالب یارانه چند میلیارد دریافت کرده، سایر روزنامه‌های دولتی چند میلیارد و روزنامه‌های خصوصی دیگر چندصدمیلیون تومان دریافت کرده‌اند.

زیباکلام افزود: به نظر من بد نیست مردم بدانند روزنامه‌‎ای که سه چهارم آن آگهی‌های دولتی است، منابع درآمدش از کجا تأمین می‌شود و این منابع چگونه صرف می‌شوند؛ مردم ببینند و متوجه شوند که روزنامه‌ای که مورد استقبال مردم نیست و خریداری نمی‌شود و طبیعتا درآمدی از فروش ندارد، چگونه سراپا مانده و به فعالیت خود ادامه می‌دهد!

زیبا کلام خاطرنشان کرد: انتشار این آمار از این جهت بسیار خوب است که مردم متوجه می‌شوند کسانی‌که در کلام ادعای تقوا، عدالت و اسلام دارند، در عمل چگونه رفتار می‌کنند؛ و از این رهگذر سایر مسئولین هم با تصور اینکه نه تنها آیندگان، بلکه مردم اجتماع فعلی در مورد عملکرد آن‌ها قضاوت خواند کرد، به فعالیت خواهند پراخت.

این استاد دانشگاه؛ انتشار این آمار را پاسخگویی به عموم ملت ایران دانست و توضیح داد: این اعتبارات متعلق وزارت ارشاد دوره‌های گذشته و شخص آقای احمدی‌نژاد نبوده، بلکه از بیت‌المال پرداخت شده؛ پس مسئولین مربوطه باید پاسخگو باشند که این بیت‌المالی که همواره از حفظ و حراست از آن سخن می‌گوییم و شعار مبارزه با فساد را سرمی‌دهیم، چگونه ناگهان یک چهارمش به یک روزنامه می‌رسد؟

وی همچنین یک پیشنهاد برای سایر مسئولان فرهنگی داشت: به نظر من این شفاف‌سازی باید به حوزه‌های دیگر هم تعمیم داده شود و در حوزه‌های فرهنگی، سینمایی و غیره نیز تسری پیدا کند؛ مثلا من به عنوان یک شهروند می‌خواهم بدانم که فلان کارگردان برای ساخت فلان فیلم چه بصورت وام و چه بصورت کمک، چقدر پول دریافت کرده است. به نظر من این‌ها باید مشخص شود که افراد مختلف تحت عناوین مختلف فرهنگی، چه پول‌هایی دریافت می‌کنند. و راه دانستن چنین اخباری، آزادسازی اطلاعات و شفافیت در امور است که معاونت مطبوعاتی به خوبی این راه را آغاز کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج