۱۲۶۷۱۱
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

حاشیه های نماز عید فطر در تهران

نماز باشکوه عید سعید فطر صبح امروز(سه شنبه ۷ مرداد ماه ) با حضور پرشور و معنوی مردم مؤمن تهران به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی در مصلی تهران برگزار شد.

خبرگزاری ایسنا: نماز باشکوه عید سعید فطر صبح امروز(سه شنبه ۷ مرداد ماه ) با حضور پرشور و معنوی مردم مؤمن تهران به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی در مصلی تهران برگزار شد.

امروز سه شنبه ۷ مرداد ماه مصادف با اول شوال؛ عید سعید فطر، نماز عید به امامت مقام معظم رهبری و با حضور با شکوه مردم مؤمن به شکرانه توفیق سی روز عبادت و بندگی خالصانه اقامه شد.

امروز مردم تهران شانه به شانه صف کشیدند و دست‌های نیاز را به سمت آسمان بلند کردند و زمزمه « اللهم اهل الکبریا و العظمه و اهل الجود و الجبروت» در فضای شهر تهران اوج گرفت؛ احساس جدا شدن از زمین خاکی و اوج گرفتن در فضای خلوص، تسلیم، تقوا پاداش یک ماه روزه‌داری خالصانه و پرهیزکارانه بوده است که نصیب مؤمنان حقیقی می‌شود.

درهای مصلی از اذان صبح بر روی نمازگزاران باز شد و از همان ساعات اولیه حضور پرشور مردم برای شرکت در نماز عید مثال زدنی بود. خیابان‌های اطراف و منتهی به مصلی پر بود از زنان و مردان پیر و جوان که با در دست داشتن زیراندازها و سجاده‌های‌شان به سمت مصلی حرکت می‌کردند.

از حدود ساعت ۷ صبح صدای قرائت قرآن توسط قاری به گوش می‌رسید و نمازگزاران در تکاپوی یافتن صفوفی برای اقامه نماز بودند. پس از قرائت قرآن مدیحه‌سرایی توسط یکی از مداحان اهل بیت صورت گرفت و پس از آن مناجات خوانی انجام شد.

همچنین در طول مسیر مأموران انتظامی و عوامل ستاد اجرایی مردم را در یافتن بهترین مسیر راهنمایی می‌کردند. شادی و شور عید سعید فطر در بین مردمی مشهود بود. آن‌ها با پخش کردن شیرینی و شربت در خیابان‌های منتهی به مصلی این شادی و شور را نشان می‌دادند.

هم‌چنین صندوق‌هایی جهت دریافت زکات فطریه در مسیر حرکت نمازگزاران تعبیه شده بود.

طبق اعلام قبلی اقامه نماز ساعت ۸:۳۰ توسط مقام معظم رهبری انجام شد و ایشان پس از آن خطبه‌های نماز عید را ایراد فرمودند.

مقام معظم رهبری سخنان خود را با دعا برای مردم به پایان رساندند و در اتمام خطبه‌های نماز عید دوباره تکبیرها در حمایت از بیانات رهبر انقلاب سر داده شد.

پایان‌بخش این مراسم معنوی و باشکوه نیز قرائت دعای سلامتی امام عصر(عج) و درخواست تقدیری خوب و عاقبت به خیری برای نمازگزاران از خداوند متعال بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج