۱۲۶۷۳۵
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

کارگردانی که با آثارش عاشق سینما شدیم

جشن هفتاد و سه سالگی مسعود کیمیایی در خانه سینما برگزار شد.

خبرگزاری مهر: جشن هفتاد و سه سالگی مسعود کیمیایی در خانه سینما برگزار شد.

مراسم زادروز تولد مسعود کیمیایی کارگردان پیشکوست سینمای ایران شب گذشته ۶ مرداد ماه در خانه سینما با حضور محمدبزرگ نیا دبیر شانزدهمین جشن سینمای ایران، مازیار میری مدیر اجرایی، فرهاد توحیدی رئیس هیات مدیره خانه سینما، اعضای شورای سیاستگذاری جشن، داوران جشن و تعدادی از هنرمندان در خانه سینما برگزار شد.

در ابتدای این مراسم پس از حضور مسعود کیمیایی، محمد بزرگ نیا گفت: مسعود کیمیایی کارگردان ارزشمندی است که با فیلمهایش ما عاشق سینما شدیم و به سینما آمدیم. امروز زادروز این کارگردان بزرگ سینمای ایران است.

کارگردانی که با آثارش عاشق سینما شدیم

علیرضا زرین دست مدیر فیلمبرداری سینمای ایران ادامه داد: خیلی سخت است درباره کیمیایی صحبت کنیم. چون او یکی از بدعت گذاران سینمای قبل و بعد از انقلاب است. سینما ما در یک دوره ای با ساموئل خاچیکیان مشخصه داشت. پس از او با کیمیایی یک تم استثنائی در این سینما شکل گرفت. این تم رفاقت بود که پایه گذار آن مسعود کیمیایی است. ما این رفاقت را مدیون کیمیایی هستیم. امیدوارم این رفاقت ادامه داشته باشد و سالهای سال شاهد ان باشیم.

مسعود کیمیایی نیز در ادامه بیان کرد: ممنون از خانه سینما و از همه شما که هستید. من اینجا پر از خاطره هستم. با نعمت حقیقی اینجا کار می کردیم. خیلی خوشحالم بین شما هستم. آرزویم این است که پابرجا باشد و این نفس های دوستی و عاشقانه همیشه با هم باشد.

در ادامه یک عکس یادگاری با امضای داوران و برگزارکنندگان جشن سینمای ایران به این کارگردان اهدا شد و پس از آن جواد طوسی منتقد سینما یادداشتی را قرائت کرد.

فرهاد توحیدی رئیس هیات مدیره خانه سینما نیز گفت: کیمیایی استاد سینمای داستانگو است. او جز معدود فیلمسازانی است که صاحب امضا است. سینمای ایران بزرگانی همچون کیمیایی، ناصر تقوایی، عباس کیارستمی، بهرام بیضایی و داریوش مهرجویی دارد که امیدوارم همیشه سایه آنها روی سر سینمای ایران مستدام باشد.

در پایان این مراسم نیز همه مدعوین با مسعود کیمیایی عکس یادگاری گرفتند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پویا

      فقط عزیز دل انگیز،برادر کمال تبریزی

    • بدون نام

      نویسنده محترم حق داره از طرف خودش تیتر بزنه نه از طرف 70 میلیون جمعیت!من اگر همه دنیا را بهم بدهند حاضر نیستم یکی از این فیلم های لمپن پسند را ببینم!حالا چطور ممکنه من با دیدن فیلم های ایشان عاشق سینما شده باشم؟

      پاسخ ها

      • tina

        کاربر محترم !!!!پس شما عاشق سینما نیستید! کسی هم نخواست دنیا را به ندید گرفته ها بدهد! از قیصر و گوزنها و سرب و جرم هم بگذریم،شما یک ورق .. فقط یک ورق از جسدهای شیشه ای را خواندید؟.. حسد را خوانده اید؟نه.. پس به اکثریت احترام بگذارید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج