۱۲۶۷۴۳
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

اتهامی جدید علیه شیناواترا

بازرسان کمیسیون انتخاباتی تایلند، یینگلاک شیناواترا، نخست‌وزیر سابق این کشور را همراه با ۸هشت تن از وزرای کابینه سابق وی و همچنین رییس پلیس سابق، متهم کردند که پیش از انتخابات سراسری دوم فوریه با سفرهای انتخاباتی که انجام دادند، قانون اساسی سال ۲۰۰۷ را نقض کردند.

خبرگزاری ایسنا: رسانه‌های تایلند گزارش دادند کمیسیون انتخاباتی این کشور نخست وزیر سابق را متهم به سوءاستفاده از قدرت از طریق استفاده از بودجه عمومی برای تبلیغات انتخاباتی کرده است.

روزنامه بانکوک پست گزارش داد، بازرسان کمیسیون انتخاباتی تایلند، یینگلاک شیناواترا، نخست‌وزیر سابق این کشور را همراه با ۸هشت تن از وزرای کابینه سابق وی و همچنین رییس پلیس سابق، متهم کردند که پیش از انتخابات سراسری دوم فوریه با سفرهای انتخاباتی که انجام دادند، قانون اساسی سال ۲۰۰۷ را نقض کردند.

این در حالی است که قانون اساسی سال ۲۰۰۷ در تایلند لغو شد. چندی پیش کمیسیون ملی مبارزه با فساد تایلند نیز شیناواترا را متهم کرده بود در جریان طرح اعطای یارانه برنج، وظایف خود را نادیده گرفته است. وی اکنون با اتهام جدیدی ازسوی کمیسیون انتخاباتی روبه‌رو است.

کمیسیون ملی مبارزه با فساد تایلند پرونده شیناواترا را به منظور کیفرخواست به دفتر دادستان کل ارجاع داده است و اگر شیناواترا در این پرونده محکوم شود ممکن است مجازات زندان در انتظار وی باشد.

سفرهایی که کمیسیون انتخابات تایلند به آن اشاره کرده، درحالی انجام شده بودند که شیناواترا و کابینه وی در وضعیت دولت موقت که پس از انحلال مجلس نمایندگان تایلند در تاریخ نهم دسامبر گذشته تشدید شده بود، قرار داشتند.

به گفته یک منبع خبری، این سفرها ناقض بخش ۱۸۱ قانون اساسی سال ۲۰۰۷ هستند که تصریح کرده: کابینه در حال کناره‌گیری باید از استفاده از منابع دولتی و پرسنل دولت که ممکن است در اثر آن اقدامی انجام شود که بر نتایج انتخابات سراسری تاثیر بگذارد خودداری کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج