۱۲۶۸۰۹
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

«ابولا» پزشک مشهور را از پای درآورد

با گسترش روند شیوع ویروس ابولا در غرب آفریقا، یک پزشکِ مسئول مبارزه با این بیماری در سیرالئون در اثر ابتلا به همین بیماری جان باخت.

خبرگزاری ایسنا: با گسترش روند شیوع ویروس ابولا در غرب آفریقا، یک پزشکِ مسئول مبارزه با این بیماری در سیرالئون در اثر ابتلا به همین بیماری جان باخت.

مقام‌های دولتی «شیخ عمر خان»، ۳۹ ساله را به عنوان یک قهرمان ملی ستوده‌اند. دولت سیرالئون هفته گذشته فاش کرد که این پزشک متخصص به خاطر ابتلا به ابولا تحت معالجه قرار گرفته و قرنطینه شده است.

پیشتر نیز در روز یکشنبه «ساموئل بریزبین»، پزشک برجسته اهل لیبریا درگذشته بود. همزمان یک خط هوایی عمده در منطقه آفریقای غربی پروازهایش به لیبریا و سیرالئون را در میان افزایش نگرانی‌ها نسبت به شیوع این بیماری مرگبار متوقف کرده است.

اسکای که دومین خط بزرگ هوایی پس از «اریک ایر» نیجریه است، پروازها به لیبریا و سیرالئون را معلق می‌کند و اعلام کرد که این تصمیم را برای «محافظت از مسافران و خدمه‌اش در این دوره دشوار» اتخاذ کرده است. تازه ترین آمار سازمان ملل متحد نشان می‌دهد که نرخ مرگ و میر ناشی از ابولا در آفریقای غربی به ۶۷۲ نفر رسیده است.

ابولا تا ۹۰ درصد از کسانی که به این ویروس آلوده شده اند را می کشد اما بیمار اگر زود مداوا شود شانس بیشتری برای بقا خواهد داشت. این بیماری از طریق تماس مایعات بدن منتقل می‌شود.

شیوع فعلی این بیماری که مرگبارترین در نوع خود در تاریخ جهان است ابتدا در ماه فوریه در گینه شروع شد و سپس به لیبریا و سیرالئون گسترش یافت. این بیماری اکنون به نیجریه، پرجمعیت‌ترین کشور آفریقا نیز انتقال یافته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج