۱۲۷۲۹۲
۵۱۱۸
۵۱۱۸
پ

تبلیغات را از نایک یاد بگیرید!

"شجاعت"، مهمترین عامل مهم موفقیت برندها در جام جهانی ۲۰۱۴ بود و نایک به خوبی این موضوع را درک و با را‌ه‌اندازی کمپین "Risk Everything" این روحیه را به برند خود تزریق کرد.

مجله درگی: "شجاعت"، مهمترین عامل مهم موفقیت برندها در جام جهانی ۲۰۱۴ بود و نایک به خوبی این موضوع را درک و با را‌ه‌اندازی کمپین "Risk Everything" این روحیه را به برند خود تزریق کرد. نایک با راه‌اندازی این کمپین نشان داد که خیلی از موفقیتهای بزرگ به این دلیل به حقیقت نمی‌پیوندند که بانیان آن قدرت ریسک کافی برای جامع عمل پوشاندن به آن را ندارند.

نایک به خوبی درک کرد که جام جهانی منحصراً مربوط به فوتبال نیست. بلکه جام‌جهانی یعنی داشتن شجاعت برای انجام دادن کارهای سخت.

چرا با وجود اینکه نایک و آدیداس همواره با تبلیغات و محصولات خود دنیا را شگفت‌زده می‌کنند، اما باز هم اکثر برندها از ریسک کردن واهمه دارند؟ برندهایی چون نایک و آدیداس یاد گرفته‌اند که با پیروی از برخی قوانین ساده، قدرت ریسک خود را بالا ببرند.

تبلیغات را از نایک یاد بگیرید!

در اینجا چند درس از راهکارهای غول ورزشی جهان درباره‌ی ریسک‌پذیری در جام جهانی ۲۰۱۴ را با هم مرور می‌کنیم:

۱. عملکرد ساده و قابل‌درکی داشته باشید

جام‌جهانی یک رویداد جهانی است و کمپینهای بزرگی به زبانهای مختلف، و فراتر از مرزهای ملی، جغرافیایی، و فرهنگی در زمان برگزاری این رقابتها راه‌اندازی می‌شوند. بهترین ایده‌، ایده‌ای است که حقایق جهانی را فراتر از زبان کلامی به دنیا نشان دهد.

هر فردی در هر جایی از جهان می‌تواند خیلی سریع و به راحتی معنای کمپین "Risk Everything" را درک کند. درک آن احساسی فراتر از یک رویداد ورزشی است. همه‌ی ما خیلی سریع مفهوم و چالش کمپین نایک را درک کردیم و به همین دلیل نایک توانست در عرض چند ثانیه میل ما به حمایت از خودش را برانگیزاند.

۲. احساساسات انسانی مشتریان را هدف بگیرید

ارتباط برند با احساسات مشتریان تقریباً در هر کمپین به یادماندنی در جام‌جهانی دیده می‌شود. نایک موفقیت شخصی را به فروش می‌رساند. کوکاکولا احساس شادمانی، و مک‌دونالد بازی و سرگرمی.

کمپین "Write the Future" در سال ۲۰۱۰ این واقعیت را آشکار کرد که ترس از شکست بر روند پیروزی و یا شکست ورزشکاران تأثیر بیشتری دارد تا وعده‌های موفقیت.

برندها زمانی می‌توانند در راه‌اندازی کمپین خود ریسک کنند که این ارتباط احساسی را با مشتریان خود برقرار کرده باشند. نایک ورزشکاران و افراد مشهور رشته‌های ورزشی مختلف را گردهم آورد و توانست با استفاده از فعالیتهای دیجیتال و مردمی خود از طرفداران بسیاری سؤالاتی بپرسد که این اقدام مردم را در صفحاتی مانند فیسبوک و سایر رسانه‌های اجتماعی به چالش کشید تا درباره‌ی آینده خود بنویسند و نهایتاً زمان زیادی را صرف صحبت کردن درباره‌ی برند نایک شد.

۳. قصه‌گوی خوبی باشید

شما باید قادر باشید با کلمات، تصاویر، و یا یک تجربه‌ی مشترک، برای مخاطبان و مشتریان داستان تعریف کنید. یکی از داستان‌گوییهای جالب در آرشیو جام‌جهانی مربوط به کمپین Adidas +۱۰" " است. آنها داستان‌سرایی شگفت‌انگیزی را به نمایش گذاشتند. داستان یک ارتباط عاطفی غنی با جوانان و خاطراتی که تمامی طرفداران ورزش از زمانی که کودک بوده‌اند و رویای بازی بزرگی را در سر می‌پروراندند، زنده می‌کند.

گوش دادن به قصه، چه روی زانوهای پدربزرگتان نشسته باشید، یا یک سریال تلویزیونی تماشا کنید، و یا افتخارات ورزشی گذشته را برایتان بازگو کنند، جذاب است. هیچ چیزی توجه ما را مثل یک داستان خوب به خود جلب نمی‌کند. برندهایی که در جام جهانی موفق عمل کرده‌اند، همگی از قدرت داستان‌سرایی به نفع خود استفاده کرده‌اند. چه داستان یک تیم قعر جدولی باشد یا داستان یک پدیده‌ی ورزشی. برندهای باهوش می‌دانند با توجه به درجه‌ی ارزشمند بودن داستان می‌توانند ریسک بیشتری در ارائه‌ی آن به مشتریان داشته باشند.

جام‌جهانی هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود. راهکارهایی که در بالا گفته شد قوانین اساسی بازاریابی مدرن هستند. درست مانند خود ورزش فوتبال، آگاه بودن از قوانین پایه، اهمیت زیادی دارد و باز هم مانند فوتبال می‌توان بعد از اینکه قوانین پایه و اساسی را آموخت، بر روی نوآوری، اصالت، و سبک تمرکز کرد. و اینجا است که شبهای بی‌خوابی معروف به سراغتان می‌آید.

بنابراین اگر شما هم به فعالیتهای شگفت‌انگیز حامیان جام جهانی ۲۰۱۴ حسادت کردید، بدانید تمامی ما قادر به ریسک کردن در سطح جهانی هستیم، فقط کافی است از قوانین خاص خودش پیروی کنیم تا ضرری نبینیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج