۱۲۷۸۲۰
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

چطور یک شغل نامناسب را انتخاب نکنید؟

گاهی اوقات بنابر دلایل مختلف افراد در فرایند جستجو برای فرصت شغلی جدید دچار اشتباه شده و در نهایت وارد کاری می شوند که مناسب آن‌ها نیست.

بازار خبر: تابه‌حال برای شما پیش‌آمده که شغلی را آغاز کنید بلافاصله از انتخاب خود پشیمان شوید؟

کریگ برایان مؤسس شرکت KInHR مه در زمینه خدمات به شرکت‌های بزرگ و کوچک در زمینه جذب نیرو فعالیت می‌کند می‌گوید: تعداد افرادی که شغل اشتباه و نامناسب را برای خود انتخاب می‌کنند بسیار زیاد است.

بیشترین جامعه افرادی که دچار چنین اشتباهی شده و شغلی نامناسب را انتخاب می‌کنند فارغ‌التحصیلان جوان دانشگاهی هستند. این دسته افراد پی از پایان تحصیل می‌خواهند هرچه سریع تر وارد بازار کار شوند و یا حتی بدهی‌های دوران تحصیل خود را تسویه کنند.

به همین جهت احتمال اینکه وارد شغل نامناسب و اشتباهی شوند بسیار زیاد است.

شاید بتوان اینطور بیان کرد که چنین اتفاقی ممکن است درنهایت به نفع فرد بوده تا بتواند در آینده دیگر اشتباه خود را تکرار نکرده و مسیر درست را برای خود انتخاب کند.

برای اینکه به‌طور ناخواسته شغل اشتباه و ناخواسته را برای خود انتخاب نکنید به این توصیه‌ها توجه کنید

چطور یک شغل نامناسب را انتخاب نکنید؟

در شبکه‌های اجتماعی و کاریابی به‌طور کامل درباره شغل فوق تحقیق کنید

بدون شک برای ورود به شرکت و یا سازمانی باید در ابتدا وب سایت خود شرکت را برسی کرده و تا جای ممکن با افراد شاغل در آن شرکت آشنا شده و اطلاعاتی را بدست آورید. اما برای داشتن اطلاعات کامل و بی طرفانه باید دایره تحقیقات خود را بازتر کنید.

برای مثال می‌توانید از وبسایت Linkedin برای تحقیق و کسب اطلاعات بیشتر در مورد خود شرکت و کارمندان آن استفاده کنید. شغل‌های گذشته کارکنان را برسی کرده و مدت حضور آن‌ها را در شرکت مشاهده کنید. به این نکته توجه کنید که آیا کارکنان در شرکت مورد نظر پیشرفتی داشته‌اند؟ آیا سمتشان تغییر کرده است؟ و بسیاری از مسائل دیگر که با توجه به آن‌ها می‌توانید تشخیص دهید که آیا شغل موردنظرتان با شرایط موجود برای شما همخوانی دارد یا خیر

آیا شغل موردنظر شما فرصت یادگیری و پیشرفت را برای شما فراهم می‌کند؟

دیدگاه خود را در مورد شغل مورد نظر فراتر از میزان حقوق و مزایای کار داشته باشید. برای وارد شدن به شغل مورد نظر ابتدا در مورد آن تحقیق کنید تا ببینید فعالیت در این کار چه فرصت‌های پیشرفت و یادگیری را در اختیار شما قرار می‌دهد. در هنگام مصاحبه از آن‌ها بخواهید تا به شما بگویند که شغل مورد نظر چه فرصت‌هایی را برای دستیابی شما به اهداف کاری‌تان در اختیار قرار می‌دهد. در مورد برنامه‌هایی که به یادگیری شما در مورد مسائل مختلف مکم می‌کند پرس‌وجو کنید. شاید داشتن چنین برنامه‌هایی یک "باید کاری" نباشد اما نشان‌دهنده اهمیت شرکت به کارکنان و فراهم کردن بستر مناسب برای پیشرفت آن‌ها است.

شرح و تفصیل موقعیت شغلی مورد نظر را به‌طور کامل برسی کنید

آیا شغل مورد نظر شما شرع وظایف و اهداف مشخص و کاملی دارد؟ اگر جواب شما منفی است باید در مورد انتخاب آن شغل احتیاط زیادی کنید. داشتن یک لیست بزرگ از مسئولیت‌ها و توانایی‌های مورد نظر برای یک شغل به‌خودی‌خود بد نیست. اما درصورتی‌که شرکت مورد نظر به‌طور دقیق توانایی‌های مورد نظر و وظایف شمارا مشخص نکرده باشد بدین معنی است که برنامه جامعی برای سروسامان دادن به کارها و حضور و وظایف شما ندارد و این امر به ضرر شما خواهد بود.

آیا موقعیت شغلی و محیط کاری مورد نظر ازلحاظ فرهنگی با شما هماهنگی دارد؟

در هنگام مصاحبه کاری از فرد مصاحبه‌کننده بخواهید که فرصت آشنایی با دیگر کارکنان و افراد حاضر در محیط کار را نیز به شما بدهند. آشنایی با محیط کار و فرهنگ حاکم بر آن قبل از ورود به یک شغل بسیار اهمیت دارد. درنهایت پس از ورود ب کار باید بخش زیادی از روز را در آن محیط و به همراه همکاران خود سپری کنید بنابراین آگاهی از شرایط هماهنگی شما با محیط کار نیز باید یکی از فاکتورهای شما در انتخاب باشد.

یک عبارت در بین استخدام‌کنندگان و افراد شاغل در منابع انسانی شرکت‌ها وجود دارد که می‌گوید: " آهسته استخدام کن و سریع اخراج کن". همین مورد نیز برای افراد جویای شغل وجود دارد. برای پیدا کردن شغل مناسب عجله نکنید و به آهستگی در مورد آن تحقیق کنید تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. اما در مقابل پس از استخدام تمام توجه خود را معطوف به موقعیت شغلی که در آن هستید نکنید. اگر با عمل کردن به تمام این موارد بازهم وارد یک شغل نامناسب و اشتباه شدید بدون معطلی جستجو را مجدداً آغاز کرده و به دنبال فرصت بهتر بروید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج