۱۲۷۹۸
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

باراک اوباما و شاه سعودی به جان هم افتادند!

اطلاعات درز کرده از کاخ سفید حاکی است در آخرین جلسه ملک عبدالله پادشاه عربستان و باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا ، نگرانی اوباما از وضعیت بحرانی عربستان و رفتارهای حاکمان این کشور منجر به درگیری لفظی بین دو طرف شده است.

اطلاعات درز کرده از کاخ سفید حاکی است در آخرین جلسه ملک عبدالله پادشاه عربستان و باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا ، نگرانی اوباما از وضعیت بحرانی عربستان و رفتارهای حاکمان این کشور منجر به درگیری لفظی بین دو طرف شده است.

بر اساس اخبار محرمانه ای که اخیراً از کاخ سفید درز کرده ، در آخرین ملاقات ملک عبدالله پادشاه حجاز با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا، یک نوع درگیری لفظی بین این دونفر درباره آنچه امروز در سرزمین حجاز رخ می دهد، ایجاد شده که عامل اصلی آن نگرانی اوباما از وضعیت عربستان بوده است.

ماجرا از این قرار است که اوباما خطاب به ملک عبدالله اعلام کرده به هیچ وجه نمی توانم پاسخگوی افکار عمومی درباره عملکرد شما (دولت عربستان سعودی) در جهان و آمریکا باشم.

اوباما در ادامه این نگرانی خود چند دلیل را نیز مطرح کرده که جزئیات آن به شرح ذیل است :

۱- وی گله کرده که عنوان "عربستان سعودی" می تواند انگیزه ای برای برانگیختن احساسات و عواطف اقلیت های موجود در حجاز و زمینه ساز انقلاب جدیدی در منطقه باشد.
این درحالی است که کشور عربستان اقلیت ها و عشایر مختلفی دارد و نمی تواند افکار عمومی را قانع کند، شما یک کشور را بنام خاندان خود نامگذاری کرده اید.

2- هیچ یک از اصول دموکراسی در کشور عربستان رعایت نمی شود. وضعیت حقوق بشر، وضعیت انتخابات، برخورد خشن با اقلیت ها ، نبود آزادی بیان از جمله مواردی است که اوباما در این دعوای لفظی از آن بعنوان شاهد مثال استفاده کرده است.

3- عربستان مدام در حال تغذیه گروههای تروریستی در محیط پیرامونی خود است که ما در عراق، افغانستان، پاکستان و یمن شاهد این ماجرا هستیم.

4- آخرین نکته ای که اوباما درباره آن خطاب به ملک عبدالله اظهار گله مندی کرده، عدم موفقیت نقش بازدارندگی عربستان سعودی و حاکمان حجاز نسبت به نفوذ و قدرت جمهوری اسلامی ایران بوده است. وی گفته است که کشور عربستان نسبت به حاکمان حجاز در مقابل ایران و نفوذ آن در منطقه نیز نقشی بازدارنده نداشته و موفقیتی در این زمینه کسب نکرده است. قدرت و نفوذ جمهوری اسلامی روز به روز در منطقه افزایش می یابد که این مسئله ما را نگران کرده است.

بعد از این اظهارات ملک عبدالله عصبانی شده و خطاب به اوباما اعلام کرده که اگر شما دنبال بهانه هستید، مشکل خود با حاکمان عربستان را واضح تر بگویید، ما روابط خوبی با هم داریم و بهای این را هم پرداخت می کنیم.

با توجه به شرایطی که عربستان در حال گذار از آن است، وضعیت بغرنج این کشور به گونه ای شده که حتی آمریکایی ها نیز که متحد استراتژیک آنها محسوب می شوند، تحمل این وضع را ندارند.

سازمان های حقوق بشری از جمله دیدبان حقوق بشر نیز هر از چندگاهی درباره عدم رعایت حقوق بشر در عربستان بیانیه ای صادر می کنند.

منبع: فارس

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

باراک اوباما و شاه سعودی به جان هم افتادند!


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حمید 2

      کم موندس پادشاه عربستان همه ی کشور امریکا رو هم بخره.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج