جاباما
۱۲۸۳۷۴
۳ نظر
۵۰۲۳
۳ نظر
۵۰۲۳
پ

روش دیکتاتوری بردلی کوپر برای خوش اندامی

بردلی کوپر سال‌هاست که به خاطر فیزیک بدنی و فرم چهره‌اش مورد توجه رسانه‌هاست. کوپر از وقتی که کودک بود به خوردن همه جور تنقلات و شیرینی‌ اعتیاد داشت و از هیچ خوردنی خوشمزه‌ای نمی‌گذشت و حتی اضافه وزن داشت.

روش دیکتاتوری بردلی کوپر برای خوش اندامی
مجله سیب سبز: بازيگر پرطرفدار سینما و فیلم پرفروش «کلمات» سال‌هاست که به خاطر فیزیک بدنی و فرم چهره‌اش مورد توجه رسانه‌هاست. کوپر از وقتی که کودک بود به خوردن همه جور تنقلات و شیرینی‌ اعتیاد داشت و از هیچ خوردنی خوشمزه‌ای نمی‌گذشت و حتی اضافه وزن داشت. اما تمام این عادات‌ با رسیدن به 20 سالگی برایش تمام شد. ورزش مرتب، نوشیدن منظم آب و وعده‌های غذایی سبک و سالم مدت زیادی است که در برنامه روتین زندگی او گنجانده شده است. کوپر 38 ساله با قاطعیت می‌گوید که بعد از تجربه سختی که در گرفتن رژیم و كاهش وزن به خاطر یکی از فیلم‌هایش داشته حاضر نیست برنامه غذايي‌ خود را تغيير دهد و به هيچ‌وجه به وزنش افزوده شود. او بر این باور است که برای کنترل وزن و حفظ تناسب اندام باید مثل یک دیکتاتور اشتها را کنترل کرد.

حساب شده غذا می‌خورم

کوپر در مورد سبک زندگی خود می‌گوید: تا دل‌تان بخواهد از خوردنی‌های خوشمزه و رنگارنگ در کودکی خورده‌ام و اعتیاد زیادی به تمام تنقلات داشته‌ام اما وقتی به خودم آمدم سعی کردم کم‌کم چیزهای بهتری را جایگزین تمام آن خوردنی‌ها کنم. من فکر می‌کنم روش صحیح غذا خوردن می‌تواند به هر مردی کمک کند تا بدنی را که می‌خواهد بسازد. رژیم غذایی من بر محور مصرف پروتئین می‌چرخد. ترازویی است که مشخص می‌کند چه میزان کربوهیدرات در غذایی که می‌خورم، وجود دارد. متوسط غذا و تنقلاتی که در روز می‌خورم را حساب می‌کنم و به طور متوسط حدود 53% پروتئین ، 55% کربوهیدرات و 10 % چربی در طول روز دريافت مي‌كنم. من از پروتئین گوشت سفید مانند مرغ ( کنسرو یا طبیعی آن)، ماهی (شامل کنسرو تن ماهی و ساردین یا ماهی‌های دیگر)، سینه بوقلمون و میگو استفاده می‌کنم.

مرغ، ماهی و بوقلمون حدود 50% پروتئین روزانه من را می‌سازند. حدودا هر 10 روز یک بار نوبت به مابقی آنها می‌رسد. دیگر پروتئین‌ها شامل تخم مرغ ( اغلب سفیده تخم مرغ )، ماست، پنیر و مغز دانه‌های خام می‌شود. من در مورد خودم یک دیکتاتور هستم چرا که خودم را مجبور به خوردن آب هویج، سالاد اسفناج و غذای شیرین نشده می‌کنم. بیشتر اوقات تغذیه من سالم است اما خوردن گهگاه فست‌فود ضرری نمی زند. من روی پیشخوان آشپزخانه، سیب، گلابی، هلو، آبمیوه، پرتقال زردآلو، موز و هرچیزی که به فصل باشد (سعی می‌کنم مواد طبیعی بخرم) می‌گذارم. در یخچال طالبی، هندوانه، توت و انگور می‌گذارم. هرکدام از اینها را اگر حسابی هم بخورید، اشکالی ندارد.

روش دیکتاتوری بردلی کوپر برای خوش اندامی

بیشتر وقت‌ها آشپزی می‌کنم

پدر و مادرم هزاران غذای سالم را در زندگی به من معرفی کردند و من اکنون همه آنها را برای خودم آماده می‌کنم. از همان سال‌های نوجوانی یاد گرفته‌ام که چه غذاهایی اضافه وزن را کند یا آن را بدتر می‌کند. وعده شام من همیشه ساده است. این کلید خوب خوردن است. آماده کردن ماهی آزاد آبپز با سبزیجات بخارپز شده به راحتی ساندویچ بادام زمینی کره‌ای و ژله است و با این غذا می‌توانید خیلی سریع پروتئین، کراتین ، اسید‌های چرب ضروری و مواد مغذی را وارد رژیم غذایی خود بکنید.

این نوع غذا بسیار آسان بوده و شکل بسیار خوب و متعادلی از نظر مواد مغذی به رژیم شما می‌دهد. یادتان باشد که مراقب پروتئین باشید. برای اندازه‌گیری آن برای هر وعده غذایی از کف دست خود استفاده کنید؛ یک کف دست پروتئین، دو کف دست برای سبزیجات و یک کف دست برای نشاسته. به همین ترتیب یک غذای خوب و متعادل خواهید داشت. من حسابی غذا می‌خورم اما کلید آن غذای ساده خوردن است. اگر می‌خواهید از یک دستور غذایی ساده من درآوردی در برنامه غذایی‌ام باخبر شوید، این غذای مورد علاقه و رژیمی من است ؛ مخلوطی که از ترکیب ماهی آزاد آبپز با سبزیجات بخارپز شده ، یک فیله ماهی، یک فنجان کرفس خرد شده و کمی فلفل لیمویی تهیه‌می‌شود.

براي شب‌بيداري‌هايم برنامه دارم

تنقلات مورد علاقه من که نیمه‌های شب می‌خورم، یک کاسه کوچک ماست با مقداری مربای میوه است که با آن مخلوط شده. پروتئین داخل ماست به شما کمک می‌کند که در طول شب تقویت بشوید. گلاتامین به ترمیم عضلات کمک می‌کند و تریپتوفان کمک‌تان می‌کند تا شب راحت بخوابید و مربا هم فقط به این کمک می‌کند که راحت غذا پایین برود.

شاید باورتان نشود اما غذای کودک هم از تنقلات دوست داشتنی من است. من همیشه آن را دم دستم می‌گذارم. این غذا خالص‌ترین و بهترین غذای کنسرو شده با کمترین مواد شیمیایی است که می‌توانید پیدا کنید. من بعد از کار از میوه‌های مختلف به عنوان یک کربوهیدرات ساده برای دوباره پرکردن ذخایر گلوکوژن بدنم استفاده می‌کنم. میوه‌های رنگارنگ و آبدار جزء جدایی ناپذیر خوراکی‌های من است و سالاد مخلوط شده با روغن زیتون و کلم بروکلی و اسفناج همیشه انرژی‌ام را دوبرابر می‌کند.

حاضر نيستم به هيچ وجه چاق شوم

برای نقش كريس كايل در فیلم تک تیرانداز مجبور شدم حسابي غذا بخورم و ۲۰ كيلو چاق شوم چون کریس کایل واقعی سنگین‌وزن بود. این اضافه وزن دردسرهای فراوانی برای من داشت ازجمله اینکه بعد از فیلم مجبور شدم از تمام خوردنی‌هایی که دوست داشتم، دست بکشم و با تمرین و ورزش فراوان دوباره به وزن ایده‌آلم برگردم. ورزش‌های منظم و تا حدودی فشرده که برای ساختن و تمرین ماهیچه‌های پرکار بدن تنظیم شدند، با برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده‌ تاثیر خود را روی بافت‌های بدن گذاشتند. اما قسمت دردآور ماجرا محدودیت در مصرف خوراکی‌های موردعلاقه‌ام بود.

روش دیکتاتوری بردلی کوپر برای خوش اندامی

آب سموم بدنم را دفع می‌کند

خودتان را در رعایت کردن اصول غذایی گول نزنید. هر ماده غذایی غیرمفیدی که شما وارد بدن‌تان می‌کنید به نحوی مسیر شما را تا رسیدن به سلامت و اندام دلخواه‌تان سخت‌تر می‌کند. بنابراین سعی کنید مواد لازم یخچال و آشپزخانه خود را مطابق با نیازهای بدن‌تان تهیه کنید و بچینید. نکته بعدی مصرف روزانه آب است که باید حداقل به ۴ یا ۵ لیتر در روز برسد.

رعایت این نکته تا حدی برای شما اهمیت دارد که آب در دفع سموم از ارگان‌های مختلف و حمل مواد غذایی به سلول‌ها چه در گردش خون و چه آب‌های میان بافتی، عملکرد بسیار موثری دارد. مصرف آب کافی به میزان ۸ لیوان در روز، نه فقط به تنظیم سوخت‌وساز بدن می‌انجامد بلکه به تنظیم اشتها هم کمک می‌کند. باید باور کنید زمانی که آب بدن کم می‌شود طبق عادت زنگ خطر بدنم به سادگی به صدا در می‌آید تا به سرعت آب از دست رفته بدن را جبران کنم.

خوراک ماهی؛ پیشنهاد غذایی بردلی کوپر

اگر بخواهم یکی از غذاهای محبوبم را به شما معرفی کنم باید از خوراک ماهی و کوکتل سبزیجات نام ببرم. برای تهیه این غذا روشی مخصوص خودم دارم. فیله ماهی، کرفس و گرد فلفل لیمویی را در یک ظرف ریخته و مقداری آب داخل آن بریزید تا روی ماهی را کاملا بپوشاند ( ظرف را زیاد پر نکنید). آب را بگذارید تا کمی جوش بیاید و تا ۱۰ دقیقه بجوشد تا اینکه ضخیم‌ترین قسمت ماهی بپزد. یک کاردک بردارید و ماهی را خارج کنید. به آرامی آن را برگردانید و پوست ماهی را از زیر آن بکنید. همزمان در یک ظرف جداگانه، مخلوط سبزیجات را بخارپز کنید. من از بخارپز فلزی استفاده می‌کنم که ته ظرف می‌گذارند. فقط حدود یک فنجان آب در آن بریزید، آن را در سبزیجات بچکانید، آب را جوش بیاورید و در ظرف را ۳ تا ۵ دقیقه بگذارید. یک غذای آسان دیگر نیز وجود دارد؛ من برای دو وعده آن را درست می‌کنم و بقیه آن را داخل یخچال می‌گذارم.

مواد لازم برای دستور غذایی دوم :

- مرغ پخته با آناناس
- یک چهارم فنجان پیاز خرد شده
- کمی فلفل سیاه
- یک قاشق غذاخوری روغن زیتون
- دو عدد سینه مرغ بدون پوست و استخوان و مکعبی خرد شده
- یک قاشق غذاخوری آب پرتقال
- چند قاشق کنسرو آناناس خرد شده
- یک عدد موز خرد شده
- یک قاشق غذاخوری شربت افرا

پیاز، فلفل سیاه و روغن زیتون را به مدت یک دقیقه در یک تابه روی شعله متوسط تفت دهید تا پیاز به رنگ قهوه‌ای روشن دربیاید. سینه مرغ مکعبی خرد شده، آب پرتقال و آناناس را اضافه کنید و هم بزنید. زمانی‌که جوش آمد فورا شعله را تا حد متوسط کم کنید و موز و شربت افرا را اضافه کنید. شعله را کم کنید، هم بزنید، در ظرف را بگذارید و اجازه دهید ۵ دقیقه دیگر با حرارت ملایم بپزد. سپس همان‌طوری یا با کمی برنج سرو کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به طور متوسط حدود 53% پروتئین ، 55% کربوهیدرات و 10 % چربی در طول روز دريافت مي‌كنم.!!!!

      پاسخ ها

      • مهمان

        خب که چی؟

      • بدون نام

        یعنی اینکه جمع این درصدا از صدر در صد بیشتر میشه!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج