۱۲۸۶۱۴
۵۰۳۳
۵۰۳۳
پ

چرا کارکنان اپل، عاشق کارشان هستند؟

بیزینس اینسایدر اندکی در گزارش‌های سایت Glassdoor که بررسی کارمندان در خصوص شرکت‌ها را منتشر می‌کند کاوش کرده و مواردی که کارکنان اپل در خصوص کارشان دوست دارند را بیرون کشیده است.

zoomit.ir - مسعود آموزگار: بیزینس اینسایدر اندکی در گزارش‌های سایت Glassdoor که بررسی کارمندان در خصوص شرکت‌ها را منتشر می‌کند کاوش کرده و مواردی که کارکنان اپل در خصوص کارشان دوست دارند را بیرون کشیده است. اگر می‌خواهید بدانید که کار کردن در اپل چه نکته‌های دوست داشتنی دارد در ادامه‌ی این مطلب با ما همراه باشید.

چرا کارکنان اپل، عاشق کارشان هستند؟

شاید به شکل نه چندان غافل‌گیر کننده‌ای، در شرکتی که توسط فردی بنیان گذارده شده که ماموریت خود را در تغییر دنیا می‌دید، این احساس که شما نیز بتوانید با کار کردن در آن چنین شانسی برای ایجاد تحول بدست آورید به تنهایی گزینه‌ی اول لیست باشد. این همان فلسفه‌ی کاری است که در یادداشت‌هایی که اپل در روز اول کاری به کارمندان جدید خود می‌دهد بازتاب یافته است. در این یادداشت گفته شده که کسانی که به اپل می‌پیوندند، مایل هستند که کارشان «به چیزی افزوده شود... چیزی مهم و بزرگ... چیزی که در هیچ کجای دیگر امکان رخ دادن نخواهد داشت.»

امکان کار کردن با «افراد روشن‌فکر و با استعداد» و حساب شدن بعنوان بخشی از یک کمپانی بزرگ که «بیشتر شبیه به مجموعه‌ای از استات‌آپ‌ها اداره می‌شود» نیز از مواردی است که انگیزه‌ی مضاعفی برای تلاش همه جانبه و ارائه‌ی بهترین کار به شمار رفته است.

این تلاش همه جانبه، توسط برخی از کارمندان بعنوان احساس خواسته شدن تعریف شده که در نتیجه موجب حس رضایت از دستیابی به اهداف بزرگ و سنگین در محدوده‌ی زمانی اندک می‌گردد و آن را عملی قهرمانانه نشان می‌دهد.

بودن بعنوان جزئی از یک شرکت در حال رشد که همچنان در حال گسترش و حرکت به سمت بازارهای جدید است آن هم در حالی که دیگر شرکت‌های بزرگ فناوری در حال تعدیل نیرو و اخراج کارمندان خود هستند موجب احساس فوق‌العاده‌ هیجان انگیزی در کارکنان اپل بوده است.

این کارکنان رهبری شرکت خود یعنی تیم کوک را ستایش کرده و رتبه‌ی تایید چشمگیر ۹۴ درصد را به او داده‌اند. این موضوع سبب اعتماد قابل توجه کارکنان به اهداف و انجام کارها بدون اعمال دخل و تصرف‌های شخصی بوده است. با این حال مبادا تصور کنید کارکنان اپل موجودات مقدسی هستند که از معادلات مادی و دنیوی نظیر حقوق و مزایا چشم‌پوشی می‌کنند تا به زیبایی کار در اپل بپردازند! حقوق و دستمزد رقابتی، وجود مزایا حتی برای کارکنان پاره وقت، چشم‌انداز شغلی در نتیجه‌ی داشتن نام اپل در رزومه، سرویس‌های رفت و آمد شرکت و حتی کیفیت غذای ارائه شده در محوطه‌های این شرکت بعنوان دلیل‌های مهم ارائه شده در این لیست مطرح هستند.

وب‌سایت Glassdoor گزارش‌های جالبی در خصوص وضعیت شرکت‌ها ارائه می‌کند که از مشارکت خود کارمندان در بررسی‌های آن نهایت استفاده انجام شده است. بصورت دائم کارمندان ارشد اپل به ارائه‌ی بررسی‌های خود می‌پردازند اما کارمندان بخش‌های فروش و اصولا قسمت‌هایی که شرایط شغلی سطح بالایی ندارند از ارائه‌ی بررسی خودداری می‌کنند یا حداقل اشتیاقی برای آن از خود نشان نمی‌دهند.

نظر شما در این خصوص چیست؟ بهترین شرکت فناوری را از نظر محیط کار کدام یک می‌دانید؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج