۱۲۹۲۹۳
۲ نظر
۵۱۱۰
۲ نظر
۵۱۱۰
پ

درس هایی که باید از برند FedEx آموخت

فدکس شرکتی است که بسته‌های پستی را ظرف یک شب به مقصد می‌رساند و لوگو و برند آن یکی از شناخته‌شده‌ترین لوگوهای جهان است. این شرکت پیشکسوت تجارتی است که زمانی غیر ممکن به نظر می‌آمد. آرم شرکت فدکس ظاهری صاف و ساده دارد و طراح آن آقای لیندون لیدر مدیر ارشد شرکت طراحی Landor Associates می‌باشد.

مجله درگی: فدکس شرکتی است که بسته‌های پستی را ظرف یک شب به مقصد می‌رساند و لوگو و برند آن یکی از شناخته‌شده‌ترین لوگوهای جهان است. این شرکت پیشکسوت تجارتی است که زمانی غیر ممکن به نظر می‌آمد. آرم شرکت فدکس ظاهری صاف و ساده دارد و طراح آن آقای لیندون لیدر مدیر ارشد شرکت طراحی Landor Associates می‌باشد. این لوگو در رده‌بندی مجله رولینگ‌استون یکی از هشت لوگوی برتر ۳۵ سال اخیر شد و تاکنون بیش از ۴۰ جایزه جهانی را به خود اختصاص داده است.

درس هایی که باید از برند FedEx آموخت

فدکس بعدها به تجزیه سرویسهای خود پرداخت و امروزه شامل چندین زیرمجموعه سازمان‌دهی شده است که هر کدام وظیفه خاصی دارند و دارای نسخه خاصی از این لوگو می‌باشند.

فدکس اکسپرس سرویس اصلی پست یک شبه است. خدمات فریت فدكس (FedEx Freight) سرویسهایی است که مجاز به صرف زمان بیشتر در ارسال است که در آن از واگنهای باری و وسایل حمل‌و‌نقل زمینی دیگر استفاده می‌شود.FedEx Ground مجاز به صرف زمان بیشتر در تحویل، دارای هزینه پایینتر و شامل حجم بالایی از واگن‌های مستقل و مرتبط به شرکت‌های درخواست‌کننده می‌باشد. FedEx Kinko's تحویل سریع موارد اورژانس، اقلام ارزشمند یا خطرناک، با استفاده از حجم وسیعی از واگنها یا هواپیماهای چارتر را بر عهده دارد.FedEx Trade Network سرویس‌های مربوط به گمرک، بیمه و مشاوره حمل‌و‌نقل را فراهم می‌کند و FedEx Services مسوول فراهم ساختن اطلاعات بازاریابی برای قسمت‌های دیگر شرکت می‌باشد.

فدرال اکسپرس، اولین صندوق پست مرسولات خود را در سال ۱۹۷۵ نصب کرد و یک سال بعد با ۱۹ هزار بسته در روز، به سودآوری مناسبی دست یافت، ولی رشد سریع فدرال اکسپرس از سال ۱۹۷۷ شروع شد. زمانی که دولت با کم کردن مداخله و محدودیت‌ها در خطوط هوایی باعث شد کار این شرکت وسیعتر شود و بتواند اولین هواپیماهای بزرگ خود که ۷ بوئینگ ۷۲۷ بودند را خریداری کند.

فردریک اسمیت رئیس و مدیر اجرایی شرکت فدرال‌اکسپرس می‌باشد که یک شرکت حمل‌و‌نقل جهانی به ارزش ۴۵ میلیارد دلار است که خدمات کسب‌و‌کار و تدارکات و لجستیک ارائه می‌کند.
اسمیت مسئول جهت گیری استراتژیک برای همه شرکتهای زیرمجموعه فدرال‌اکسپرس می‌باشد.

فدرال اکسپرس در بیش از 220 کشو‌ر دنیا خدمات‌رسانی می‌کند که شامل 634 هواپیما و بیش از 90 هزار وسیله نقلیه می‌باشد. بیش از 300 هزار اعضای تیم فدکس در سراسر جهان هر روز به جابجایی بیش از 10 میلیون مرسوله رسیدگی می‌کنند. از زمان تاسیس فدرال‌اکسپرس در سال 1971، اسمیت یکی از طرفداران فعال اصلاح مقررات، تجارت آزاد و " موافقت‌نامه آسمانهای آزاد" برای حمل‌و‌نقل هوایی در سراسر جهان بوده است.

فدرال‌اکسپرس در طول 40 سال گذشته همچنان رهبری خود را در این صنعت تثبیت و تقویت کرده است و به طور گسترده‌ای برای تعهد خود به ارائه خدمات باکیفیت شناخته‌شده است. فدرال‌اکسپرس در رتبه‌بندیهای نشریه فورچون در لیستهایی همچون " تحسین‌برانگیزترین شرکتهای جهان"، " صد شرکت برتر برای کار کردن" و غیره آمده است.

اسمیت جوایز متعدد مدنی، دانشگاهی و کسب‌وکار از جمله جایزه رهبری جهانی از شورای کسب‌وکار آمریکا-هند، برنده جایزه بنیاد جورج‌سی‌مارشال و جایزه مدال کنگره بنیاد افتخارآفرینان را دریافت کرده است. او همچنین توسط نشریات BARRON'S و CHIEF EXECUTIVE به عنوان مدیرعامل برتر معرفی شده است.

او در سال 1944 متولد شد و مدرک فوق‌لیسانس خود را از دانشگاه ییل دریافت کرد. اسمیت از سال 1966 تا 1970 به عنوان افسر نیروی دریایی ایالات متحده 1966خدمت کرده است.

درس هایی که باید از برند FedEx آموخت

پنج درس از فرد اسمیت

فرد اسمیت شرکت فدرال اکسپرس را در سال ۱۹۷۱ با قرض گرفتن پول تاسیس کرد و آن را به یک شرکت ۴۵ میلیارد دلاری تبدیل کرد، بنابراین می‌توان گفت که او مدیریت می‌داند.

اسمیت در مصاحبه با مجله فورچون نکاتی را بیان می‌کند که برای تمام مدیران اجرائی قابل استفاده است، در اینجا پنج مورد از بهترینهای آنها را باهم مرور می‌کنیم:

۱. اعتبار خود را در الویت قرار دهید: اسمیت اشاره می‌کند که کار فدرال‌اکسپرس تنها تحویل بسته‌ها نیست، بلکه این شرکت به افراد اعتماد می‌فروشد ( به عنوان مثال وعده اینکه تجهیزات پزشکی به مقاصد مهم خواهند رسید). باید بدانید که برندتان به چه چیزی نیاز دارد و آن را برجسته سازید.

۲. فرهنگی ایجاد کنید که همواره برای تعالی در تلاش است: کارکنان فدرال‌اکسپرس عهد کرده اند که " هر تجربه فدرال اکسپرس را برای افراد فوق‌العاده سازند".

۳. شکستهای خود را پنهان نکنید بلکه از آنها برای بهبود خود استفاده کنید: هنگامی که ویدئویی از یکی از ماموران پست فدرال‌اکسپرس منتشر شد که در حال پرتاب یک مانیتور کامپیوتر از حصار منزلی بود، اسمیت سعی نکرد که آن را پنهان کند. بلکه آشکارا درمورد آن صحبت کرد و از آن به عنوان پلت فرمی برای یادگیری و بهبود استفاده کرد.

۴. همیشه به دنبال بهبود فرآیندهای خود باشید: فدرال‌اکسپرس هیچ‌گاه خدمت‌رسانی را قربانی کسب سود برای خود نکرده است ( حتی اگر این امر تقریبا برای مشتریان نامحسوس بوده باشد).

۵. از زمینه‌های غیرمعمول برای رشد استفاده کنید: آیا می‌دانید که فدرال‌اکسپرس لوازم الکترونیکی مانند آیپد را تعمیر می‌کند؟ این شرکت پستی سیستمهایی برای انتقال این اقلام به تعمیرگاه مرکزی و فنآوری و تعمیر این کالاها دارد. درست است که این کار هسته اصلی کسب‌وکار این شرکت نیست اما کسب‌وکاری به ارزش ۱۵ میلیارد دلار می‌باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • میترا

      ممنون.خیلی خوب بود

    • وحید

      به اینها میگن انسان با مدیریت و مدبر نه کسانی که مملکت ما.........

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج