۱۳۰۲۲۴
۵۰۵۵
۵۰۵۵
پ

۱۱ کتابخانه خلاقانه

کتابخانه و اتاق کار: كتاب‌ها هر وضعیتی را بهتر می‌كنند، به ویژه اگر بخواهید یك فضای بزرگ را به چند فضای كوچك‌تر و كاربردی‌تر تقسیم كنید.

چیدانه: کتابخانه و اتاق کار؛ كتاب‌ها هر وضعیتی را بهتر می‌كنند، به ویژه اگر بخواهید یك فضای بزرگ را به چند فضای كوچك‌تر و كاربردی‌تر تقسیم كنید. كتابخانه‌هایی كه نقش تقسیم‌كننده‌های فضا را نیز بازی می‌كنند بسیار متنوع هستند و ما در این مطلب یازده نمونه از آن‌ها را به شما نشان می‌دهیم كه برخی از آن‌ها دارای فضای مطالعه پیش‌ساخته در درون خود هستند و برخی دیگر طراحی بسیار ویژه‌ و خلاقانه‌ای دارند.

كتابخانه برج‌مانند طراحی‌شده توسط مارسیا ویزوسو

11 کتابخانه خلاقانه

11 کتابخانه خلاقانه

این كتابخانه فلزی و تاشو دارای فضای كافی برای انواع كتاب با ابعاد مختلف است. از این كتابخانه می‌توان به صورت عمودی و یا افقی به عنوان تقسیم‌كننده فضا استفاده كرد. این كتابخانه كه توسط مارسیو ویزوسو طراحی شده است، نه تنها بسیار كاربردی است بلكه كتاب‌ها را تبدیل به یك اثر هنری می‌كند. خود طراح می‌گوید: وقتی می‌توانید جذابیت و كارآیی را در كنار هم داشته باشید، چرا كتاب‌ها را در یك كتابخانه معمولی قرار بدهیم؟

كتابخانه‌ای ساده و كارآمد

11 کتابخانه خلاقانه

مكعب‌ها و مكعب مستطیل‌ها به صورت تصادفی در كنار هم قرار گرفته‌اند و تبدیل به یك تقسیم‌كننده فضای بسیار خلاقانه كه دارای یك میز تحریر پیش‌ساخته نیز هست شده‌اند.

چهارپایه و صندلی مخفی

11 کتابخانه خلاقانه

این كتابخانه و تقسیم‌كننده فضا توسط چارلز تریویلن طراحی شده است كه یك صندلی و یك چهارپایه در درون ساختار آن پنهان شده‌اند.

كتابخانه و تقسیم‌كننده فضای مورب

11 کتابخانه خلاقانه

تخته‌هایی كه در انتهای قفسه‌ها برای ثابت نگه داشتن كتاب‌ها استفاده می‌شد را فراموش كنید. با این كتابخانه منحصربه‌فرد دیگر نیازی به این تخته‌ها ندارید. این قفسه‌های مورب كتاب‌ها را ثابت نگه می‌دارند و با افزایش آن‌ها تعداد قفسه‌ها را می‌توان بیش‌تر كرد.

تقسیم‌كننده فضا و كتابخانه الفبایی

11 کتابخانه خلاقانه

شاید قرار دادن كتاب‌ها در درون قفسه‌هایی به شكل حروف C یا O كمی دشوار باشد، اما این كتابخانه و تقسیم‌كننده فضا كه توسط طراح فنلاندی، لینكون كایوا طراحی شده است این مسئله را ممكن كرده است. این كتابخانه طراحی فوق‌العاده زیبایی دارد كه با ورقه‌های پلاستیكی فشرده ساخته شده و در رنگ‌های مختلف در بازار موجود است.

كتابخانه‌ای شبیه برج بابل

11 کتابخانه خلاقانه

این كتابخانه و تقسیم‌كننده چندمنظوره كه شبیه برج بابل است دارای قفسه‌های افقی است كه می‌توان آن‌ها را با توجه به نیاز و سلیقه فرد به هر صورتی چید و علاوه بر كتاب، وسایل دیگری نیز می‌توان در آن قرار داد.

سیستم چندبخشی طراحی‌شده توسط موتو

11 کتابخانه خلاقانه

به كتابخانه‌ای كاربردی‌تر نیاز دارید؟ این سیستم كه توسط موتو طراحی شده دارای قفسه‌های منفرد در سه اندازه متمایز است و می‌توان آن‌ها را به هر شكلی به هم متصل كرد. این ویژگی به این معنی است كه می‌توان یك دیوار با هر ابعادی كه مورد نظر است ساخت و از آن استفاده‌های مختلفی كرد.

میزهای كتابی

11 کتابخانه خلاقانه

اگر به یك تقسیم‌كننده فضا كه شبیه كتابخانه است علاقه دارید اما دسترسی آسان به كتاب‌ها خیلی برایتان مهم نیست می‌توانید از چنین ایده‌ای در خانه خود استفاده كنید. در این كتابخانه كتاب‌ها روی هم چیده شده‌اند و تبدیل به پیش‌خان و مركز اطلاعات كتابخانه شده‌اند.

كتابخانه‌‌ای با نشیمن‌ پیش‌ساخته

11 کتابخانه خلاقانه

این كتابخانه و تقسیم‌كننده فضای بسیار جذاب در درون خود دارای یك فضای دنج برای مطالعه است. این كتابخانه توسط ساكورا آداچی طراحی شده است و شبیه یك كتابخانه كامل است.

كتابخانه‌های كنجی

11 کتابخانه خلاقانه

استفاده از كتابخانه‌های كنجی شیوه‌ای بسیار خوب برای ایجاد فضایی مخصوص مطالعه در یك فضای بزرگ است.

كتابخانه تاشو طراحی‌شده توسط یوكو شیباتا

11 کتابخانه خلاقانه

این كتابخانه خلاقانه دارای دو قسمت است كه وقتی از هم باز می‌شوند تبدیل به فضایی برای مطالعه شده و اتاق را تبدیل به دو قسمت مجزا می‌كنند.

كتابخانه مبلی هیبریدی

11 کتابخانه خلاقانه

این كتابخانه مبلی توسط تمبولات گوگكائف طراحی شده است و ایده دیگری از طراحی خلاقانه كتابخانه را به ما نشان می‌دهد.

كتابخانه‌های باریكِ كلاسیك

11 کتابخانه خلاقانه

اگر به كتابخانه‌های كلاسیك علاقه دارید اما جای كافی در خانه برای آن‌ها ندارید از این كتابخانه‌های باریك كه تقسیم‌كننده فضا نیز هستند استفاده كنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج