جاباما
۱۳۰۷۱
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

افشای نامه محرمانه عربستان به آمریکا

منابع خبری عراق از نامه پادشاه عربستان برای رئیس جمهوری سابق آمریکا و تهدید وی به تجزیه عراق در صورت عقب نشینی نظامیان از این کشور پرده برداشتند.

منابع خبری عراق از نامه پادشاه عربستان برای رئیس جمهوری سابق آمریکا و تهدید وی به تجزیه عراق در صورت عقب نشینی نظامیان از این کشور پرده برداشتند.

یک پایگاه خبری عراقی از نامه ای که ملک عبدالله به معاون رئیس جمهوری آمریکا در دوره جرج بوش فرستاده بود، پرده برداشت که طی آن پادشاه عربستان تهدید کرده بود در صورت عقب نشینی نظامیان آمریکایی از عراق، عربستان از نظر مالی و سیاسی و رسانهای از تشکیل دولت سنی در این کشور حمایت خواهد کرد.

عربستان تصمیم دارد در صورت بروز جنگ داخلی در عراق پس از عقب نشینی نظامیان آمریکایی از اقلیت اهل سنت عراق حمایت کند و این مسئله را به دولت سابق آمریکا اطلاع داده بود.

عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان نامه ای را به دیک چنی معاون جرج بوش رئیس جمهوری سابق آمریکا در جریان سفر وی به ریاض تحویل داده بود که در این نامه بر تصمیم عربستان برای حمایت از اهل سنت برای تشکیل ایالت تاکید کرده بود.

یک مسئول دیپلماتیک بلندپایه آمریکا گفته است که کشورش در خصوص درخواستها برای تشکیل ایالت بی طرف خواهد ماند، این در حالی است که رسانه های متعددی نوشته اند که ایالتها، پروژه سعودی است و در نتیجه هدف آل سعود در عراق، تجزیه عراق به سه کشور کردستان، شیعتستان و سنتستان است.

این مسئول آمریکایی با شماری از اعضای العراقیه و برخی شیوخ استان صلاح الدین گفتگو می کرد که خواستار فشار بر طرفهای مخالف ایجاد ایالت صلاح الدین برای جلب موافقت آنها با تشکیل ایالت پیش از ارائه آن به پارلمان در دوره قانونگذاری آینده شده اند.

از سوی دیگر یک منبع نزدیک به این نشست اعلام کرد یکی از اعضای شرکت کننده در این نشست به مسئول آمریکایی گفته است که انگلیس از این طرح(تشکیل ایالت) دفاع می کند.

منبع: مهر

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

افشای نامه محرمانه عربستان به آمریکا



پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج