۱۳۰۷۷۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

دلایلی که لیگ جدید را بی کیفیت کرده است

مربی و کارشناس فوتبال ایران می‌گوید: ترس از شکست و فشار زیاد بر روی مربیان سبب شده تا آنها به سوی بازی تدافعی روی بیاورند و همین امر بازی‌های لیگ را کم گل کرده است.

وب سایت نود: رسول کربکندی در مورد علت فقر گلزنی در سه هفته‌ سپری شده از لیگ برتر، خاطر نشان کرد: چون در آغاز فصل قرار داریم، تیم‌ها تلاش می‌کنند تا کمتر گل دریافت کنند و به همین خاطر در دفاع پر تعداد کار می‌کنند.

او ادامه داد: بسیاری از تیم‌ها برای این که در شروع فصل دچار بحران نشوند، گل نخوردن را در دستور کار قرار می‌دهند تا با شکست خوردن وارد بحران زود هنگام نشوند.

کارشناس فوتبال ایران همچنین یکی دیگر از مشکلات را در خط حمله عنوان کرد و گفت: تیم‌های لیگ برتر ایران ها‌فبک بازی ساز که بتواند موقعیت گلزنی ایجاد کند ندارند. تغذیه نشدن مناسب باعث فقر گلزنی در بین مهاجم‌ها شده است.

کربکندی به دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و ذوب آهن اشاره کرد و افزود: وقتی تیم فوتبال پرسپولیس با آن همه بازیکنان با تعداد زیادی مدافع مقابل ذوب آهن قرار می‌گیرد دیگر چه انتظاری می‌توان از تیم‌های دیگر داشت.

او اضافه کرد: با این که در بیشتر مدت زمان بازی ذوب آهن تیم برتر بود، ولی در نهایت پرسپولیس با یک گل به پیروزی رسید، با این حال هیچ کس نگفت ذوب آهن بازی کرد.

کربکندی به توقعات تماشاگران از تیم‌ها نیز اشاره کرد و گفت: تماشاگران فقط به برد عادت کرده‌اند و همین امر سبب افت کیفیت دیدارهای لیگ برتر شده است. وقتی همه تنها به نتیجه‌ توجه دارند و کیفیت بازی برایشان هم نیست شاهد کم شدن آمار گلزنی می شویم.

این مربی و کارشناس ادامه داد: پس از رقابت‌های جام جهانی توقع مردم بالا رفت و آنها انتظار دیدن بازی‌های جذاب و پر گل را از تیم‌های لیگ برتری دارند. مردم دیگر با دیدن این بازی‌ها از سوی تیم‌های لیگ برتری راضی نمی‌شوند.

او ترس از شکست را یکی دیگر از عوامل جذاب شدن بازی‌ها و کم گل بودن بازی‌های اخیر دانست و به ایسنا گفت: مربیان برای این که جایگاه خود را بر روی نیمکت از دست ندهند تلاش می‌کنند تا حداقل شکست نخورند و به کسب تساوی رضایت می‌دهند. البته در کسب تساوی هم تساوی بدون گل و تساوی با گل متفاوت است.

کربکندی همچنین فشار رسانه ها را یکی از عوامل نتیجه‌گرایی تیم‌ها عنوان کرد و گفت: وقتی که تیمی می‌بازد و رسانه‌ها بر روی مدیران آن تیم فشار می‌آورند و همین امر باعث استرس در کار سرمربیان می‌شوند.

این مربی و کارشناس فوتبال ایران تصریح کرد: وقتی که شاهد افت کیفیت در لیگ باشگاهی باشیم، کیفیت تیم ملی نیز افت می‌کند و همین مر سرمربی را مجبور می‌کند تا سراغ بازیکنانی برود که در لیگ‌های غیر ایرانی بازی می‌کنند و فقط اصلیتی ایرانی دارند.

او اضافه کرد: افت کیفیت در بازی‌ها و کم گل زدن تیم‌ها سبب فراری دادن تماشاگران از ورزشگاه‌ها می‌شود. اگر فکری برای کیفیت دیدارهای لیگ برتر نکنیم به زودی شاهد برگزاری دیدارهایی با حضور ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ تماشاگر خواهیم بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج