۱۳۱۳۹۲
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

آپارتمان های زیر ۲۰۰ میلیون تومان در تهران

ميان‌بري كه متقاضيان خريد مسكن براي تقويت توان مالي خود ايجاد كرده‌اند، باعث شده نيمي از قيمت آپارتمان‌هاي كوچك‌متراژ از طريق وام موجود و رهن يكساله آپارتمان، تامين شود و مدت زمان لازم براي خرید و فروش خانه‌های کوچک در حداكثر يك‌ساعت كاهش پيدا كند.

روزنامه دنیای اقتصاد - نورا حسینی: ميان‌بري كه متقاضيان خريد مسكن براي تقويت توان مالي خود ايجاد كرده‌اند، باعث شده نيمي از قيمت آپارتمان‌هاي كوچك‌متراژ از طريق وام موجود و رهن يكساله آپارتمان، تامين شود و مدت زمان لازم براي خرید و فروش خانه‌های کوچک در حداكثر يك‌ساعت كاهش پيدا كند.

این را دلالان بازار مسکن می‌گویند. تنها چند ساعت از آگهی فروش این خانه‌ها می‌گذرد که خریدار اصلی پیدا شده و قرار داد اولیه هم بسته می‌شود. قیمت این آپارتمان‌ها که معمولا زیر ۲۰۰ میلیون تومان است از قیمت آپارتمان‌های مشابه که متراژ بزرگ‌تري در حدود ۶۰ متر دارند متری ۳۰۰ هزار تا یک میلیون تومان بالاتر است.

یکی از فعالان بازار مسکن در شرق تهران می‌گوید: آپارتمان‌های ۵۰ تا ۶۰ متري نوساز در تهران پارس به‌طور میانگین متری ۴میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد؛ اما خانه‌های زیر ۵۰ متر نوساز به قیمت ۵ میلیون تومان هم به فروش رفته است. او برای سرعت در فروش خانه‌های کوچک یک تبصره هم می‌گذارد که اگر فروشنده به قیمت مناسب خانه‌اش را برای فروش بگذارد به سرعت خریدار پیدا می‌شود؛ اما اگر قیمت پیشنهادی بالاتر از نرخ میانگین منطقه باشد مانند خانه‌های با متراژ بالا باید منتظر خریدار بماند.

این فعال بازار مسکن اضافه می‌کند: این خانه‌های کوچک معمولا بین ۱۲۰ تا ۱۷۰ ميليون تومان قیمت‌گذاری می‌شود و بیشتر کسانی که برای سرمایه‌گذاری به بازار مسکن روی آورده‌اند، می‌توانند با ۵۰ تا ۸۰ میلیون پول نقد خانه مورد نظرشان را خریداری کنند. بیشتر این خانه‌ها دارای وام است و با رهن يكساله آن به ارزش۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان، عملا حدود نيمي از بهاي خريد اين آپارتمان‌ها از طريق وام و رهن، تامين مي‌شود. این کارشناس بازار مسکن همچنین اضافه می‌کند: رونق خانه‌های کوچک در مناطق مختلف تهران فرق می‌کند.

در ماه رمضان که بیشتر مشاوران املاک از رکود بازار گلایه داشتند، بازار مسکن در شرق رونق داشت و در بنگاه ما ۵ مورد قرارداد فروش بسته شده است؛ در حالی که گروهی دیگر از مشاوران املاک از رونق بازارپس از ماه رمضان می‌گویند كه بعد از عید فطر یک قرارداد فروش هم تنظيم نكرده‌اند.

فروش خانه‌های کوچک راحت‌تر از فروش سایر خانه‌ها است. بیشتر بنگاهداران روی این موضوع اتفاق نظر دارند. یک مشاور املاک در غرب تهران که آگهی فروش خانه‌ای ۴۰ متری در بلوار فردوس شرق را ارائه كرده است، می‌گوید: برای نخستین بار آگهی فروش منتشر شد و الان که ساعت ۱۰ صبح است خانه به فروش رفته است.

او می‌گوید: در فایل فروش بنگاه تنها یک موردآپارتمان زیر ۵۰ متردر محله پیامبر باقی مانده است که نوبت آگهی آن فردا صبح است و اگر آگهی‌اش امروز منتشر می‌شد احتمالا آن هم به فروش رفته بود.

به اعتقاد وی، خانه‌هایی که با قیمت مناسب برای فروش گذاشته می‌شوند چه با متراژ بالا و چه با متراژ کوچک به سرعت به فروش می‌رسند.

در جدول زیر برخی از آپارتمان‌هایی که زیر ۲۰۰ میلیون تومان قیمت دارد می‌آید:

آپارتمان های زیر 200 میلیون تومان در تهران
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • nazanin

      به نظر من قیمت های این جدول اصلا درست نیست در تهران اگر زوجی بخواهد خانه ای خریداری کند و زیر 200 پول داشته باشد باید محله ای را انتخاب کند که خود بنگاه دار هم قبول ندارد .تهرانپارس- خاک سفید خانه 60 متری هست با 150 خیلی راحت می توانید بخرید ولی مسئله اینجاست که بنگاه دار می گفت مشتری اول و آخر خانه خودتان هستید یا نظام آباد با 180 الی 190 می توان خانه ای گرفت البته با وام ولی محله خوبی ندارد. همین پردیس که اینقدر می گویند خانه هایش ارزان است بروید ببینید که چه خانه های افتضاحی ساختند که اگر یک زلزله 1 ریشتری هم بیاید کل آن مجتمع روی سر شما خراب میشود حالا بماند عدم امنیت و عدم امکانات. ... . و اینکه حتی آنجا با این مبلغ هم نمی توانید خانه بگیرید . نارمک- هفت حوض متری 5 الی 6 هست. به نظر من برویم در چادر زندگی کنیم!!!

    • محمد

      اگر قیمت واقعی وکارشناسی شده مسکن در سند آن ثبت بشود، هم دولت مالیات واقعی اخذ مینماید وهم قیمت هرملکی طبق سند آن ملک مشخص میگردد،و درنهایت دلال بازی دراملاک کم رنگ خواهد شد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج