۱۳۱۷۰۷
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

آشتیانی:

دو دلیل اصلی کاهش گل در لیگ برتر

بازیکن سابق تیم‌ ملی فوتبال ایران می‌گوید پیر بودن لیگ و همچنین نداشتن بازیکنان بازی‌ساز برای ایجاد فرصت‌های مناسب از جمله دلایل کم گل بودن لیگ برتر است.

خبرگزاری ایسنا: ابراهیم آشتیانی در مورد کم گل بودن رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، اظهار کرد: کیفیت پایین تیم‌ها و همچنین ارائه سیستم‌ بسته و دفاعی سبب شده تا رقابت‌های لیگ کم گل و کم هیجان باشد.

او ادامه داد: دلایلی چون فشار حاصل از بدنسازی یا هماهنگ نبودن در هفته‌های اول به هیچ عنوان قابل قبول نیست. در فوتبال روز دنیا همه چیز بر اساس زمان بندی مشخص است و این بهانه هیچ جایی در این فوتبال ندارد.

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران به اضافه شدن کلمه "حرفه‌ای" به نام لیگ برتر فوتبال ایران اشاره کرد و گفت: چند سال پیش به اجبار AFC مجبور شدیم تا لیگ فوتبال را به صورت حرفه‌ای برگزار کنیم که گویا فقط در حرف باقی مانده است.

آشتیانی اضافه کرد: نداشتن مهاجمان خوب که بتوانند به خوبی از فرصت‌ها استفاده کنند و همچنین ها‌فبک‌های بازیساز سبب شده تا در سه هفته اول شاهد فقر گلزنی در لیگ برتر باشیم. شاید در سال‌های اخیر فقط مجتبی جباری و محرم نویدکیا در امر بازیسازی موفق عمل کرده باشند و کمتر بازیکنی را در این پست موفق دیده‌ایم.

او افزود: علاوه بر این هیچ‌گونه برنامه‌ریزی خاصی برای استفاده از شروع مجددها انجام نمی‌شود. فقط گاهی بر روی اشتباه‌های دفاع‌ها یا دروازه‌بان شاهد گل خوردن تیم‌ها هستیم.

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران به افت کیفیت فنی لیگ برتر فوتبال در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: وقتی کیفیت لیگ افت پیدا می‌کند طبیعی است که شاهد کاهش گل‌ در لیگ باشیم. همین اتفاقات هم سبب می‌شود تا تماشاگران کمتری در هفته‌های آتی به ورزشگاه بیایند.

آشتیانی همچنین بازی بسته تیم‌ها را یکی دیگر از دلایل کم گل شدن لیگ دانست و افزود: بیشتر تیم‌ها به بازی بسته روی آورده‌اند و برنامه خاصی برای گلزنی ندارند. البته این امر با انجام یک بازی با سیستم‌ دفاعی و استفاده از ضد حملات متفاوت است.

او به حضور اندک بازیکنان جوان در تیم‌های لیگ برتری اشاره کرد و گفت: پیر شدن تیم‌ها نیز یکی دیگر از دلایل افت کیفیت بازی‌ها و در نتیجه‌ کم گل شدن آنها است. به یاد دارم بازیکنی همچون خداداد عزیزی در سنین بسیار پایین خود را به عنوان پدیده در تیم ابومسلم مطرح کرد و بعدها توانست در تیم‌های مطرح بازی کند.

آشتیانی در پاسخ به این سوال که در طول هفته‌های سپری شده از لیگ کدام تیم عملکرد بهتری را داشته؟ گفت: به نظرم تیم فوتبال سپاهان منسجم‌تر و بهتر از سایر تیم‌ها بازی کرده است. مشخص است این تیم بر روی نفرات خود کار کرده و با برنامه‌ بازی می‌کند.

او به تاثیرگذاری افت کیفیت لیگ برتر در تیم ملی فوتبال ایران اشاره کرد و گفت: تیم ملی ایران بیشتر بازیکنانش را از لیگ برتر تامین می‌کند. دلیل اصلی این که کارلوس کی‌روش در تیم ملی به سراغ بازیکنان ایرانی شاغل در لیگ کشورهای دیگر می‌رود نیز همین کیفیت پایین لیگ است.

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران در پایان خاطر نشان کرد: سال‌هاست در لیگ قهرمانان آسیا تیم‌های ایرانی ضعیف عمل می‌کنند و نتوانسته‌اند عملکرد قابل قبولی را از خود نشان دهند. تا زمانی که ساختارهای مناسبی در لیگ برتر فوتبال ایجاد نشود نمی‌توان انتظار پیشرفت در لیگ را داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج