جاباما
۱۳۱۷۵۵
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

چلسى،‌ مدعى شماره يك قهرمانى در جزيره؟

آبى هاى لندنى با خريدهاى بسيار زيادى كه خوزه مورينيو براى جذب بازيكنان مورد نظرش انجام داده است، از نظر بيشتر دوستداران فوتبال مدعى اصلى قهرمانى در ليگ جزيره به حساب مى آيند.

طرفداری: خوزه مورينيو سرمربى چلسى در اكثر مواقع فصل گذشته به دليل نداشتن بازيكن و به خصوص مهاجمى تاثيرگذار بسيار شاكى به نظر مى رسيد،‌ او همواره از فصل گذشته به عنوان دورانى گذرا و موقت نام مى برد،‌ حال فصل ۲۰۱۳/۱۴ به تاريخ پيوسته است و در ابتداى فصل جديد انتظارات از اين تيم لندنى بسيار بالا به نظر مى رسد.

خوزه مورينيو نزديك به نود ميليون يورو در بازار نقل وانتقالات اين فصل سرمايه گذارى نموده و موفق به جذب بازيكنانى نظيرسسك فابرگاس، ‌فليپه لوئيز، ديگو كاستا شده است . از طرفى ديديه دروگبا نيز به تيم سابق خود بازگشته است. بر طبق نظر سنجى اين روزهاى مطبوعات انگليسى اين تيم لندنى با اختلاف زيادى نسبت به ساير رقباى خود، ‌به عنوان شانس اول قهرمانى پيش بينى شده است.

به بازيكنان پا به سن گذاشته تيم از جمله فرانك لمپارد قديسه باشگاه، پيشنهادى براى تمديد قرارداد ارائه نشده و به جاى او فابرگاس فرمانده ميانه ميدان آبى ها خواهد بود. اشلى كول نيز همانند لمپارد چلسى را ترك نموده و داويد لوئيز برزيلى نيز به خاطر عدم علاقه آقاى خاص به او، به پاريس سن ژرمن فروخته شده، علاوخ بر اين لوكاكوى جوان نيز به تيم ديگرى واگذار شده است. حال مورينيو راضى به نظر مى رسد:"ما هم اكنون تيمى داريم كه در آرزوى آن بوديم ،‌تيمى براى آينده، براى فصل بعد، با پتانسيلى بزرگ حتى براى پنج يا ده سال ديگر. البته اگر بتوانيم همه استعدادهاى باشگاه را در ذهن داشته باشيم."

منظور مورينيو از استعدادهاى باشگاه بازيكنانى جوانى است كه اين سرمربى پرتغالى براى افزايش تجربه بازى به ديگر تيم هاى اروپايى به صورت قرضى واگذار مى كند تا چلسى را از لحاظ پتانسيل بازيكن، به تيمى بى رقيب در انگليس تبديل نمايد. جرج استوبارت از كارشناسان فوتبال انگليس در توصيف چلسى اين فصل مى گويد:"اين بهترين تيمى است كه تا كنون چلسى در اختيار داشته است. اين تيم چلسى بهتر از تيمى است كه مورينيو در دوران اول حضورش در لندن موفق به كسب دو عنوان قهرمانى با آن شده بود. اين تيم چلسى هيجان انگيزتر از اينترميلانى است كه مورنيو درسال ۲۰۱۰ موفق به كسب يك سه گانه با آن شد و اين تيم كامل تر از رئال مادرديدى است كه مورينيو در سال ۲۰۱۲ با آن لاليگا را فتح نمود."

تيم چلسى اين فصل درهر پستى از بازيكنان بسيار با كيفيت و تاثيرگذارى برخوردار است و وجود مربى بزرگى همچون خوزه مورينيو كه بارها ثابت نموده است كه مى تواند از تركيب بازيكنانى بزرگ، تيمى برنده را شكل دهد، ضمانتى براى موفقيت اين تيم مى تواند باشد، البته اگر بازيكنان به فرامين آقاى خاص توجه كنند و در طول فصل فلسفه بازى او را به خوبى دنبال نمايند.

خط دفاعى چلسى در فصل گذشته تنها با دريافت ۲۷ گل با بهترين عملكرد در ليگ جزيره، از نقاط قوت تيم به حساب مى آمد. اين فصل نيز با اضافه شدن فليپه لوئيز به عنوان جايگزين اشلى كول در دفاع چپ و كورتوا به عنوان سنگربانى با كيفيت، ‌قدرت اين خط دفاعى بى ترديد افزايش پيدا خواهد نمود. وجود بازيكنى نظير ايوانويچ،‌سمت راست دفاعى را بيمه نموده است،‌ضمن اينكه وى توانايى بازى در عمق خط دفاعى را نيز دارا است. البته حضور كورت زوماى جوان نيز باعث افزايش ضريب اطمينان مورينيو از خط دفاعى تيمش خواهد شد.

در خط ميانى سسك فابرگاس رئيس جديد خواهد بود و او همه تلاش خود را خواهد نمود تا بار ديگر در ليگ جزيره درخشش فراوانى داشته باشد. در خط حمله نيز ديگو كاستايى حضور خواهد داشت كه قابليت هاى خود را در امر گل زنى پيش از اين به اثبات رسانده است. در اطراف اين ماشين گل زنى علاوه بر فابرگاس بازيكنان خلاق و پا به توپى نظير، شورله، اسكار، هازارد و ويليان حضور خواهند داشت كه وظيفه تغذيه اين مهاجم اسپانيايى را بر عهده خواهند داشت. تعدد بازيكنان با كيفيت هجومى در تيم چلسى به حدى است كه مورينيو مى تواند دو تيم با قواى تهاجمى بسيار با كيفيت تشكيل دهد.

ديگو كاستا البته در ديدارهاى دوستانه چلسى نيز در امر گل زنى موفق بوده است و در بازى مقابل رئال سوسيه داد موفق به زدن دو گل شد، البته در اولين بازى فصل نيز، كاستا موفق به ثمر رساندن اولين گل رسمى خود شد و در پيروزى۳:۱ برابر بارنلى بسيار تاثيرگذار بود. فابرگاس نيز نشان داد كه مى تواند به خوبى جاى خالى لمپارد را در ميانه زمين در اختيار خود گيرد، چون وى توانايى بازى در دو پست شش و هشت را دارا است. در قسمت دفاعى خط ميانى نيز مورينيو از انتخاب هاى خوبى نظير ماتيچ، راميرز، ميكل و حتى فن گينكل ۲۱ ساله برخوردار است.

چلسى در فصل هاى گذشته نيز بدون تقويت فوق العاده كادر خود، از مدعيان اصلى قهرمانى در ليگ جزيره بود و با اختلاف كمى قهرمانى را به رقباى خود واگذار نمود. اما به نظر در اين فصل چلسى از همه شرايط براى قهرمانى برخوردار است. مورينيو علاوه بر ليگ جزيره بى ترديد به دنبال درخشش در ليگ قهرمانان و عبور از مانع نيمه نهايى اين رقابت ها نيز مى باشد. البته ديگو كاستا بازيكنى كه در فصل گذشته با گل زنى خود به چلسى مانع از رسيدن اين تيم به بازى پايانى و فينال ليسبون شد،‌ هم اينك در اختيار آقاى خاص مى باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج