۱۳۱۹۲۹
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

مشاور وزیر صنعت:

هیچ تفکیک جنسیتی در سازمانها وجود ندارد

رئیس اتحادیه زنان کارگر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا خانه کارگر تنها در زمان انتخابات فعالیت خود را آغاز می‌کند، اظهار داشت: اگر این نهاد در حوزه قدرت نقشی نداشته باشد به مرور زمان حذف خواهد شد و نمی توانند به فعالیت خود ادامه دهد.

مهر: مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس اتحادیه زنان کارگر، با بیان اینکه هیچ تفکیک جنسیتی در سازمان‌های کشور وجود ندارد، تاکید کرد: زنان با حجاب کامل می‌توانند در همه عرصه‌ها حضور فعال داشته باشند.

سهیلا جلودارزاده بعد از ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران در ساری، با بیان اینکه ما مخالف دیوارکشی و حذف زنان هستیم، گفت: امام خمینی(ره) هم بارها در سخنانش برحضور زنان در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی تاکید داشتند.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت خانه کارگر، گفت: این سازمان در ارائه خدماتی همچون آموزشی، خدماتی، فرهنگی و رفاهی به کارگران فعالیت می‌کند.

رئیس اتحادیه زنان کارگر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا خانه کارگر تنها در زمان انتخابات فعالیت خود را آغاز می‌کند، اظهار داشت: اگر این نهاد در حوزه قدرت نقشی نداشته باشد به مرور زمان حذف خواهد شد و نمی توانند به فعالیت خود ادامه دهد.

وی با تاکید براینکه نهادهای مردمی در اصلاح قوانین نقش دارند، افزود: باید اتحادیه‌ها و تشکل‌ها در حوزه سیاسی حضور داشته باشند تا احزاب سیاسی به آفت و بلایی که امروز در کشور با آن روبرو هستند، مواجه نشوند.

جلودار با بیان اینکه در احزاب سیاسی که بعد از فروپاشی نظام شاهنشاهی شکل می‌گیرد بیشتر جنگ قدرت است، تاکید کرد: زمانی که اتحادیه ها در عرصه سیاسی وارد می‌شوند به لحاظ نیازهای جامعه در حوزه سیاسی ورود پیدا می‌کنند و سبب تغییر رویکرد سیاسیون می‌شوند.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت حضور خانه کارگر را در عرصه انتخابات را یک فرصت تلقی کرد و بیان داشت: باید تمامی نهادهای مدنی در عرصه سیاست اثر گذار باشند.

رئیس اتحادیه زنان کارگر استراتژی وزارت صنعت، معدن و تجارت را صنعتی کردن کشور دانست و اذعان داشت : اگر نمایندگان صنعتگران در مجلس حضور داشتند امروز شاهد واردات بی رویه کالا به کشور و تعطیلی کارخانه ها کشور نبودیم.

وی نقش صنعت در برون رفت از مشکلات اقتصادی را اساسی دانست و افزود: خدمات در فقدان تولید ، تورم زا است و خودش نیز نمی‌تواند رونق پیدا کند و دچار رکود می‌شود.

جلودار زاده ادامه داد‌: اگر جامعه به سمت صنعتی شدن پیش نرود ناگزیر برای مصرف خود باید تمامی منابع و امکاناتی را که در اختیار دارد بصورت خام بفروشد که خود تبعات جبران ناپذیری را برای جامعه در پی دارد.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به مشکل بیمه زنان شاغل در مراکز غیردولتی، گفت: براساس قانون تمامی کارفرمایان باید کارگران را بیمه کنند که متاسفانه بدلیل رکود اقتصادی این قانون بدرستی عمل نمی شود.

رئیس اتحادیه زنان کارگر، افزود : کارگران نیز بدلیل اینکه به این حقوق نیازدارند به حداقل ها راضی می‌شوند.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه تامین اجتماعی با پول کارگر وکارفرما شکل گرفته است، گفت: سازمان تامین اجتماعی براساس قراردادی که صورت گرفته مکلف به انجام تعهداتی شده که امروز نمی توانند برخلاف تعهدات خود عمل کنند.

واگذاری بیمارستان‌های کارگری خلاف قانون است

رئیس اتحادیه زنان کارگر واگذاری بیمارستان کارگری را خلاف قانون دانست و اذعان داشت : این بیمارستانها جزو دارایی های کارگری است و نباید دولتی شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه برای رسیدن به توسعه پایدار باید مجموعه های اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی فعال باشند ، افزود : متاسفانه در سالهای گذشته برخلاف برنامه پنجم توسعه حرکت کردیم و امروز برای رسیدن به توسعه پایدار باید برنامه ریزی های اساسی صورت بگیرد

مشاور وزیر صنعت ، معدن و تجارت با اشاره به اینکه طرح توانمند سازی زنان بصورت پایلوت در شهرستان ری صورت گرفته است ، گفت : بانک جامع اطلاعات زنان سرپرست خانوار جهت ساماندهی این قشر از جامعه تشکیل شده است.

جلودارزاده از تشکیل کارگروه بانک اطلاعات ، تجمیع منابع مالی، کارآفرینی ، بازرگانی و فرهنگی خبرداد و گفت : این کارگروهها برای ساماندهی و کمک به زنان سرپرست خانوار و برنامه ریزی جهت اشتغال این افراد تشکیل شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج