جاباما
۱۳۲۰۱۲
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

قیمت اجاره مسکن در تهران

یک ماه تا پایان فصل اجاره باقی مانده است. به گفته فعالان بازار مسکن تا ابتدای مهر ماه ۹۰ درصد جا به جایی‌های اجاره‌نشين‌هاي پایتخت انجام مي‌شود.

روزنامه دنیای اقتصاد - نورا حسینی: یک ماه تا پایان فصل اجاره باقی مانده است. به گفته فعالان بازار مسکن تا ابتدای مهر ماه ۹۰ درصد جا به جایی‌های اجاره‌نشين‌هاي پایتخت انجام مي‌شود.

یک فعال بازار مسکن می‌گوید: حجم معاملات اجاره نسبت به سال گذشته تا ۲۰ درصد کاهش یافته است و بیشتر مستاجران تلاش می‌کنند برای کاهش هزینه‌هایی مانند جابه‌جایی و هزینه بنگاه با کمی چانه‌زنی قراردادهای سال گذشته خود را تمدید کنند. وی با ذکر این مثال که آپارتمانی که سال گذشته به قیمت ۵۰ میلیون تومان برای رهن گذاشته شده بود امسال به قیمت ۶۰ تا ۷۰ میلیون برای اجاره فايل شده است، می‌گوید: بیشتر مستاجران چنین افزایشی را پیش‌بینی کرده و آمادگی آن را داشتند، برای همین است که قراردادهای تمدیدی نسبت به سال گذشته بیشتر شده است.

این فعال بازار مسکن با اشاره به اینکه واحد‌های نوساز که برای رهن و اجاره گذاشته شده باشند بسیار اندک است، اضافه می‌کند: آپارتمان‌های نوساز کمتر از ۴۸ ساعت به اجاره می‌روند. بیشتر متقاضیان خانه‌های نوساز زوج‌های جوانی هستند که قرار است به زودی زندگی مشترکشان را آغاز کنند.

به گفته این کارشناس مسکن در شرق تهران قیمت خانه‌های نوساز ۲۰ درصد از قیمت اجاره منطقه بالاتر است.

این فعال بازار مسکن با بیان اینکه قیمت اجاره نسبت به ابتدای تابستان نه کاهش یافته و نه افزایش، می‌گوید: فایل‌های اجاره کاهش زیادی داشته اما اجاره بها نسبت به سال گذشته افزایش داشته و خانه‌هایی که اجاره‌ای بالای یک میلیون تومان دارند، نسبت به گذشته افزایش داشته است، بنابراین کارمندان و کارگرانی که با اجاره ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان در سال گذشته موفق به پیدا کردن آپارتمان مورد نظرشان شده بودند، امسال مجبورند به مناطق پایین‌تر کوچ کنند.

وی تاکید می‌کند: تا مهرماه، ۸۰ تا ۹۰ درصد جابه‌جایی‌ها انجام شده و فایل‌های اجاره نیز خالی می‌شود. در باقی سال بازار اجاره را خانه‌هایی می‌گرداند که مهلت قراردادهایشان به اتمام رسیده باشد. تمدید قرارداد موضوعی است که بیشتر فعالان بازار اجاره بر آن تاکید دارند.

یکی از مشاوران املاک در غرب تهران می‌گوید: بازار اجاره عموما با تمدید قرارداد میان مالکان و مستاجران پیش می‌رود و مراجعه به بنگاه‌ها برای نقل مکان به حداقل رسیده است. عموم قراردادها با ۷ تا ۱۰ درصد افزایش مبلغ اجاره، تمدید می‌شود. شرایط بازار به‌گونه‌ای است که تنش چندانی میان مستاجران و مالکان ایجاد نمی‌شود و با توجه به شرایط اقتصادی و کاهش تورم، آرامش در بازار مسکن وجود دارد.

در زیر لیست آپارتمان‌هایی که در مناطق مختلف بالاتر از نرخ پایه برای رهن و اجاره گذاشته شده است می‌آید.

قیمت اجاره مسکن در تهران
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اشكان

      هميشه قيمت ها رو اشتباه ميگيد
      نميدونم اين اجاره ها رو از كجا مياريد
      ١٠٠متري يوسف آباد ١٢٠ ميليون؟؟ من با اين قيمت توي جردن يا ظفر ميگيرم...
      قيمت پاسداران رو روي نارمك گذاشتيد
      قيمت زعفرانيه رو روي دولت!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج