جاباما
۱۳۲۰۱۴
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

ثبات قيمت ها در بازار خودرو همراه با کاهش

انتظاري كه بيش از يك ماه رونق را از بازار خودرو گرفته بود، اگرچه با اعلام كاهش سه درصدي قيمت خودروهاي داخلي به سر آمده، اما گويا تاثيري بر بازار خودرو نداشته است.

روزنامه دنیای اقتصاد: به گفته فعالان بازار خودرو، مشتريان اين بازار كه پس از آغاز اعتراض نمايندگان مجلس و وعده آنها براي كاهش ۱۵ تا ۳۰ درصدي قيمت خودرو به اميد به واقعيت پيوستن اين وعده از بازار خودرو خارج شدند، حالا با وجود اعلام كاهش سه درصدي قيمت خودرو نيز به اين زودي‌ها به بازار باز نخواهند گشت.

تحليل فعالان بازار خودرو كه حالا مدت‌ها است در انتظار رونق اين بازار هستند، اين است كه مشتريان بعد از اعلام اين كاهش قيمت‌ها به سرعت وارد بازار نمي‌شوند و در انتظار تاثير اين ميزان كاهش قيمت بر بازار بار ديگر خريد خود را به تاخير مي‌اندازند تا شايد بتوانند خريدي ارزان‌تر داشته باشند.

به اين ترتيب آنها حدس مي‌زنند «رونق» به اين زودي‌ها به بازار خودرو باز نخواهد گشت. سه‌شنبه گذشته و پس از اعلام كاهش سه درصدي در قيمت خودرو، علي علي‌لو، رئیس هیات تحقیق و تفحص از خودروسازان از ناکافی بودن کاهش ۳ درصدی قیمت خودرو خبر داد و گفت: نمایندگان کمیسیون صنایع با مستندات خود موضوع قیمت خودرو را تا رسیدن به نتایج مناسب و کاهش قیمت‌ها پیگیری خواهند کرد.

اگرچه تا به امروز نمايندگان مخالف با قيمت‌ها واكنش ديگري در رابطه با قيمت خودرو نشان نداده‌اند، اما با اعلام قيمت جديد خودروهاي داخلي بر اساس كاهش سه درصدي قيمت از سوي خودروسازان به‌نظر مي‌رسد تغيير ديگري براي قيمت‌ها در راه نباشد. هرچند با توجه به تمام اتفاقات رخ داده در بيش از يك ماه گذشته، هر تغييري محتمل به نظر مي‌رسد همان‌طور كه به فاصله چند روز از زماني كه رئيس شوراي رقابت صراحتا اعلام كرد قيمت‌ها كاهش نخواهند داشت، كاهش سه درصدي قيمت خودرو از سوي رضا شيوا اعلام شد.

با تمام اين تفاسير، اگرچه فعالان بازار خودرو از اينكه رونق همچنان از اين بازار به دور است رضايتي ندارند؛ اما عقيده دارند به هر حال كاهش قيمت‌ها در بازار خودرو اتفاقي خوشايند است كه مي‌تواند به بهبود معاملات منجر شود.

اما بازار خودرو در حالي براي ورود به آخرين ماه از فصل معاملات آماده مي‌شود كه فعالان اين بازار به بهتر شدن معاملات در اين بازار تا پايان تابستان امسال اميدوار نيستند. آنها بازار اين روزها را «آرام» و «ساكن» ارزيابي مي‌كنند، اتفاقي كه مي‌توان آن را از ثبات قيمت خودروهاي داخلي نيز دريافت.

ثبات قيمت داخلي‌ها به همراه افت

اما نگاهي به بازار خودرو نشان مي‌دهد كه قيمت‌ها نسبت به هفته گذشته با نوسان چنداني جز چند مورد كاهش قيمت همراه نبوده است. به اين ترتيب به غير از قيمت خودروهايي كه طي اين هفته با كاهشي نسبي همراه بوده‌اند، ساير محصولات در بازار با ثبات قيمت همراه بوده‌اند.

آن‌طور كه فعالان بازار مي‌گويند پژو ۲۰۶ تيپ ۵ پس از كاهش قيمت ۲۰۰ هزار توماني كه در هفته گذشته داشت در اين هفته تغييري نداشته است تا به اين ترتيب روي قيمت ۳۷ ميليون و ۶۰۰ هزار تومان باقي بماند. پژو ۲۰۶ V۸ نيز به‌عنوان عضو ديگر اين خانواده با باقي ماندن روي قيمت ۳۸ ميليون تومان ثبات خود را طي اين هفته حفظ كرده است.

ديگر خودرو بازار، يعني تندر ۹۰ پارس خودرو نيز همچنان روي ۳۹ ميليون و ۷۰۰ هزار تومان قرار دارد و تندر ايران‌خودرو نيز با قيمت ۳۸ ميليون و ۳۰۰ هزار تومان در بازار قابل معامله‌است.

اما پژو ۴۰۵ بنزيني خودرويي است كه در اين هفته با كاهش قيمت مواجه شده است. اين خودرو در كارخانه نيز مشمول كاهش قيمت شده است. بر اساس آخرين تغييرات، قيمت اين خودرو با ۳۰۰ هزار تومان كاهش به ۲۸ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان رسيده است.

مدل دوگانه‌سوز اين خودرو اما تغييري نداشته و همچنان روي ۳۲ ميليون تومان ثبات قيمت داشته است.

اما پژو پارس سال، به‌عنوان محصولي پرطرفدار در بازار خودرو ۳۸ ميليون تومان قيمت دارد كه نشان مي‌دهد ركود بازار بر اين محصول نيز اثرگذار بوده و رونق خريد و فروش را از آن گرفته است.

مدل دوگانه‌سوز اين خودرو نيز ۳۷ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان قيمت دارد.

سمند ال.ايكس نيز در بازار اين هفته در دسته با ثبات‌ها قرار داشته است و از قيمت ۳۰ ميليون تومان كوتاه نيامده است. همچنين رانا به‌عنوان ديگر عضو خانواده سمند در هفته جاري ۳۳ ميليون و ۲۰۰ هزار تومان قيمت داشته است.

در خانواده پرايد نيز جز يك محصول، بقيه با ثبات همراه بوده‌اند. پرايد ۱۱۱ همچنان روي ۲۰ ميليون و ۸۰۰ هزار تومان ثابت است. مدل ۱۳۲ اين خانواده نيز روي قيمت ۱۹ ميليون و ۳۰۰ هزار تومان باقي مانده است؛ درحالي‌كه پرايد ۱۳۱ با ۱۰۰ هزار تومان كاهش قيمت به ۱۹ ميليون و ۷۰۰ هزار تومان رسيده است و تيبا نيز با همين ميزان كاهش قيمت هم‌اكنون ۲۳ ميليون و ۹۰۰ هزار تومان قيمت دارد.

قيمت مگان نيز در بازار اين هفته روي قيمت ۱۰۳ ميليون تومان باقي مانده است تا قيمت اين خودرو كه توليد آن همچنان متوقف است در اوج باقي بماند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • میلاد طاهرنژاد

      پس یعنی پراید نمیشه 8 میلیون تا ما بتونیم با کار کردن یک پراید بخریم؟؟؟
      یعنی یک جوان ایرانی باید برای پراید اینهمه پول بدهد.؟؟؟
      همون پراید را بدهند 4 میلیون سوریه و افغانستان و عراق؟؟؟
      الان باید چه کار کنیم؟؟؟؟
      این واقعا ظلم نیست؟؟؟
      یعنی ما باید تا آخر عمر موتورسیکلت سوار بشویم آقای رییس جمهور؟؟
      و همچنان در رویای یک پراید بمانیم؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        رییس جمهور سابق پراید 8میلیونی را 20میلیون کرد .برو به به اون بگو.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج