جاباما
۱۳۲۲۰۲
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

با اجبار در موضوع «حجاب» موفق نمی‎شویم

نوش‎آبادی گفت: اجبار و سخت‎گیری و ایجاد تنش و درگیری به مصلحت جامعه نیست، چون حجاب یک اصل دینی و قرآنی است و ما باید با روش‎های فرهنگی به مقوله‎ی حجاب و عفاف بپردازیم و با روش‎های غیرفرهنگی موفق نمی‎شویم.

خبرگزاری ایسنا: معاون حقوقی امور مجلس و استان‎های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معتقد است، باید با بی‎حجابی از طریق با کارهای فرهنگی مقابله کرد.

حسین نوش‎آبادی در حاشیه‎ی آیین معارفه مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بخش عمده‎ی شعارها در نظام جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر شعارهای فرهنگی بوده و طبیعی است که این مقوله‎ی مهم مورد توجه و عنایت ویژه قرار بگیرد. برای اینکه اهداف نظام محقق شود باید اعتبارات و بودجه‎ی کافی برای فرهنگ منظور شود.

وی تصریح کرد: به همین خاطر یکی از موضوعات مهم در مسائل فرهنگی، تأمین اعتبارات و بودجه‎های کافی برای اجرای برنامه‌‏ها و سیاست‎های فرهنگی است. فکر می‎کنم به نسبت سایر بخش‎ها اعتبارات فرهنگی کافی نیست با توجه به حجم برنامه‎ها و گستره‎ی فعالیت‎های فرهنگی و هنری باید تناسبی بین برنامه‎ها و اعتبارات وجود داشته باشد.

نوش‎آبادی ادامه داد: گرچه در اولین سال دولت یازدهم سعی شد که برخی از این خلاءهای بودجه‎ای و اعتباری از بین برود اما تا رسیدن به نقطه‎ی مطلوب فاصله داریم. افزایش بودجه‎های سنواتی به توسعه و پیشبرد برنامه‎های فرهنگی کمک می‎کند، این بحث همواره مطرح بوده که باید هم نماینده‏‌های مجلس در بودجه‏‌های سالیانه افزایش بودجه فرهنگی را مدنظر قرار بدهند و هم در برنامه‎ریزی‎های دولت از اولویت خاصی برخوردار باشد.

معاون حقوقی امور مجلس و استان‎های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نگاهی که مقام معظم رهبری به مسائل فرهنگی دارند، اضافه کرد: با توجه به این نگاه مهم، خوشبختانه هم در رأس دولت، دکتر روحانی که چهره‌ا‎ی علمی، فرهنگی است، حضور دارد و هم در رأس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دکتر جنتی انسانی فرهیخته‎ فرهنگی هستند، طبیعی است که ما هم برای تامین نیازهای خودمان در این بخش برای حوزه‎های کتاب، نشر، سینما و توسعه فعالیت‎های دینی و قرآنی باید اعتبارات و منابع کافی داشته باشیم و لازمه‎ی برخورداری از امکانات مالی مناسب، حمایت مجلس از برنامه‎های فرهنگی است.

وی افزود: تامین بودجه‎ی کافی برای سال آینده هم با یک نگاه ویژه به مقوله‎ی فرهنگ در بودجه مورد توجه قرار گرفته و بدون شک در سال آتی بودجه جهش بیشتری نسبت به سال قبل دارد. سال گذشته بودجه حوزه‎ی فرهنگ و هنر شش هزار میلیارد ریال بود که در سال جاری نسبت به سال قبل پنج درصد رشد داشت اما این بودجه نیز برای وزارت و فرهنگ و ارشاد اسلامی کافی نبوده و منطبق با برنامه‎ها و اهدافی که ما داریم، نیست.

نوش‎آبادی تأکید کرد: مجلس باید جهش بیشتری در سال آینده برای بودجه‎ی فرهنگی در نظر بگیرد و حداقل هزار میلیارد تومان برای این بخش اختصاص دهند تا بتوانیم مطابق با برنامه‎ها و سیاست‎هایی که داریم، کار کنیم.

معاون حقوقی امور مجلس و استان‎های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: فعالیت‎های قرآنی در رأس برنامه‎های وزارت قرار دارد، حجاب و عفاف از موضوعات مهم و محورهای ویژه‎ی برنامه‎های وزارت است. ما هم به عفاف هم به حجاب اهمیت می‎دهیم و اعتقاد داریم حجاب در واقع یک نماد شاخص فرهنگی، دینی و اسلامی است و در چارچوب سیاست‎های کلی نظام باید به این ارزش‎های مهم توجه کنیم.

وی تصریح کرد: همه دستگاه‎ها در این موضوع مهم سهیم هستند و بخشی از آن به ما محول شده است. در شورای عالی انقلاب فرهنگی وظایف دستگاه‎های مختلف تعیین شده و طبیعی است که همه نهادها باید در جهت ترویج فرهنگ حجاب و عفاف تلاش کنند. به بخش‎هایی که به وزارت فرهنگ و ارشاد واگذار شده توجه ویژه خواهیم داشت و به حجاب اعتقاد راسخ داریم. نباید فقط به ظاهر بپردازیم بلکه علاوه بر توجه به ظاهر جامعه که باید موجه باشد نیاز است به محتوا و نیازهای درونی و معنوی نیز توجه کنیم و عفاف را همراه با حجاب بدانیم.

نوش‎آبادی تاکید کرد: ما از هر طرح و پیشنهادی که به اعتلای فرهنگ دینی، اسلامی و ایرانی کمک کند، استقبال می‎کنیم. حجاب نماد اسلامی ماست وقتی یک پدیده‎ی ارزشمند مثل آن که نماد ایرانی است و به آن علاقه‎مند هستیم، باید تلاش کنیم که در واقع به نقطه‎ی مطلوب برسیم بدون اینکه اجبار و اکراهی در کار باشد چون احساس می‎کنیم در پرداختن به حجاب نباید از قدرت استفاده کرد؛ چراکه حجاب یک مقوله‎ی فرهنگی است و باید با کارهای فرهنگی، ارشادی، هنری و حتی با ابزار هنر و فرهنگ این پدیده‎ی ارزشمند را ترویج کنیم.

وی ادامه داد: اجبار و سخت‎گیری و ایجاد تنش و درگیری به مصلحت جامعه نیست، چون حجاب یک اصل دینی و قرآنی است و ما باید با روش‎های فرهنگی به مقوله‎ی حجاب و عفاف بپردازیم و با روش‎های غیرفرهنگی موفق نمی‎شویم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج