جاباما
۱۳۲۲۰۹
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

زمان اعلام نتایج نهایی کنکور ‌ارشد سال‌ ۹۳

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نتایج نهایی آزمون كارشناسي ‌ارشد سال‌ ۹۳ روز دوشنبه سوم شهریورماه بر روي سايت اين سازمان به نشاني www.sanjesh.org قرار مي‌گيرد و داوطلبان می توانند از نتیجه آزمون مطلع شوند.

خبرگزاری مهر: دکتر حسین توکلی افزود: نتایج نهایی ۱۳۲ كدرشته‌ امتحاني‌ متمرکز آزمون کارشناسی ارشد ۹۳ روز دوشنبه اعلام می شود و ظرفیت پذیرش حدود ۱۰۰ هزار نفر است.

وی با اشاره به جزئیات آماری در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۳ گفت: برای ۱۳۶ رشته که به صورت متمرکز پذیرش دارند ۹۵۰ هزار و ۴۲۹ نفر شرکت کردند که از این تعداد ۴۹۳ هزار و ۷۵۰ نفر زن و ۴۵۶ هزار و ۶۷۹ نفر مرد بودند.

توکلی خاطرنشان کرد: از این تعداد ۱۱۲ هزار و ۸۰۵ نفر علاوه بر کد رشته امتحانی خود در کد رشته امتحانی دوم هم ثبت نام کردند که ۵۳ هزار و ۱۰۵ نفر زن و ۵۹ هزار و ۷۰۰ نفر مرد بودند. با توجه به شرکت برخی از داوطلبان در دو کد رشته امتحانی یک میلون و ۶۳ هزار و ۲۳ کارت صادر شد.

وی یادآور شد: پیش از این قرار بود آزمون در روزهای ۱۶ تا ۱۸ بهمن برگزار شود که پس از بارش برف شدید و مسدود شدن راه های ارتباطی آزمون پس از یک هفته تعویق در روزهای ۲۳ و ۲۴ و ۲۵ بهمن برگزار شد .

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: بعد از برگزاری آزمون تعداد ۷۸۰ هزار و ۴۷۷ نفر در جلسه آزمون حاضر بودند که از این تعداد ۴۱۱ هزار و ۹۷۵ نفر زن و ۳۶۸ هزار ۵۰۲ نفر مرد بودند. همچنین تعداد ۸۸ هزار و ۶۰ نفر در رشته امتحانی شرکت کردند.

وی با اشاره به انتشار کارنامه و شرایط انتخاب رشته در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۳ گفت: پس از انتشار کارنامه روی سایت سازمان سنجش ۳۷۴ هزار و ۸۲۶ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند که از این تعداد ۱۸۵ هزار و ۸۶۷ نفر زن و ۱۸۸ هزار و ۹۵۹ نفر مرد بودند. همچنین ۲۳ هزار و ۳۰۱ نفر در دو رشته مجاز شدند.

توکلی اضافه کرد: ۲۹۱ هزار و ۷۶ نفر انتخاب رشته کردند که از این تعداد ۱۴۷ هزار و ۷۲۴ نفر زن و ۱۴۳ هزار و ۳۵۲ نفر مرد بودند. در نهایت ظرفیت پذیرش با احتساب استعدادهای درخشان که از سوی دانشگاه ها پذیرفته می شوند حدود ۱۰۰ هزار نفر است.

مشاور عالی سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ كشور خاطرنشان کرد: ثبت نام از كليه‌ پذيرفته‌ شدگاني‌ كه‌ اسامي‌ آنها به‌ عنوان‌ پذيرفته‌ شدگان‌ نهايي‌ در هر يك‌ از ۱۳۲ كدرشته‌ امتحاني‌ اعلام‌ شده‌ است‌، بر اساس تاریخ های اعلامی از سوی دانشگاه ها است. اما در صورتی که دانشگاه ها برنامه زماني ثبت نام اعلام نکرده باشند پذیرفته شدگان در یکی از روزهای شنبه تا سه شنبه ۸ تا ۱۱ شهریورماه باید براي ثبت نام به موسسه محل قبولي مراجعه کنند.

وی تاکید کرد: كليه پذيرفته شدگان مي‌بايست در زمان مقرر براي ثبت‌نام به موسسه محل قبولي خود مراجعه کنند و در صورت عدم مراجعه پذيرفته‌شدگان در تاريخ‌ يا تاريخ‌هاي تعيين شده براي ثبت‌نام، به منزله انصراف از ادامه تحصيل آنان تلقي خواهد شد.

بر اساس اعلام سازمان سنجش، فهرست اسامي قبول شدگان نهايي ۱۱ كد رشته امتحاني باقيمانده از ۱۴۳ كد رشته امتحاني شامل ۱۱۴۷ (اطلاعات و حفاظت اطلاعات)، ۱۱۴۹ (مديريت امور دفاعي «۱» ارتش جمهوري اسلامي ايران)، ۱۱۵۰ (مديريت امور دفاعي «۲» سپاه پاسداران انقلاب اسلامي)، ۱۱۵۱ (فرماندهي مديريت انتظامي «۳»)، ۱۱۵۳ (مديريت اطلاعاتي)، ۱۱۵۴ (مطالعات دفاعي استراتژيك)، ۱۱۵۵ (اطلاعات استراتژيك)، ۱۱۵۶ (آماد)، ۱۱۵۷ (مديريت بحران)، ۱۱۵۸ (پدافند غيرعامل، دانشگاه امام حسين«ع») و ۱۱۵۹ (پدافند غيرعامل ـ امنيت ملي، دانشكده علوم و فنون فارابي) به علت داشتن شرايط خاص و با توجه به اينكه ثبت نام و برگزاري آزمون برخي از كد رشته هاي امتحاني مذكور توسط موسسات آموزشي ذيربط با هماهنگي سازمان سنجش انجام شده است، به طريق مقتضي، با هماهنگي ارگانهاي مربوط متعاقباً استخراج و اعلام خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج