جاباما
۱۳۲۲۱۴
۲۱ نظر
۵۰۰۵
۲۱ نظر
۵۰۰۵
پ

۱۵۰ دقیقه اضطراب در پرواز مشهد - تهران

سقوطهای اخیر چندین هواپیما در پروازهای بین‌المللی و به‌ویژه سانحه ایران۱۴۰ گویا تاثیر زیادی در دیدگاه مردم از بابت ایمنی مسافرت با هواپیما گذاشته است. به‌طوری که مشاهده کوچکترین مشکل فنی در هواپیماها موجب نگرانی زیاد مسافران پرواز می‌شود. شاهد این ادعا حواشی مربوط به پرواز چهارشنبه شب مشهد-تهران است.

خبرگزاری ایسنا: سقوطهای اخیر چندین هواپیما در پروازهای بین‌المللی و به‌ویژه سانحه ایران۱۴۰ گویا تاثیر زیادی در دیدگاه مردم از بابت ایمنی مسافرت با هواپیما گذاشته است. به‌طوری که مشاهده کوچکترین مشکل فنی در هواپیماها موجب نگرانی زیاد مسافران پرواز می‌شود. شاهد این ادعا حواشی مربوط به پرواز چهارشنبه شب مشهد-تهران است.

پرواز ۶۹۶ ایران ایر تور که چهارشنبه شب (۲۹ مرداد) از مشهد عازم تهران بود با دو ساعت و نیم تاخیر و اتفاقات جالب بالاخره انجام شد.

این پرواز قرار بود در ساعت ۲۰:۳۰ انجام شود اما در همان ابتدا اعلام شد که پرواز با ۳۰ دقیقه تاخیر انجام می‌شود. قبل از ساعت ۲۱ مسافران برای سوارشدن دعوت شدند و ساعت حدود ۲۱:۱۰ ظاهرا همه سوار شده بودند و هواپیما مهیای حرکت بود اما رفت و آمدهای مشکوک مهماندارها و شمارش مسافران حکایت از این داشت که احتمالا یک نفر کارت پرواز گرفته اما سوار نشده است.

بعد از گذشت حدود نیم ساعت بالاخره معلوم شد زن جوانی در سالن ترانزیت جا مانده و غیبت او را همسرش که با اتوبوس اول خودش را به داخل هواپیما رسانده بود متوجه شده است!

بالاخره راه پله دوباره وصل شد و یک اتوبوس مسافر جامانده را به هواپیما رساند و او هم به سرعت و سرپایین زیر غرولند و اعتراض‌های مسافران در ردیف پانزدهم کنار همسرش نشست.

سرانجام هواپیما با ۸۰ دقیقه تاخیر به حرکت درآمد، خلبان با سلام و عذرخواهی از تاخیر با مزاح خطاب به آقایان گفت "سعی کنید همسران خود را جا نگذارید!"

اما این پایان ماجرا نبود چرا که چند دقیقه پس از حرکت در حالی برخی چراغ های داخل هواپیما روشن و خاموش می‌شد خلبان اعلام کرد که به دلیل ایرادی که در سیستم برق هواپیما ایجاد شده مجبور است برای بررسی مشکل به رمپ برگردد.

مسافران در حالی که تا دقایقی پیش از آن بابت شوخی خلبان مسرور بودند و لبخند بر لب داشتند دلهره را جایگزین آن کردند و چشم بسیاری از آنها روی صفحه یکی از روزنامه‌ها دوخته شد که تصویری از هواپیمای سقوط کرده آنتونوف را چاپ کرده بود.

طولانی شدن زمان بررسی ایراد باعث شد نگرانی مسافران بیشتر شود و عده‌ای خواهان پیاده شدن از هواپیما شوند. در بین معترضان خانم جوانی بیش از دیگران بی‌قرار بود و در حالی که خلبان تلاش می‌کرد وی را متقاعد کند مشکل خاصی نیست و به زودی پرواز انجام می‌شود اما وی اصرار داشت که پیاده شود.

بالاخره ساعت ۲۲:۱۵ (۴۵ دقیقه پس از بازگشت هواپیما به رمپ) در حالی که مسافران علاوه بر نگرانی از گرمای کابین هم کلافه شده بودند و مهمانداران آب خنک توزیع می‌کردند یکی از مسئولان پرواز به مسافران معترض اطمینان داد که مشکل فنی برطرف شده و به زودی پرواز انجام می‌شود.

در ساعت ۲۲:۳۰ بار دیگر خلبان که متوجه اعتراض‌ها شده بود توضیح داد که اگر هواپیمایی بعد از مسافرگیری به هر دلیلی به رمپ بازگردد حتما برای پرواز به مجوز سازمان هواپیمایی نیاز دارد که آن هم اندکی طول می‌کشد.

انتظار بالاخره به پایان رسید و اعلام شد که اجازه پرواز تا یک ربع دیگر صادر می‌شود اما این موضوع باعث نشد که برخی از مسافران حاضر به ادامه پرواز باشند. مذاکره کادر پرواز با مسافران معترض نهایتا نتیجه داد و همگی بجز زن جوان که خواستار خروج بود سر جای خود نشستند.

خانم جوان با صدایی لرزان می‌گفت من برای شرکت در یک مراسم عروسی راهی تهرانم و نمی خواهم با سقوط هواپیما و مرگم عروسی را عزا کنم! خلبان هم در آخر تسلیم وی شد و مسافر پیاده شد. حدود ۲۰ دقیقه هم طول کشید تا ساک زن جوان که در قسمت بار بود به وی عودت داده شود.

ذر نهایت ساعت ۲۳ پرواز مشهد - تهران با دو ساعت و نیم تاخیر پر حاشیه و مسافری که هواپیما را ترک کرده بود به سرعت فرودگاه مشهد را ترک کرد. پس از اوج گرفتن هواپیما و پایان یافتن ذکر گفتن بسیاری از مسافران، یکی از آنان اظهار می‌کرد که از کادر پرواز هنگام سوار شدن به هواپیما به طور اتفاقی شنیده است که این هواپیما به تازگی اورهال کامل شده و موتورهایش نو هستند.

اما نکته قابل توجه را مسافری عنوان کرد که طی آن ساعات بدون استرس بود. او گفت اگر آن مسافر جا نمی‌ماند و هواپیما سر موقع به پرواز درمی‌آمد و پس از آن ایراد به وجود آمده خود را نشان می داد در دل سیاه اسمان چه اتفاقی می افتاد؟!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خداوند همگی ما رو حفظ کنه . . . الهی آمین

    • بدون نام

      شما که اینقدر هراس دارید خوب با قطار برید

      پاسخ ها

      • هموطن

        شما هم بهتره قبل از اینکه یه حرفی بزنید یه دو دقیقه روش فکر کنید،احتمالا البته احتمالا اینجوری بتونید یه مقدار منتقی تر صحبت کنید.

      • محمد

        درسته تا حالا سوار هواپیما نشدم ولی برای نحوه تفکر بعضیها متاسفم

    • مسعود

      اون خانم باید بدونه ک اگه قرار ب مردن باشه خدا با یه پشه هم میتونه جونشو بگیره..

      پاسخ ها

      • سیاوش

        حق داشته بره، جونشو که از سر راه نیاورده

      • کاربر

        باشه پی میریم می پرین وسط اتوبان می گیم اگه قرار به مردن باشه بالای پل عابرم ممکنه بمیریم ... از اون حرفا زدیا

      • مسعود

        به نظرم متوجه منظورم نشدید دوستان.
        آخه ما در طول سال بارها و بارها سفر هوایی داشتیم مگه واقعا چند بار از این اتفاقات تلخ افتاده که بعضی اینجوری اظهار نظر میکنن؟؟ فقط تو ایران اینجوری میشه مگه؟؟ دوستان عزیز بنده خودم طبسی هستم و شاید دل من بیشتر از شما درد گرفته از اون سانحه. اما نباید زیادی شورش داد. اگه قرار باشه هر کسی بره سوار هواپیما و واسه خودش تصورسازی کنه ک نمیشه. این خانم میگه برای شرکت در یک مراسم عروسی راهی تهرانم و نمی خواهم با سقوط هواپیما و مرگم عروسی را عزا کنم! من میگم اینجور نیست ک تا سوار هواپیما نشدیم دیگه امنیت جانی کامل داریم! ب قول دوستمون اگه اینقدر وسواسیه و میترسه میتونه با یه وسیله نقلیه دیگه بره. درون هواپیما رو با وسط اتوبان مقایسه نکن. تو اتوبان جای قدم زدن نیست اما هواپیما جای نشستنه. قیاستون خنده دار بود.

      • زیگ زاگ

        آخه ما در طول سال بارها و بارها سفر هوایی داشتیم مگه واقعا چند بار از این اتفاقات تلخ افتاده که بعضی اینجوری اظهار نظر میکنن؟؟ فقط تو ایران اینجوری میشه مگه؟؟

        بله داداش فقططط تو ایران اینجوریه... می دونی چندین برابر آمار جهانی ما سابقه سقوط هواپیما داریم؟
        شما درست متوجه نشدی دوستمون میگه با یه پشه هم ممکنه بمیریم ... بله ممکنه پس دیگه مراقبت از خود لزومی نداره

      • user

        داش مسعود اینایی که گفتی جدی بود یا شوخی کردی ما نگرفتیم؟

      • بدون نام

        اقای زیگ زاگ بروید سایت هواپیمایی جهانی یعنی ایکائو و رتبه ایران را از نظر ایمنی ببینید.از بین 200کشور جان ایران از لحاظ ایمنی رتبه ی 7 را دارد.پس الکی نظر ندهید.

      • user

        شما هم برو بشمر ببین تا حالا چند نفر از مردم ما تو سقوط های پی در پی هواپیماها از دست رفتن
        آمار وحشتناکه... وحشتنااااککککک

      • مسعود

        مستر زیگزاگ دوستمون جواب شما رو دادن.
        ما اتفاقا از لحاظ ایمنی هواپیما خیلی هم آمار خوبی داریم و اگه یه نگاه اجمالی (تاکید میکنم یه نگاه اجمالی) به دیگر پروازهای جهانی بندازید متوجه اشتباهتون میشید.
        اونی ک گفت خدا میتونه با یه پشه هم ما رو بکشه خودم بودم ک شما ظاهرا خوب متوجه منظورم نشدید!

    • مرتضی جعفری پور

      اتوبوس.قطار.خودروی شخصی .هواپیماو مخصوصا پراید..........تا اجل کسی نرسد اتفاقی نمی افتد راستی اون خانمه به تهران رسید یا نه

    • بدون نام

      این هواپیماهای مملکتمون‌ که اینقدر درب و داغونن چرا قیمت بلیطاشون روز به روز گرونتر میشه؟
      ما تحریمیم و نمیتونیم هواپیمای بهتری داشته باشیم قبول
      اما قیمت روز افزون بلیط ها مال چیه؟
      حالا بلیط گرون میشه قبول چرا بعد از سقوط یه هواپیما دوباره کاهش پیدا نمیکنه
      لا اقل موقتا چند روز قیمت بلیط ها رو کاهش بدن که بفهمیم شرمنده مردم شدن!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اشتباه منفی دادم
        +++++

    • علی

      "اگر آن مسافر جا نمی‌ماند و هواپیما سر موقع به پرواز درمی‌آمد و پس از آن ایراد به وجود آمده خود را نشان می داد در دل سیاه اسمان چه اتفاقی می افتاد؟!"
      هیچی بابا. همه خدای نکرده مستقیما دیار باقی.

    • حسین

      من نمی دونم چرا بعضی ها بدون هیچ دانشی به خطوط هوایی ایران انتقاد می کنند.خطوط هوایی ایران از نظر ایمنی از بین 200 کشور رتبه 7 را دارد.درست شنیدید از بین تمام کشور های جهان رتبه 7 ایمنی را دارد.مرجع این حرف ایکائو است.اگر شما به این چیز ها ایراد می گیرید هواپیمای استرالیلیی که تازه از شرکت ایرباس خریداری شده بود و کاملا نو بود در حین پرواز از سقفش اب می چکید و انقدر برای ان حرف حدیث درست نکردند.دلیل سقوط هواپیماهای ایران 140 هم این است که این هواپیما برای شرایط سرد درست شده و دمای بالای 40 به بالا برای ان فوق العاده خطرناک است.برای همین است که هواپیماهای روسی در ایران سقوط می کنند ولی در روسیه واروپا سقوط نمی کنند.پس کمی با مطالعه نظر بدهید و اوضاع را متشنج نکنید.

      پاسخ ها

      • زیبا

        به به به این اطلاعات ....افرین..ااجل گشته میرد نه بیمار سخت....

      • کاربر

        مرسی که با مطالعه نظر دادی
        خدا نکنه که طعم تلخی که رو بعضیا چشیدن بچشی اون وقت دیگه اینجوری شعار نمی دی با مطالعه

    • نازنین

      آمار سقوط از تصادف که بیشتر نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج