۱۳۲۲۳۱
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

دولت با سالم‌ سازی فضای کار مخالف نیست

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: دولت مخالفتی با سالم‌سازی فضای محیط کار ندارد.

خبرگزاری فارس: شهیندخت مولاوردی صبح امروز در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: ما نیز معتقدیم که زنان و بانوان ما از چنان کرامت و شرافتی برخوردار هستند که به راحتی می‌توانند توانایی خود را در همه عرصه‌ها نشان دهند اما اینکه بخواهیم با طرح موضوع تفکیک جنسیتی به این شاخصه ضربه زده و یا دچار برخی غفلت‌ها شویم، درست نیست و سالم‌سازی فضای کار برای کار کردن زنان از همه جهت مورد قبول است اما تبعیض و رفتار دوگانه را به هیچ‌وجه نمی‌پذیریم.

وی، شأن و جایگاه زنان را در مدیریت کشور در حال ارتقا و برتری دانست و افزود: ما مدیران لایق،‌ شایسته و نخبه آموزش دیده در حوزه بانوان داریم که در همه سنگر‌ها توانسته‌اند قدرت خود را نشان دهند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، ضرورت احیای کانون‌های فرهنگی، ‌احتماعی، سمن‌ها و تعاونی‌های کار‌آفرینی بانوان را یادآور شد و گفت: دولت یازدهم طرحی را در دست بررسی دارد که بر اساس این طرح جامعه توانمند‌سازی همه جانبه اقتصادی بانوان در اولویت است.

مولاوردی تصریح کرد: در همه استان‌ها سعی کردیم با همکاری مشاوران استانداران در امور بانوان این طرح‌های اقتصادی و اشتغالزا را برای بانوان آماده کنیم و در استان اردبیل نیز این کار تاکنون نتایج خوبی را به همراه داشته است.

این مسئول، بهبود وضعیت زنان را از راهکارهای دولت تدبیر و امید بیان کرد و گفت: رسیدگی به وضعیت معیشتی خانواده‌ها، توانمندی‌سازی اقتصادی زنان از طرق مختلف و تهیه بسته اشتغال پایدار زنان انجام شده که شامل دو گروه اصلی زنان جامعه است که هم زنان آسیب‌پذیر و سرپرست خانواده را شامل می‌شود و هم شامل دختران فارغ‌التحصیل دانشگاهی است که بخشی از آنها همچنان بیکار هستند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده عنوان کرد: نباید منتظر استخدام‌های دولتی و یا اشتغال اداری بود بلکه در قالب تعاونی‌های اقتصادی و کار‌آفرینی از زنان حمایت می‌شود و سعی بر این است تا در قالب مشاغل مبتنی بر فناوری‌های جدید و دانش‌بنیان و همچنین واحدهای تولیدی و تعاونی‌های کار‌آفرینی توان آنها را به خوبی به کار گیریم.

مولاوردی در مورد بیمه تأمین اجتماعی زنان نیز افزود: دولت برای تامین آتیه بانوان به ویژه بانوان خانه‌دار برنامه‌های خوبی را در حال اجرا دارد.

وی از آماده‌سازی لایحه ارزش‌گذاری کار خانگی زنان و بیمه زنان خانه‌دار برای تصویب نهایی به مجلس خبر داد و گفت: در زمینه ارائه تسهیلات به زنان شاغل با هدف حمایت از این بانوان تلاش و کوشش بر این است تا زمینه حرکت تحولی خوب فراهم آید.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در پایان فعالیت بیش از یک هزار و ۷۰۰ سمن در کشور را با محوریت حوزه زنان و خانواده یادآور شد و بیان کرد: در حال تشکیل بانک اطلاعاتی در تقویت سازمان‌های مردم نهاد و سمن‌ها هستیم تا با تنوع بیشتر بتوانند کارهای اجرایی را به خوبی انجام دهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج