جاباما
۱۳۲۳۵۷
۳ نظر
۵۰۰۳
۳ نظر
۵۰۰۳
پ

روحانی: با تغییر یک نفر مسیر عوض نمی‌شود

رییس جمهور تصریح کرد: همه بدانند با تغییر یک نفر مسیرمان را عوض نمی‌کنیم.

خبرگزاری ایسنا: رییس جمهور تصریح کرد: همه بدانند با تغییر یک نفر مسیرمان را عوض نمی‌کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی که صبح امروز به همراه دیگر دولتمردان برای تجدید میثاق با آرمان های امام راحل به مرقد امام(ره) آمده بود ،‌ با سلام و درود به امام راحل،‌ همسر ایشان و یادگاران امام راحل و همه شهدایی که در راه انقلاب با خون خود درخت اسلام را آبیاری کردند، تصریح کرد:‌ این یک نکته تاریخی است که همواره شروع به کار دولت و هفته دولت در کنار هم قرار می‌گیرند و این رسم نمادین که آغاز هفته دولت با زیارت مرقد امام و شهدای دیگر در این قطعه از زمین که زمین مقدسی است شروع می‌شود، مفهومش این است که ما هر سال شروع کارمان را با بیعت مجدد با آرمان‌های امام راحلمان آغاز می‌کنیم.

وی در ادامه به بیان ویژگی‌های شخصیتی امام راحل پرداخت اظهار کرد: امام شخصیتی بود که دولت مدرن اسلامی را تاسیس کرد، اگرچه در تاریخ ایران دولت مدرن از زمان امیرکبیر و مشروطه شکل‌دهی شد، اما متاسفانه بعد از آن به دلیل وجود حکومت‌هایی که کاملا تحت سلطه قدرت‌های غربی و استعماری قرار گرفته بودند از محتوی و درون تهی شدند و امام فقیه ما برای اولین بار در تاریخ و شیعه در چارچوب فقه حکومتی و دولت توانست، دولت مدرن اسلامی را با استفاده از تجربه‌های جهانی به وجود آورد.

روحانی افزود: البته در این راستا نکاتی از قبیل تفکیک قوا و مقررات از قبیل مالیات،‌ بانکداری، ارتش حرفه‌ای ، تامین اجتماعی،‌آموزش عمومی ،‌بهداشت عمومی، چیزهایی نبودند که در فقه ما باشد، اما در عین حال چارچوب هایش در فقه بود و امام همه اینها را در چارچوب مقررات شرعی و اسلامی امضا کرد.

روحانی با بیان این‌که اگر امام را پدر دولت مدرن اسلامی بنامیم سخن درستی گفته‌ایم، افزود: امام نه تنها دولت اسلامی را تشکیل داد، بلکه به این دولت قدرت لازم برای اداره کشور و توان لازم برای مقابله با قدرت‌ها و استکبار جهانی داد.

وی گفت:‌ امام هم آموزگار آزادی و استقلال بود و هم بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی قلمداد می‌شود ضمن این‌که ایشان درس‌های فراوانی را به ما آموختند که باید آن‌ها را به کار بگیریم و اجرا کنیم،‌ چنانچه امام تعادل را به ما یاد دادند و گفتند از افراط جنود، تحجر و خرافه بپرهیزید. همچنین امام به ما یاد داد که از تفریط اباهه گری و غرب گرایی فاصله بگیریم.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با مورد توجه قرار دادن تلاش دولت در برنامه‌های موردنظر خود از جمله اقتصاد و سیاست خارجه و دیگر زمینه‌ها اظهار کرد: مبارزه با فساد از جمله برنامه‌های موردتاکید دولت در ادامه مسیر خود خواهد بود و به طور کلی دولت در زمینه مبارزه با فساد از جمله فساد در دانشگاه‌ و مدارک علمی و مبارزه با فساد در زمینه بورسیه‌ها جدی خواهد بود و این مسیر را ادامه خواهد داد.

رییس جمهور تاکید کرد: همه بدانند با تغییر یک نفر، مسیر دولت عوض نمی‌شود و این دولت همان مسیر که مردم و آرای مردم برای آن مشخص کرده‌اند را ادامه خواهد داد.

به گزارش ایسنا رییس جمهور در ادامه با بیان این‌که امام راه وسط و اسلام ناب را به ما آموخت و یاد داد اظهار کرد:‌ امروز ما باید راه امام را نگه داریم و در برابر افراط و تفریط‌ها بدون هیچ دغدغه‌ای با لهجه‌ای صریح سخن بگوییم و دفاع کنیم.

وی با بیان این‌که امام تعامل بین جمهوریت و اسلامیت را به ما یاد داد، اظهار کرد: امام به ما گفتند نظام ما مردم‌سالاری دینی است و آرا و انتخابات مردم مهم است و به طور کلی میزان رای مردم است. ضمن این‌که ایشان اساس را فرمان خدا و قانون اساسی دانستند و چارچوب موازین اسلامی را به عنوان موازین هدایت‌گر به ما گوشزد کردند، بنابراین ما باید هم جمهوریت و هم اسلامیت را یاد بگیریم.

روحانی با بیان این‌که امام ایستادگی و جرات ایستادگی در برابر مستکبرین جهان و وظیفه حمایت از مستضعفین و مظلومین را به ما یاد دادند گفت: نه باید از قدرت‌های بزرگ بترسیم و نه این‌که در کمک به مظلومان جهان که گرفتار ستمگران می‌شوند، تردید کنیم؛ چرا که امام به ما شجاعت و شهامت را آموخت. شجاعت برای جنگ و مقابله با متجاوزین و ایستادگی در برابر آن‌ها که به کشور و عزت ما تجاوز کرده‌اند. ضمن این‌که امام شجاعت صلح و آشتی را به ما آموخت تا آنجا که لازم است صلح و خیر را اجرا کنیم و در این مورد امام تردیدی به خود راه نداد. و ما همان‌گونه که شجاعت جنگ و مبارزه را در زندگی امام دیدیم شجاعت و شهامت صلح را هم از امام دیدیم. ما از ایشان هم کار حسینی آموختیم و هم صلح حسنی را یاد گرفتیم.

وی در ادامه با بیان این‌که امام قانون‌گرایی و اخلاق‌مداری را به ما آموخت، افزود: کلمات، سیره، راه، نهضت و دولت‌داری امام برای ما درس بود. و ایشان برای اداره کشور معیار بزرگی گذاشت و آن این‌که نباید مدیریت اسلام در دنیای مدرن زیر سوال قرار بگیرد. و خداوند نیز مسیر مصلحت را در اختیار ما گذاشتند و احکام حکومتی و ثانویه را در کنار احکام اولیه تشریح کردند، بنابراین امام حق بزرگی به گردن مردم ما، مردم جهان، آزادی‌خواهان و مسلمانان، دولت و حکومت اسلامی دارد.

وی در ادامه گفت: امروز بار دیگر ما و همه اعضای دولت و کارگزاران بخش اجرایی مجددا با امام‌مان بیعت می‌کنیم تا راه و مسیر او را ادامه دهیم و همانند رهروان و شاگردانش مثل شهید باهنر، رجایی و بهشتی و دیگر شهیدان لحظه‌ای از راه امام و اجرای دستورات امام غفلت نورزیم. و امیدواریم آغاز هفته دولت که سرآغاز روزهای خدمت سال دوم دولت است بتوانیم خدمت بی‌منتی را به مردم داشته باشیم.

وی در ادامه با قدردانی از خاندان حضرت امام از جمله حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی اظهار کرد: این خانواده همواره حامی نظام، مردم ،‌دولت و دولت یازدهم بودند و ما کمال تشکر از ایشان را داریم.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در زمینه مسائل اقتصادی دولت اولویت خروج از رکود و ایجاد رونق اقتصادی را دنبال می‌کند و ما امیدواریم خروج از رکود و شروع رونق اقتصادی را امسال به خوبی تجربه کنیم. ضمن این‌که شاهد خواهیم بود که تا پایان امسال رشد اقتصادی بعد از دو سال مثبت خواهد بود و البته همچنان دولت برای کاهش تورم به راه خود ادامه می‌دهد.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: طبق آخرین آمار بانک مرکزی تورم نقطه به نقطه در حال حاضر ۱۴.۶ و تورم دوازده ماهه ۲۵.۳ است، به این معنی که ما به آنچه قول داده بودیم تا پایان امسال برسیم، هم‌اکنون رسیده‌ایم و تا پایان سال جاری تورم کمتر از ۲۰ درصد را تجربه خواهیم کرد.

روحانی با موردتوجه قراردادن برنامه‌های دولت یازدهم در زمینه سیاست خارجی اظهار کرد: در این زمینه همان راه موردنظر را ادامه می‌دهیم و مذاکراتمان با دنیا براساس منطق، حقوق و تعهدات بین‌المللی جدی خواهد بود و امیدواریم موفقیتی به دست بیاوریم که به نفع ایران،‌منطقه و جهان باشد. ما در این راه همه توانمان را به کار گرفته‌ایم و به کار خواهیم گرفت.

وی همچنین گفت: در زمینه مسائل دیگر همچون مسائل فرهنگی، بیمه و تامین سلامت مردم نیز قدم‌های خوبی برداشته شده است.

وی با اشاره به وجود ثبات و آرامش در کشور در شرایط کنونی و در حال حاضر خاطرنشان کرد: احترام به اخلاق، آزادی و آزادی نقد و انتقاد را مورد توجه قرار داده‌ایم و دولت و رییس جمهور همواره تا پایان به حول و قوه الهی به منتقدین احترام خواهد گذاشت اما هرگز این دولت در برابر تهدیدگران نظام ساکت نخواهد ماند.

وی تاکید کرد: امیدواریم با حمایت مردم و هدایت‌های مقام معظم رهبری مسیر موردنظر را آن‌طور که مطالبه مردم است ادامه دهیم.

در اولین روز از هفته دولت حجت‌الاسلام حسن روحانی و دیگر دولتمردان با حضور در مرقد مطهر امام راحل با قرائت فاتحه و اهدای تاج گل با آرمان‌های امام(ره) تجدید میثاق کردند.

اعضای کابینه دولت یازدهم که در این مراسم مورد استقبال سید حسن خمینی تولیت آستان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران قرار گرفتند، بر سر مزار خدیجه ثقفی همسر امام و سید احمد خمینی فرزند امام راحل رفته و فاتحه‌ای قرائت کردند.

رییس جمهور و هیات دولت همچنین بر مزار شهدای هفتم تیر، شهیدان چمران همت و برخی شهدای دوران دفاع مقدس حاضر و به مقام شامخ این شهدا ادای احترام کردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دولت در مقابل اصولگرایانی که با خصومت سعی در تضعیف دولت ونفاق دارند با جدیت بر خورد کند چون آنها دارند چوب لای چرغ پیشرفت کشور میگذارند.

    • بدون نام

      ماهم برای این قبیل افراد چوب داریم.روزانتخابات معلوم میشه.درود برروحانی.

    • حسین

      احمدی نژاد هم همین لجبازی ها را کرد که ............ بماند!!!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج