۱۳۲۴۶۱
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

بزرگ‌ترین حشره آبزی جهان روی صورت ما!

هر هفته در دنیای خبرها اعداد و ارقام جالبی منتشر می‌شود که گاه در بین این همه اطلاعات و اخبار هفتگی آن‌ها را از یاد می‌بریم. در این سری مقالات می‌خواهیم توجه بیشتری بر روی این اعداد و ارقام داشته باشیم.

zoomit.ir - حسین ملک محمدی: هر هفته در دنیای خبرها اعداد و ارقام جالبی منتشر می‌شود که گاه در بین این همه اطلاعات و اخبار هفتگی آن‌ها را از یاد می‌بریم. در این سری مقالات می‌خواهیم توجه بیشتری بر روی این اعداد و ارقام داشته باشیم. این هفته از پرکارترین هواشناس‌های داوطلب گرفته تا هزینه‌های ساخت و به کارگیری سلاح لیزری ارتش امریکا و کلی عدد و رقم جالب دیگر در خدمت شما زومیتی‌ها هستیم.

بزرگ‌ترین حشره آبزی جهان روی صورت ما!

تعداد مشاهدات وضعیت آب و هوا که توسط کشاورزی ۱۰۱ ساله ثبت شده است. با توجه به آماری که مرکز هواشناسی ملی ایالات متحده منتشر کرده، این فرد قدیمی‌ترین هواشناس داوطلب در آمریکا است که تاکنون اطلاعات دمای هوا، میزان بارش و دیگر اندازه‌گیری‌های مورد نیاز را از ۸۴ سال پیش تاکنون از خانه‌اش مخابره کرده است. در تصویر که مربوط به دهه ۱۹۳۰ است، داوطلبی به نام ریچارد هندریکسن مشغول تماشای وضعیت جوی اقیانوس اطلس دیده می‌شود. وی هنوز هم به عنوان داوطلب وضعیت آب‌و‌هوا را به مرکز هواشناسی ملی ایالات متحده گزارش می‌کند.

۵۰ هزار درجه فارنهایت

این عدد معادل ۲۷٫۷۶۰ درجه سلسیوس، دمای زبانه‌ی رعد و برق آسمان است.

۱۰ هزار درجه فارنهایت

این عدد معادل ۵٫۵۳۷ درجه سلسیوس، دمای سطح خورشید است.

۳۰ درصد

بزرگ‌ترین حشره آبزی جهان روی صورت ما!

نسبت برخوردهای صاعقه که منجر به مرگ و میر می‌شود. بنا به گزارش‌ها، صاعقه حتی ممکن است به پوست بدن اصابت کند در حالی که اندام‌های داخلی بدون کوچک‌ترین آسیبی، سالم باقی بمانند. این عکس صاعقه اثر توماس برسون است که در نوامبر ۲۰۰۸ در منطقه ویکتوریای استرالیا ثبت شده است.

۴۵

چهل و پنج سال پیش در چنین هفته‌ای، نیل آرمسترانگ و باز آلدرین برای نخستین بار بر روی سطح ماه قدم گذاشتند. تا سال ۱۹۶۹ یکی از طلایی‌ترین سال‌ها در تقویم ناسا باشد. وقتی نیل آرمسترانگ پای چپش را بر روی سطح نرم ماه گذاشت، گفته مشهورش را بیان کرد، «این قدمی کوچک برای آدمی و قدمی بزرگ برای بشریت است».

۵ میلیون دلار

بزرگ‌ترین حشره آبزی جهان روی صورت ما!

هزینه هر پرواز آزمایشی در پروژه‌ی Spaceplane ۱ که توسط DARPA انجام می‌شود. دارپا نام اختصاری آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی ایالات متحده است که مرکزی برای انجام تحقیقات راهبری در وزارت دفاع امریکا به شمار می‌رود. در مقام مقایسه، هزینه‌ی یک پرواز راکت Pegasus XL حامل یک هزار پوند محموله، چیزی در حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیون دلار بوده. دارپا امیدوار است XS-۱ توان حمل سه تا پنج هزار پوند محموله را داشته باشد.

۴۰ میلیون دلار

هزینه‌ای که نیروی دریایی ارتش ایالات متحده تاکنون برای توسعه سلاح لیزری که توانایی ساقط کردن موشک‌ها را داشته باشد، صرف کرده است.

یک دلار

هزینه‌ی به کارگیری و هر شلیک با این سلاح لیزری. در تصویر می‌توانید نقاشی مفهومی که ادوارد ال کوپر در سال ۱۹۸۶ از سلاح لیزری اتحاد جماهیر شوروی سابق کشیده را ببینید.

بزرگ‌ترین حشره آبزی جهان روی صورت ما!

۸.۳ اینچ (۲۱ سانتی‌متر)

اندازه طول بال‌های حشره Dobsonfly غول‌پیکری که بنا به گزارش‌های واصله، بزرگ‌ترین حشره‌ی آبزی کشف شده جهان است. همان‌طور که در عکس می‌بینید، این جاندار آنقدر بزرگ است که می‌تواند صورت آدمی را به خوبی پر کند. حشره دیگری که دومین حشره آبزی و از دسته بزرگ‌بالان است گونه‌ای از سنجاقک هلیکوپتری است که طول بال‌هایش ۷.۵ اینچ (۱۹ سانتی‌متر) است. لازم به ذکر است که حشرات آبزی گونه‌هایی هستند که بخشی از چرخه حیات خود را در آب می‌گذرانند.

بزرگ‌ترین حشره آبزی جهان روی صورت ما!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج