جاباما
۱۳۲۵۰۲
۵ نظر
۵۰۰۸
۵ نظر
۵۰۰۸
پ

عکس: کمپین آب یخ علیه یک بیماری عصبی

این بیماری نادر عصبی، گام به گام منجر به فلج شدن کامل بدن بیمار می شود. "استیون هاوکینگ" فیزیکدان مشهور جهان نیز به این بیماری عصبی مبتلاست. برای این بیماری هنوز درمانی کشف نشده است.

عصرایران: به تازگی در جهان کمپینی با عنوان "چالش سطل یخ" یا "سطل آب یخ" در حمایت از بیماران عصبی "اسکلروز جانبی آمیوتروفیک" (ALS) به راه افتاه است.

در این کمپین افراد عادی تا چهره های مشهور و معروف بر سر خود یک سطل آب یخ می ریزند و فیلم آن را در شبکه های اجتماعی منتشر می کنند. آنها تلاش می کنند با این اقدام، توجه جهان را به بیماری "اِی اِل اس" جلب کنند.

این بیماری نادر عصبی، گام به گام منجر به فلج شدن کامل بدن بیمار می شود. "استیون هاوکینگ" فیزیکدان مشهور جهان نیز به این بیماری عصبی مبتلاست. برای این بیماری هنوز درمانی کشف نشده است.

در این کمپین هر فردی می تواند سه نفر دیگر را کاندیدا کنند و آنها باید در مهلت ۲۴ ساعت یا یک سطل آب یخ بر سر خود بریزند و فیلم آن را در شبکه های اجتماعی منتشر کنند یا اینکه ۱۰۰ دلار به حساب انجمن خیریه حمایت از بیماران ای ال اس بپردازند.

البته بسیاری از افراد هم فیلم ریخته شدن آب یخ بر سر خود را منتشر کردند و هم پول کمک کردند.

افراد مختلف عکس و فیلم ریخته شدن آب یخ بر روی سر خود را در شبکه های اجتماعی منتشر کردند تا به این وسیله این کمپین روز به روز در میان مردم کشورهای مختلف گسترش یابد.

انجمن بیماری ای ال اس نیز اعلام کرد این موسسه خیریه توانست بین روزهای اول ماه ژوئیه تا ۱۳ آگوست جاری (۱۰ تیر تا ۲۲ مرداد ۱۳۹۳) مبلغ ۱۵.۶ میلیون دلار پول کمک جمع آوری کند.

میزان کمک های دریافتی این انجمن در سال جاری میلادی نسبت به سال گذشته با ۷۶۷ درصد افزایش همراه بود.

این کمک های مالی از طریق افرادی ارسال شده بود که ۳۰۷ هزار و ۵۹۸ نفر آنها جدید بودند.

از میان افراد شرکت کننده در کمپین سطل یخ می توان به این افراد اشاره کرد: بیل گیتس بنیانگذار شرکت مایکروسافت. مایک زاکربرگ بنیانگذار فیس بوک، جورج واکر بوش رئیس جمهور پیشین آمریکا، جاستین تیمبرلیک هنرمند آمریکا یی، فرماندار نیوجرسی، جنیفر لوپز، کریستین رونالدو، جاستین بیبر، لیدی گاگا.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سیروس

      همون اولش بگید که جریان کمپین یک سطل اب یخ چیه.در این کمپین هر فردی می تواند سه نفر دیگر را کاندیدا کنند و آنها باید در مهلت 24 ساعت یا یک سطل آب یخ بر سر خود بریزند و فیلم آن را در شبکه های اجتماعی منتشر کنند یا اینکه 100 دلار به حساب انجمن خیریه حمایت از بیماران ای ال اس بپردازند

    • بدون نام

      كلا چيز چرت و مسخره ايه

    • سفر

      مث بچه آدم برید کمک کنید این مسخره بازیا چیه این همه آب هدر دادن واسه خود نمایی.......

    • ندا

      این آب یخی که روسرشون می ریزن اگه یک لحظه ایست قلبی کنند چی میشه؟؟چرا یک کاره بهتر ابدا نکردند؟

    • sina

      بدعت جالبیه چون توجه ها رو به این بیماری که در بین بیشتر مردم ناشناخته بوده جلب میکنه به طوری که تا الان بیش از 50میلیون دلار پول برای کمک به این بیماران جمع آوری شده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج