۱۳۲۵۸۰
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

اظهار نظر حداد عادل درباره فیلترینگ

غلامعلی حداد عادل در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه دیجیتال انقلاب درخصوص فیلترینگ گفت: طبیعتاً کمیسیون فرهنگی و بقیه نمایندگان دراین باره دغدغه دارند، بنده تأکید می‌کنم که شورای عالی فضای مجازی که مقام معظم رهبری آن را تشکیل داده‌اند، جایگاه مهمی در ساماندهی فضای مجازی دارد و انتظار ما از دولت آقای روحانی این است که این شورا را فعال کنند و از ظرفیت‌های قانونی آن برای ساماندهی و هماهنگی فضای مجازی در کشور حداکثر استفاده را کنند.

ایسنا: غلامعلی حداد عادل در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه دیجیتال انقلاب درخصوص فیلترینگ گفت: طبیعتاً کمیسیون فرهنگی و بقیه نمایندگان دراین باره دغدغه دارند، بنده تأکید می‌کنم که شورای عالی فضای مجازی که مقام معظم رهبری آن را تشکیل داده‌اند، جایگاه مهمی در ساماندهی فضای مجازی دارد و انتظار ما از دولت آقای روحانی این است که این شورا را فعال کنند و از ظرفیت‌های قانونی آن برای ساماندهی و هماهنگی فضای مجازی در کشور حداکثر استفاده را کنند.

حداد عادل در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی همچنین در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نظر مجلس نسبت به انتصاب محمدعلی نجفی به عنوان سرپرست وزارت علوم چیست گفت: واقعیت این است که جاهایی اختلاف نظر وجود دارد و جاهایی نیز وحدت نظ. به طور مثال کار وزیر بهداشت و درمان را تأئید می‌کنیم و او را کمک نیز می‌کنیم. به نظر من باید با همین روش جلو رفت. یعنی کلی گویی نکنیم و کلی حکم نکنیم. خود آقای روحانی پس از این استیضاح اخیر واکنش خوبی نشان دادند و گله نکردند و گفتند که استیضاح حق قانونی مجلس است. به هر حال مانع عده‌ای برای دامن زدن به اختلاف بین قوا شده‌اند و این‌ها همه مثبت است.

او در خصوص انتصاب نجفی به عنوان سرپرست وزارت علوم گفت: ‌در سرپرست بودن، موقت بودن هست. تصور من این است که آقای روحانی در اطراف خودش فردی نزدیک‌تر از آقای نجفی که در این شرایط بتواند این وزارتخانه را از حالت بی‌سرپرستی، به حالت ثابت بعدی تبدیل کند، نداشته است. فعلاً باید نگران فردی باشیم که برای دراز مدت می‌خواهد مسئولیت وزارتخانه را برعهده گیرد. هرچه باشد سرپرستی کوتاه مدت است و هنوز هم قطعی نیست که رئیس جمهور چه کسی را معرفی خواهد کرد.

اوهمچنین نجفی را فردی شبه معاند ندانست و گفت: نمی‌شود راجع به آقای نجفی چنین چیزی گفت.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کمیسیون فرهنگی مجلس چه نظری نسبت به فیلترینگ دارد گفت: البته بنده در مجلس نهم عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هستم اما طبیعتاً کمیسیون فرهنگی و بقیه نمایندگان دغدغه دارند. بنده تأکید می‌کنم که شورای عالی فضای مجازی که مقام معظم رهبری آن را تشکیل داده‌اند جایگاه مهمی در ساماندهی فضای مجازی دارد و انتظار ما از دولت آقای روحانی این است که این شورا را فعال کنند و از ظرفیت‌های قانونی آن برای ساماندهی و هماهنگی فضای مجازی در کشور حداکثر استفاده را کنند.

وی در پاسخ به اینکه آیا مجلس تغییر دیدگاهی نسبت به شبکه‌های اجتماعی داشته است، گفت: ‌ بلاخره یک اتاق فکری برای فضای مجازی به ابتکار و توصیه مقام معظم رهبری درست شده است به نام شورای عالی فضای مجازی که باید همه فعالیت‌های فضای مجازی زیر چ‌تر آن باشد. متأسفانه احساس می‌کنم نسبت به این شورا بی‌مهری‌هایی صورت گرفته است.

او در پاسخ به سوال خبرنگاری که عملکرد فرهنگی دولت را چگونه می‌بینید گفت: نمی‌شود گفت که همه کارهای فرهنگی دولت قابل انتقاد است ولی اظهار امیدواری می‌کنیم که انشاء الله دل مشغولی‌های سیاسی، اقتصادی و سیاست خارجی، ژنو و وین دولت را از مسائل فرهنگی غافل نکند. این‌ همان توصیه‌ای است که مقام معظم رهبری امسال را سال اقتصاد و فرهنگ نامیده‌اند. ایشان هم این احتمال را می‌دادند که مبادا دل‌مشغولی‌های اقتصادی دولت را از پرداختن به مسائل فرهنگی باز دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج