۱۳۲۸۷۱
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

(بخش اول)

برای طراحی خانه به این سوال ها پاسخ دهید

در این مطلب سریالی ۱۲ مورد از پرسش هایی که هر طراح داخلی باید در مورد آن صحبت کند را در اختیارتان می گذاریم.

برای طراحی خانه به این سوال ها پاسخ دهید

برترین ها: بهترین دکوراتور ها دیکتاتور نیستند، و در ضمن توانایی ذهن خوانی نیز ندارند. برای آنکه سلیقه تان را بشناسند به مقداری اطلاعات نیاز دارند.

می خواهید خانه را تغییر دکور دهید، و می دانید به کمک احتیاج پیدا خواهید کرد پس تصمیم می گیرید یک دکوراتور یا طراح داخلی استخدام کنید. قدم بعدی چیست؟ آیا با نگرانی ناخنتان را می جوید؟

طراحان معمولا روانشناسان خوبی هستند، زیرا برخی مسایل شخصی تان را در می یابند؛ از علاقه مندی تان و برخی چیزهایی که دوست ندارید، اینکه چطور در خانه تان زندگی می کنید و ... آگاهی می یابند. پس وقتی در جستجوی کاندیدا هستید، مطمئن شوید آن ها سوالات خوبی از شما می پرسند.

در اینجا ۱۲ مورد از پرسش هایی که هر طراح داخلی باید در مورد آن صحبت کند را در اختیارتان می گذاریم.

به خاطر داشته باشید حتی اگر طراح این سوالات را از شما نمی پرسد، خود، آن ها را با وی در میان بگذارید.

برای طراحی خانه به این سوال ها پاسخ دهید

احتمالا یک جمله کلیشه ای از دکوراتورها در ذهن دارید: «همه چیز باید عوض شود»! بگذارید خیالتان را راحت کنیم که اکثر طراحان این کار را نمی کنند. اما اگر کسی با این طرز فکر بعنوان طراح کاندید شده است صلاحیت او از نظر ما کاملا مردود است.

اولین سوالی که یک طراح خوب می پرسد در مورد سلیقه و خواسته شما است و نه تحمیل سلیقه خودش به مشتری. پس او در ابتدا از شما می پرسد که «چه چیزی در این اتاق را می پسندید؟».

مثلا صاحب این اتاق زیبا ممکن است بگوید که عاشق این پیانوی بزرگ است. بسیار عالی است! این نکته ی اصلی و بهترین نکته برای شروع کار است. خواهید دید که چگونه با این سر نخ، بقیه تصمیمات در موردطراحی صورت می پذیرد؛ با توجه به رنگ مشکی پیانو، درب منزل و حاشیه مبل را مشکی می کنید.

برای طراحی خانه به این سوال ها پاسخ دهید

سوال بعدی را می توان حدس زد! «از چه چیزهایی در این اتاق خوشتان نمی آید؟» پاسخ این سوال به طراح کمک می کند که سلیقه تان را بهتر بشناسد. به او بگویید ترجیح می دهید چه چیزهایی تعویض شوند.

بخاطر داشته باشید که در مورد سلیقه شخصی صحبت می کنیم، ممکن است چیزی که برایتان بی ارزش است برای شخصی دیگر بسیار ارزشمند باشد. چیزی که از آن متنفر هستید ممکن است فردی دیگر عاشق آن باشد. اما خانه متعلق به شماست، پس آنچه اهمیت دارد علایق و نظرات شماست. یک طراح خوب سعی نمی کند ذهنتان را تغییر دهد.

برای طراحی خانه به این سوال ها پاسخ دهید

سومین پرسش که یک طراح می پرسد: «رنگ دلخواهتان کدام است؟» مثلا شاید شما برای اتاق نشیمن رنگ های خنثی تر را ترجیح دهید.

برای طراحی خانه به این سوال ها پاسخ دهید

سوال چهارم نیز مشخص است. «از چه رنگی بیزار هستید»؟ مثلا شاید در این سالن ناهار خوری این بوفه ی یادگاری را دوست داشته باشید اما از رنگ نارنجی خوشتان نیاید. در اینجا کمی تغییر کافی است تا به خواسته خود برسید.

برای طراحی خانه به این سوال ها پاسخ دهید

سوال پنجم نیز به روند طراحی جهت می دهد. «آیا چیزی دارید یا دیده اید که برای انتخاب رنگ به شما ایده دهد»؟ این شیء مورد نظر می تواند یک عکس یا نقاشی باشد، یک صندلی با روکش مورد علاقه تان، یک تکه پارچه که از آن خوشتان می آید، یک سرویس چینی، و یا مثلا مانند این عکس، ست گلدان آبی و سفید. این گلدان ها می توانند منبع الهامی برای انتخاب رنگ سالن ناهار خوری شوند.

برای طراحی خانه به این سوال ها پاسخ دهید

سوال ششم که یک طراح از شما می پرسد: «آیا سبکی را می شناسید که سبک دلخواه برای طراحی خانه تان باشد»؟ این مورد به سواد و درک زیبایی شناسی طراح مربوط می شود. که یک نمونه آن را در این اتاق کار فرانسوی می بینید.

برای طراحی خانه به این سوال ها پاسخ دهید

نمونه ی بعدی آشپزخانه ای مدرن است.

برای طراحی خانه به این سوال ها پاسخ دهید

همانطور که این سوالات را در نظر می آورید، شاید بپرسید: «راستش من مطمئن نیستم که چه رنگ یا سبکی را برای طراحی می پسندم. آیا راهی برای فهمیدن آن وجود دارد»؟

یک روش بسیار مفید برایتان داریم: دو دسته تصاویر دیجیتالی از طراحی منزل تهیه کنید؛ دسته ی اول خانه ها یا اتاق هایی که مورد پسندتان هستند، دسته دوم از فضاها و اتاق هایی که بهیچ وجه نمی پسندید. زیاد بر سر عکس ها وقت نگذارید به حس خود اعتماد کنیدو این کار را به سرعت انجام دهید (این کار را می توانید با مجله های طراحی نیز انجام دهید).

این دو دسته تصاویر را به طراح خود نشان دهید. این سرنخ ها به طراح کمک زیادی می کند. و باعث می شود نتیجه کار به خواسته شما نزدیک تر شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج