۱۳۲۹۲۶
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

رضا یزدانی: من خواننده تهرانم

رضا یزدانی خواننده راک - پاپ و به اصطلاح هوادارانش «آقای خاص» موسیقی است که نام او این روزها با انتشار قطعه «ارث اجدادی» و ساخت یک فیلم کوتاه بیشتر سر زبان ها افتاده است، ضمن اینکه به زودی کنسرتش در تهران را هم برگزار خواهد کرد.

رضا یزدانی: من خواننده تهرانم





هفته نامه تما شاگران امروز: رضا یزدانی خواننده راک - پاپ و به اصطلاح هوادارانش «آقای خاص» موسیقی است که تاکنون هفت آلبوم از او منتشر شده است؛ البته این لقب را هواداران چاوشی هم به خواننده محبوبشان داده اند.

رضا یزدانی که در آلبوم هایش همیشه یکی دو آهنگ با تم سینما دارد، حدود 13 تیتراژ برای فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی هم ساخته است. به همین دلیل هم او را خواننده محبوب نوستالژی بازها می دانند.

نام او این روزها با انتشار قطعه «ارث اجدادی» و ساخت یک فیلم کوتاه بیشتر سر زبان ها افتاده است.

برنامه ای برای کنسرت در شهرستان ها دارید؟

- شهریور ماه پس از تهران در بندرعباس، رشت، کرمانشاه، اهواز و چند شهر دیگر برنامه خواهیم داشت.

رضا یزدانی: من خواننده تهرانم

ظاهرا آلبوم جدیدی آماده انتشار دارید؟

- بله، آلبوم جدیدم امسال منتشر می شود.

درباره جزییات آلبوم توضیح دهید و بفرمایید در چه مرحله ای است؟

- آهنگسازی اثر با خود من بوده و تنظیم ها هم توسط میلاد عدل، بهروز پایگان، محمد خرم نژاد و شهروز بزدوده انجام شده و اشعار آن نیز از ترانه سراهایی است که تاکنون با آنها همکاری داشته ام. حدود ۸۰ درصد کار پیش رفته اما زمان دقیق انتشار هنوز مشخص نیست.

این روزها در خبرها آمده که یک فیلم کوتاه را کارگردانی کرده اید، درباره این فیلم بگویید.

- بله، جشنواره ای به نام «فیلم های کوتاه موبایلی» است که امسال بخشی به نام نگاه هنرمند به آن اضافه شده است و ۱۰ هنرمند به این جشنواره دعوت شده اند و من یکی از آنها هستم و قرار است فیلم کوتاهی بسازم.

درباره داستان فیلم برایمان توضیح دهید.

- اگر اجازه دهید درباره آن صحبت نکنیم تا زمان اکران، آن را در جشنواره ببینیم.

شما برای اولین بار در سال ۷۷ در یک گروه تئاتر به اجرای موسیقی روی صحنه پرداختید، اما بعدا به سینما روی آوردید، علاقه شما به سینما از کجا به وجود آمد؟

- سینما از سال های پیش علاقه شخصی من بوده اما اتفاق اصلی زمان آقای کیمیایی افتاد که برای فیلم «سربازهای جمعه» من را دعوت کردند و همکاری من با ایشان در فیلم «رییس»، «حکم»، «محاکمه در خیابان» و «متروپل» هم ادامه یافت. من در ادامه فعالیت های سینمایی ام در دو فیلم «تهران - طهران» و «بوی گندم» هم بازی کردم.

معمولا ترانه های شما درونمایه اجتماعی دارند و به نوعی گلایه آمیز است، آیا به این خاطر است که سبک راک را انتخاب کردید؟

- اغلب ترانه هایم اینطور نیست، واژه گلایه آمیز درست نیست و ترانه هایم بیشتر اجتماعی است. انتخاب سبک راک هم به دلیل علاقه ام و به خاطر سابقه شنیداری من از این سبک و اینکه سال ها گوش می دادم و پیگیری می کردم بوده است و سبک راک را به صورتی ایرانیزه کردم و سعی کردم به نوعی شرقی و قابل هضم برای مخاطب ایرانی باشد.

با اینکه سبک موسیقی شما راک است اما در بعضی از آثار شما قطعاتی را پاپ و فلامنکو خوانده اید، استفاده از این سبک ها در آثار شما چطور اتفاق افتاد.

- براساس ترانه های انتخاب شده و براساس حس و حال هر ترانه، این سبک ها را انتخاب کرده ام. مثلا ترانه «کوچه ملی» مستلزم این بود که در سبک پاپ خوانده شود و آثاری از این دست بودند که باید در سبک های مختلف خوانده می شدند.

برخی از آثار شما مانندن ترانه «حس تاریخ» یا «خلیج فارس» به نوعی ترانه های ملی - میهنی به حساب می آیند، به چه دلیل این ترانه ها را انتخاب و اجرا کردید؟

- البته من ترانه های اینچنینی زیاد داشته ام که آخرین آنها چند روز پیش با نام «ارث اجدادی» منتشر شد. مثلا من ترانه «داغ» را برای شهدا خواندم یا ترانه ای مثل «جهان آرا». اینها به نوعی دِینی هست که احساس می کنم باید هر چند وقت یک بار به مردم و سرزمینم ادا کنم و به این خاطر هست که این کارها را اجرا می کنم.

قطعاتی که برای تهران خوانده اید هم به نوعی ادای دین شما نسبت به شهر زادگاهتان است؟

- من به نوعی شده ام خواننده تهران و خواننده نوستالژی خوان این شهر به واسطه قطعاتی که از قدیم خوانده ام مثل «لاله زار»، «کافه نادری»، «کوچه ملی»، «تهران - طهران» و ترانه «جردن» که مستقیم به تهران ربط داشته است و به نوعی این جنس از ترانه که نوستالژیک است را دوست داشته ام.

اولین آلبوم شما روی اشعاری از حضرت مولانا بود اما اشعار آلبوم های دیگر شما از اشعار امروزی انتخاب شده بود، آیا ممکن است که دوباره آلبومی با اشعار اصیل ایرانی اجرا کنید؟

- اتفاقا یکی از کارهایی که قرار است در کنسرت پیش رو اجرا کنم و تاکنون پخش نشده، از حضرت حافظ است و من هنوز هم روی این نوع اشعار کار می کنم و از حضرت حافظ و مولانا کار جدید دارم اما اینکه بخواهم به صورت آلبوم روی این اشعار کار کنم، تصمیمی ندارم.

رضا یزدانی: من خواننده تهرانم

کارن همایونفر آهنگسازی است که خیلی کم با خواننده های امروزی کار می کند ولی در آلبوم «خاطرات مبهم» با شما همکاری کردند؛ این همکاری چگونه شکل گرفت؟

- کارن کارهای من را خیلی دوست داشت. همکاری ما از ترانه «تهران - طهران» آغاز شد و بعد از آن با ترانه ای برای تیتراژ سریال «قلب یخی» و بعد نیز آلبوم «خاطرات مبهم» شکل گرفت.

در آلبوم «ساعت ۲۵ شب» با حامد بهداد همکاری کردید، نظرتان درباره سبک خوانندگی و صدای ایشان چیست؟

- به نظر من حامد یکی از بهترین خواننده بازیگران در میان هنرپیشه ها است. حامد جزو معدود بازیگرانی است که هم موسیقی را خوب می شناسد و هم در سبک های مختلف مخصوصا بلوز خوب می خواند و اینها دلیل شکل گیری همکاری بین ما شد.

به نظر خودتان پس از انتشار هفت آلبوم و چندین تک آهنگ، توانسته اید نیاز مخاطب را برآورده کنید؟

- آلبوم به آلبوم کارهای من بهتر شده و طرفداران، آثارم را بیشتر دوست دارند. خدا را شکر سیر صعودی را طی کرده ام که امیدوارم ادامه داشته باشد.

تفکیک جنسیتی کنسرت ها زمزمه ای بود که چندی پیش از سوی ارشاد در رسانه ها مطرح شد، نظر شما درباره این تصمیم چیست؟

- به نظرم این کار اصلا درست نیست و به نوعی جدا کردن و دور کردن اعضای خانواده ها از هم است، به خاطر اینکه در کشور ما کانون خانواده بهترین جا برای جوانان است و اکثر جوان ها با پدر و مادر خود یا با همسر خود به کنسرت می آیند و تعداد کمی هستند که با دوستان خود به کنسرت بیایند و این دلیلی بر تفکیک جنسیتی نیست. فکر کنید پدر و دختر، مادر و پسر جداگانه به کنسرت بروند و در کنار هم نباشند. به نظرم اجرای این طرح درست نیست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واقعا این آقا خواننده است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج