۱۳۳۱
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

با اين چند توصيه ساده، آلرژي بهاره را مهار كنيد

دليل اين عطسه‌ها زير بالش شماست!

بهار، فصل آلرژي است. سرفه، عطسه و آبريزش بيني هميشگي شما را كلافه مي‌كند. آلرژي بهاره به دلايل مختلفي به‌وجود مي‌آيد و راه درمان آن با پزشك است.


دليل اين عطسه‌ها زير بالش شماست!

بهار، فصل آلرژي است. سرفه، عطسه و آبريزش بيني هميشگي شما را كلافه مي‌كند. آلرژي بهاره به دلايل مختلفي به‌وجود مي‌آيد و راه درمان آن با پزشك است. اما شايد ندانيد خيلي از عوامل ايجاد‌كننده اين آلرژي در خانه شما مخفي شده‌اند و شما مي‌توانيد براي كم كردن آن، كاري كنيد. علت حساسيت، بوي رنگ و غذا نيست. خيلي وقت‌ها ذرات ريز گرد و غبار باعث ايجاد آلرژي در خانه مي‌شوند. اين ذرات مي‌توانند گرده‌گل، غبار، حشره‌هاي ريز و فضولات آنها و هر چيز ديگري باشند. البته لازم نيست نگران باشيد. اين عوامل آلرژي‌زا با كمي دقت و توجه، قابل برطرف شدن هستند.


شما پزشك متخصص خانه هستيد

خانم‌هاي خانه‌دار بيشترين وقتي كه در خانه صرف مي‌كنند براي تميزي و زيبايي خانه است. اين خانم‌ها از سليقه‌شان استفاده مي‌كنند تا زيبا‌ترين خانه را براي اعضاي خانواده فراهم كنند. اين تلاش آنها قابل تحسين است اما بايد بدانيد وظيفه خانم خانه فقط حفظ نظافت و زيبايي خانه نيست. خانم خانه، مدير خانه است و علاوه‌بر فكر‌كردن به زيبايي و نظافت خانه بايد چيزهاي ديگري را هم بداند.
يك خانه خوب بايد خانه‌اي سالم باشد. شما بايد منزل را به فضايي تبديل كنيد كه درست به اندازه يك بيمارستان، تميز و بدون آلودگي باشد. اين لزوما به معني تميز بودن نيست. خيلي وقت‌ها خيلي از آلودگي‌ها اصلا به چشم نمي‌آيند اما وجود آنها باعث ايجاد ناراحتي مي‌شود. مثلا همين آلرژي فصلي كه در بهار خيلي‌ها به آن مبتلا مي‌شوند را با كمي دقت مي‌توان در خانه مهار كرد. شما بايد كمي از پزشكي و پرستاري سررشته داشته باشيد تا بتوانيد در مواقع حساس، به كمك خانواده‌تان بياييد. حتي شايد لازم باشد يك دوره كمك‌هاي اوليه را بگذرانيد. حتما به شما كمك خواهد كرد.
چيزي كه شما بايد براي تامين سلامت خانواده بدانيد، فقط محدود به مسائل جسمي نمي‌شود. خانم خانه بايد بتواند درست به اندازه مسائل جسمي در مورد مشكلات روحي هم به خانواده كمك كند. خيلي از افرادي كه دچار افسردگي هستند در بهار حال‌شان بدتر مي‌شود. شما مي‌توانيد با صرف كمي وقت و حوصله، فضاي خانه را براي كمك به آنها شادتر كنيد. شما به‌عنوان مدير خانه در موقعيت‌هاي سخت نبايد خودتان را ببازيد. بايد روحيه خودتان را تقويت كنيد و كاري كنيد تا همه اعضاي خانواده بتوانند به شما تكيه كنند.
در اين دو صفحه و دو صفحه بعدي، چند نمونه از مواردي كه شما بايد براي كمك به سلامت خانواده خود بدانيد را آورده‌ايم. در اين دو صفحه به سلامت جسمي و در دو صفحه دوم به‌آوردن كمي شادي بيشتر در خانه پرداخته شده‌است.


براي جلوگيري از آلرژي رعايت كنيد

  • نگذاريد خانه بيش از حد گرم شود. هواي گرم بيشتر از هواي سرد آلرژي را تشديد مي‌كند. سعي كنيد روزي يك‌بار حتما پنجره‌ها را باز كنيد تا هواي درون خانه با هواي بيرون عوض شود.
  • خانه‌هايي كه پر از وسيله، مخصوصا وسايلي مثل كوسن و مبلمان پارچه‌اي كه گرد و غبار را به‌خود جذب مي‌كنند، هستند، بيشتر باعث آلرژي‌هاي فصلي مي‌شوند. گرد و غبار به راحتي در آنها جمع و باعث آلرژي مي‌شود. براي جلوگيري از آن، مخصوصا در فصل بهار، مرتب بايد آنها را بازديد و تميز كنيد. فكر نكنيد جارو كردن كف خانه كافي است. روي كوسن‌ها و مبل‌ها را هم مرتب جارو بكشيد و آنها را بتكانيد. يادتان باشد اگر آلرژي داريد، هنگام اين كار، ماسك بزنيد.
  • مقدار زيادي از اين گرد و غبارها و فضولات حشرات ريز، در رختخواب‌هاي شما انباشته مي‌شوند. حتما روي تخت، روتختي پهن كنيد و موقع خواب آن را برداريد. علاوه‌بر اين اگر زمان خواب آلرژي شما زياد مي‌شود، ملحفه و روبالش‌هاي‌تان را مرتب بشوييد.
  • پادري خانه را مرتب تميز كنيد. همين كه كفش‌تان را روي پادري مي‌گذاريد پر از گرد و خاك و آلودگي مي‌شود و اين آلودگي‌ها به تدريج وارد بقيه قسمت‌هاي خانه شما مي‌شوند.
  • روي پرده‌ها را هم جارو بكشيد يا آنها را بتكانيد. پرده‌ها بيشتر از هر جاي ديگر خانه با گرده‌ها و مواد آلرژي زا در تماس هستند.
  • جاهايي از خانه كه ديده‌نمي‌شوند اما امكان گرد و خاك در آنها زياد است را مرتب تميز كنيد. جاهايي مثل زير تخت‌ها، پشت كمد‌ها، روي پره‌هاي پنكه سقفي يا لبه پنجره‌ها به راحتي پر از گرد و غبار و مواد آلرژي‌زا مي‌شود.
  • دريچه كولر را در اين فصل حتما ببنديد. باز بودن اين دريچه‌ها باعث مي‌شود گرد و خاك به راحتي داخل خانه بيايد. يادتان باشد اين دريچه‌ها هم بايد مرتب تميز شوند.
منبع : مجله سیب سبز
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج