جاباما
۱۳۳۵۸۶
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

ماجرای تیراندازی کشتی آمریکا به قایق ایرانی

بر اساس این بیانیه ، اقدام به شلیک به سمت قایق ایرانی پس از خصمانه تشخیص دادن اقدام خدمه قایق ماهیگیری ایرانی در هدف گرفتن قایق گشتی آمریکایی با مسلسل انجام شده است.

عصر ایران: ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در منطقه (مستقر در بحرین) با صدور بیانیه ای اعلام کرد گارد ساحلی نیروی دریایی این کشور در خلیج فارس به سمت یک قایق ماهیگیری ایرانی شلیک کرده است.

سی ان ان گزارش داد: نیروی دریایی آمریکا با صدور بیانیه ای گفت این حادثه اوایل روز سه شنبه در بازرسی یک قایق متعلق به ناو گشت زنی " مونوموی" آمریکا از یک قایق ماهیگیری ایرانی در آب های بین المللی رخ داده است.

بر اساس این بیانیه ، اقدام به شلیک به سمت قایق ایرانی پس از خصمانه تشخیص دادن اقدام خدمه قایق ماهیگیری ایرانی در هدف گرفتن قایق گشتی آمریکایی با مسلسل انجام شده است.

نیروی دریایی آمریکا در توجیه اقدام به شلیک به سمت قایق ماهیگیری ایرانی گفته است این اقدام تدافعی بوده و قایق آمریکایی پیش از این حادثه با هدف بازرسی از قایق ایرانی به سمت آن حرکت کرده است. بیانیه پنتاگون می افزاید اقدام کشتی گشتی آمریکا امری معمول است و هدف آن تأمین امنیت خلیج فارس است.

در این بیانیه آمده : قایق ماهیگیری ایرانی در نخستین ارتباط با کشتی گشتی آمریکا اعلام کرد که یک قایق ماهیگیری ایرانی است اما دیگر به پیام های رادیویی جواب نداد و پس از شلیک قایق گشتی آمریکا از محل دور شد.

جان کربی سخنگوی پنتاگون نیز شلیک به یک قایق ماهیگیری ایرانی در آب های آزاد بین المللی را تایید کرد و افزود: مشخص نیست چه صدماتی به قایق ماهیگیری ایرانی وارد شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج