۱۳۳۵۹۱
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

شرط بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان‌ آور

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی به اعلام آخرین آمار از میزان بازنشستگی افراد تحت مشاغل سخت و زیان‌آور پرداخت و گفت: اگر فردی تصور می‌کند کار سخت و زیا‌ن‌آور دارد بعد از اتمام ۲۰ سال کار، مدارک و ادله خود را به کمیته مشاغل سخت و زیان‌آور در استان محل سکونتش ارائه دهد.

خبرگزاری ایسنا: محمدحسن زدا در گفت‌وگویی، با اعلام اینکه تا به امروز ۲۰۰ هزار نفر در قالب کمیته مشاغل سخت و زیان‌آور بازنشسته شده‌اند اظهار کرد: یکی از افراد تحت پوشش تامین اجتماعی اخیرا با ۳۷ سال سن بازنشسته شده است. تا کنون دو نفر را داریم که بر خلاف تمام قوانین و اصول بیمه‌گری در سطح جهان بازنشسته شده‌اند.

وی افزود: بازنشسته کردن یک فرد در ۳۷ سالگی، یک اقدام حمایتی است و نه بیمه‌ای.

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه مشاغل سخت و زیا‌ن‌آور مشاغلی هستند که متصدی آن به دلیل قرار گرفتن در معرض آسیب‌های جسمی و روحی زودتر مستهلک می‌شود گفت: قانون‌گذار برای جلوگیری از استهلاک زودرس یک انسان، قانون بازنشستگی در کارهای سخت و زیان‌آور را وضع کرده است. بر این اساس اگر شخصی ۲۰ سال متوالی یا ۲۵ سال متناوب در مشاغل سخت و زیان‌آور کار کرد، می‌تواند بدون شرط سنی بازنشسته شود.

زدا درباره چگونگی احراز سخت و زیان آور بودن یک شغل عنوان کرد: یک کمیته فنی متشکل از پنج نماینده از وزارت تعاون، کارگران، کارفرمایان، تأمین اجتماعی و وزارت بهداشت این درخواست‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند.

وی افزود: بنابراین اگر فردی تصور می‌کند کار سخت و زیا‌ن‌آور دارد بعد از اتمام ۲۰ سال کار، مدارک و ادله خود را به این کمیته در استان محل سکونتش ارائه دهد. پس از بررسی‌های لازم و تایید زیان آور بودن آن شغل، پرونده بیمه شده به تأمین اجتماعی می‌آید تا مستمری برای وی وصل شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اکرم

      با سلام رانندگی با ماشین های سنگین در همه دنیا جز مشاغل سخت به حساب میاد نمی دانم چرا در ایران همه چیز بر عکسه!همسرم در شرکتی کار می کنه که مدیر عامل اون شرکت جز به نفع خودش به چیز دیکه ای فک نمکنه با داشتن نزدیک به شصت سال سن باید مثل یه جوون بره تبریز و برگرده در حالی که نیمه شب رسیده باید صبح علی الطول دوباره پشت فرمان بشینه وقتی هم بهشون میگه سختی کار براش رد کنند قبول نمیکنن !به نظر شما این عادلانه است هر چند که برای برپایی عدالت باید منتظر مصلح کل نشست

    • یوسف ایمانی

      با سلام به آقای زدا بفرمائید برای اثبات فرمایشات گهر بارتان به شعبه 14 تامین اجتماعی بیائید این فرمایشاتتان را به آنها ثابت کنید. نمی دانیم تناقض آراء که یک بخشنامه داخلی است چه صیقه ای است ، حتی جلو
      رای دیوان را هم گرفته اند .بنده 27 سال سابقه دارم 25سال آن سخت وزیان آور و در محیط شیمیای است چرا اجرا نمی
      شود . از مسئولین سایت خواهش می کنم این نظر را منتشر نمایند .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج