جاباما
۱۳۳۷۷۸
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

درخواست جدی آلمان برای مقابله با داعش

سخنگوی وزارت خارجه آلمان با تاکید بر اینکه نیازمند تلاش عملی جامعه بین المللی برای مقابله با گروه تروریستی داعش هستیم،گفت: برلین در هماهنگی با شرکای اروپایی خود تلاش می کند تا موضوع مقابله با داعش به دستور کار اصلی نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک تبدیل شود.

ایرنا: ˈمارتین شفرˈ روز چهارشنبه در نشست خبری سخنگویان دولت آلمان با خبرنگاران با اشاره به جنایات جدید گروه تروریستی داعش در عراق،خاطرنشان کرد: خطر تروریسم امنیت منطقه و جهان را به مخاطره انداخته است و همه ما نیازمند انجام کوشش های مشترک بین المللی برای مقابله با این تهدید حیاتی هستیم تا بتوانیم نظم و آرامش مجدد در منطقه خاورمیانه و بدنبال آن دیگر مناطق جهان را برقرار کنیم.

شفر با تاکید بر اینکه،مبارزه با داعش به چند روز یا هفته خلاصه نخواهد شد،گفت:این بحرانی است که در میان مدت به طور کامل قابل حل خواهد بود و به همین خاطر تصمیم داریم با هماهنگی شرکای اروپایی خود این موضوع را به عنوان دستور کار اصلی مجمع عمومی سازمان ملل متحد پیشنهاد دهیم.

سخنگوی وزارت خارجه آلمان درادامه سخنان خود مبارزه علیه داعش را یک وظیفه مهم برای جامعه بین المللی دانست و افزود: کشورهای زیادی متعهد شده اند که هم از نظر سیاسی و هم انجام حمایت های نظامی و پشتیبانی در این مبارزه سهیم باشند.

به گفته شفر، در مرحله اول این همکاری ها بدلیل پیشروی های گروه تروریستی داعش، تمرکز همه کشورها بر همکاری های نظامی معطوف شده اما برخورد سیاسی جدی با این گروه نیز در درازمدت مورد نیاز خواهد بود.

وی با ابراز امیدواری به این که دولت عراق هرچه سریعتر از مجموعه ای فراگیر متشکل از نمایندگان احزاب و گروه های سیاسی این کشور تشکیل شود،گفت: با تشکیل دولت جدید عراق این کشور می تواند از نظر سیاسی اقدامات لازم را انجام داده و با بهره گیری از ابزار نظامی و اقتصادی در کنار همکاری های سیاسی در مقابل داعش بیاستد.

شفر همچنین بار دیگر تاکید کرد که آلمان هیچ برنامه ای برای مقابله با داعش در سوریه در قالب همکاری با دولت این کشور ندارد.

سخنگوی وزارت خارجه آلمان در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص ارسال سلاح به عراق و به طور مشخص برای کردهای این کشور،گفت: این موضوع با درخواست مسعود بارزانی ربیس اقلیم خودمختار کردستان عراق در دستور کار قرار گرفته و هفته آینده درمورد آن تصمیم گیری نهایی خواهد شد.

شفر افزود: باید به این نکته توجه داشته باشیم سلاح هایی که تروریست های داعش از تهاجم به شهرهای مختلف عراق و انبارهای تسلیحاتی دولت این کشور بدست آورده به مراتب مجهز تر از تسلیحات کردها است.

در همین رابطه خبرگزاری آلمان ( د.پ.آ) در گزارشی به نقل از وزارت خارجه آلمان، تعداد نیروهای گروه تروریستی داعش در دو کشور عراق و سوریه را نزدیک به ۱۵ هزار نفر تخمین زده و نوشت: از این مجمع حدود ۷ هزار نفر در عراق حضور دارند و در سوریه نیز بین ۳ تا هزار تروریست داعش مشغول فعالیت های تروریستی هستند.

براساس اعلام سخنگوی دولت آلمان، دولت روز یکشنبه آینده درمورد ارسال سلاح و تجهیزات نظامی برای کرد های عراق و اینکه این سلاح ها از چه نوع بوده و میزان آن چه تعداد باشد تصمیم خواهد گرفت.

به گزارش رسانه ها، انتظار می رود تسلیحات ارسالی برای کردهای عراق بیشتر تفنگ های کمری و موشک های ضد تانگ موجود در انبارهای سلاح آلمان باشد.

نمایندگان مجلس آلمان نیز جلسه دوشنبه آینده خود را به بحث و تبادل نظر درخصوص ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی این کشور به عراق اختصاص می دهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج